هارمونی او اس

سرعت عرضه هارمونی او اس هواوی روی دستگاه‌های مختلف افزایش یافت؛ Harmony OS اینبار به کلاه ایمنی آمد

سرعت عرضه هارمونی او اس هواوی روی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف افزایش یافت. سیستم عامل اختصاصی Harmony OS هواوی این بار به یک کلاه ایمنی هوشمند آمد.

مدت زیادی از زمان عرضه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی نمی‌گذرد و این سیستم عامل اختصاصی توانست طی همین مدت کوتاه در حوزه‌های مختلفی از جمله خودروهای هوشمند تا اینترنت اشیا و کلاه ایمنی به میزان چشمگیری مورد استقبال قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر تعداد کاربران آن از 140 میلیون کاربر نیز عبور کرده است. هواوی این سیستم عامل اختصاصی را برای تحقق اهداف عصر اینترنت اشیا طراحی کرده و می‌تواند روی گوشی‌های پرچمدار تا گجت‌های بسیار کوچک فقط با 128 کیلوبایت حافظه رم نیز به اجرا برسد.

افزایش سرعت عرضه هارمونی او اس هواوی

هارمونی او اس

از آنجایی که سایر سیستم عامل‌های اختصاصی هیچوقت نتوانستند به شکل عمومی مورد استقبال قرار بگیرند و استفاده از آنها فقط به محصولات یک برند محدود می‌شد، اما هارمونی او اس هواوی موفق شد در بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا نیز به کار گرفته شود و این شرکت‌ها برای استفاده بلندمدت از آن در محصولات خود برنامه‌ریزی کنند؛ برای مثال شرکت خودروسازی مرسدس بنز طی همکاری با هواوی قصد دارد از سرویس‌های موبایل هواوی در خودرو مرسدس بنز اس کلاس استفاده کند تا فناوری‌های نوین هواوی در خودروهای لوکس این شرکت در اختیار کاربران قرار بگیرد.

استفاده از سرویس‌های موبایل هواوی فقط به موبایل هوشمند هواوی یا استفاده در خودروهای هوشمند محدود نخواهد شد و سایر برندها نیز به دنبال استفاده از این سرویس هستند؛ برای مثال یک برند گوشی با نام LeTV اخیرا یک دستگاه موبایل را با سرویس‌های موبایلی هواوی به بازار عرضه کرده است.

هارمونی او اس

به طور کلی کاربرانی که از سیستم عامل هارمونی او اس یا سرویس‌های موبایل هواوی استفاده می‌کنند به یک اکوسیستم پیشرفته و گسترده مجهز می‌شوند که با آن می‌توان به وسایل مختلف متصل شده و به یک تجربه همه‌جانبه دست پیدا کرد. موارد اشاره شده به خوبی هارمونی او اس هواوی را نسبت به تمام سیستم عامل‌های فعلی در جهان متمایز می‌سازند.

عرضه سیستم عامل اختصاصی هواوی برای کلاه ایمنی

کلاه ایمنی Helmetphone BH51M Neo به عنوان جدیدترین محصول هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی او اس محسوب می‌شود. این گجت جذاب به قابلیت‌های هوشمندی چون اجرای فرامین صوتی، پاسخ‌دهی به تماس‌ها، چراغ هشدار و ارسال تماس اضطراری مجهز بوده که تجربه جدیدی از دوچرخه و موتورسواری را ارائه خواهد داد.

هارمونی او اس

این کلاه ایمنی هوشمند با وزن 480 کیلوگرمی خود می‌تواند امکانات مختلفی را ارائه دهد. کنترل بی‌سیم هوشمند این گجت در مواقع اضطراری قادر است چراغ ترمز، نوار LED و چراغ هشدار جلویی را به شکل همزمان روشن کرده تا بتواند به شکل 360 درجه از کاربر در کلیه جهت‌ها محافظت کند. همچنین می‌توان به شکل نرم‌افزاری چراغ راهنما پشتی این کلاه ایمنی هوشمند را کنترل کرد تا وسایل نقلیه پشت سر کاربر بتوانند از تغییر جهت آن اطلاع پیدا کنند.

گزارش وقوع حادثه به شکل هوشمند

این کلاه ایمنی می‌تواند زمین خوردن کاربر یا برخورد سر با اجسام را به شکل فوری تشخیص دهد و موقعیت مکانی را برای شماره‌ای که از قبل تعیین شده ارسال کند؛ چنین اقدامی برای جان کاربر نجات‌بخش خواهد بود.

پاسخ تماس‌ها و پخش موسیقی

هارمونی او اس

شرکت سازنده برای این کلاه ایمنی هوشمند بلندگوی استریو داخلی را با هدف پخش موسیقی و پاسخ دادن به تماس‌ها در نظر گرفته است تا کاربر از سیم‌ها یا هدفون‌ها بی‌نیاز شود. ضمن این که این محصول برای پخش موسیقی یا پاسخ دادن به تماس‌ها نسبت به سایر هدفون‌ها و ایربادها از یک برتری بزرگ نیز بهره می‌برد؛ در واقع صداهای هشداردهنده محیط نظیر بوق خودروها مسدود نخواهد شد، چرا که حذف این صداها خطرناک بوده و مانع اطلاع کاربر از سایر وسایل نقلیه می‌شود.

چراغ هشدار هوشمند

طراحان روی قسمت جلویی و پشتی این کلاه ایمنی چراغ‌های خطر LED مخصوصی را در نظر گرفتند که در زمان کاهش سرعت به شکل خودکار فعال خواهد شد تا بتواند با هشدار به موقع از برخورد وسایل نقلیه و عابران با کاربر جلوگیری کند. همچنین این کلاه ایمنی به گونه‌ای ساخته شده تا بتواند از سر کاربر به خوبی محافظت کند. همچنین جنس آن از پلاستیک ABS محکم بوده و در مقابل ضربه‌ها و سوارخ شدن مقاومت بالایی دارد.

در داخل این کلاه نیز بالشتک‌های نرم ویژه‌ای در نظر گرفته شده که به شکل موثری می‌تواند از سر کاربر در مقابل ضربه‌ها محافظت کند. این کلاه ایمنی دارای عملکرد کاملا هوشمندی بوده و اگر کاربر 15 دقیقه بی‌حرکت بماند یا گوشی کاربر با کلاه بیش از 15 متر فاصله بگیرد، به شکل خودکار خاموش خواهد شد.

 Harmony OS یک انقلاب جدید را آغاز کرد

هارمونی او اس

هرچند ساخت گجت‌های هوشمند با کارایی مشابه این کلاه هوشمند یک کار مشکل محسوب نمی‌شود، اما تا قبل از آن این محصولات با مشکلاتی نظیر عدم امکان اتصال به دستگاه‌های مختلف، سخت بودن استفاده از آنها، پیچیدگی در اتصال، تفاوت رابط و پیچیدگی توسعه نرم‌افزاری مواجه بودند که تمام این مشکلات با سیستم عامل هارمونی او اس برطرف شده است.

سایر توسعه‌دهندگان و افراد مبتکر نیز با وجود سیستم عامل پیشرفته و گسترده‌ای چون هارمونی او اس می‌توانند بدون دغدغه‌ای در خصوص پیچیدگی نرم‌افزاری یا نگرانی از عدم پشتیبانی از سوی وسایل مختلف روی اجرای ایده‌های جسورانه خود تمرکز کنند. قابلیت‌های گسترده هارمونی او اس هواوی باعث شده تا در آینده‌ای نزدیک محصولات هوشمند مختلفی با استفاده از آن به بازار عرضه شوند که چنین موضوعی نشان می‌دهد این سیستم عامل اختصاصی توانسته یک انقلاب را در این حوزه به وجود آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*