ایلان ماسک یکبار دیگر دوج کوین را تایید کرد؛ منتظر رشد قیمت باشیم؟

تا حدودی می‌توان گفت محبوبیتی که ارز دیجیتال دوج کوین در بین فعالان این حوزه دارد، به خاطر تایید ایلان ماسک از این ارز در اوایل سال جاری به دست آمد.

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مدیر عامل کمپانی تسلا موتورز، بار دیگر ارز دیجیتال دوج کوین را تایید کرد. وی از این رمزارز در مقابل اتریوم حمایت کرد و اشاره داشت که دوج می‌تواند برای دسترسی بیشتر به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای همه استفاده شود.

امور مالی غیرمتمرکز شکلی از تامین مالی مبتنی بر بلاک چین است که برای ارائه خدمات به واسطه‌های مالی مانند کارگزاری‌ها، صرافی‌ها یا هیچ بانکی متکی نیست. چنین پلتفرم‌هایی به کاربران اجازه می‌دهند تا دارایی‌های رمزنگاری مبتنی بر اتریوم خود را حفظ کنند.

پایگاه خبری CoinDesk که یک وب سایت تخصصی در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال است، با انتشار یک توئیت در حساب رسمی توئیتر خود به این موضوع پرداخت که چگونه پروتکل امور مالی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم به دلیل کارمزدهای بالای تراکنش برای سرمایه گذاران کوچک غیرقابل دسترس می‌شود؛ ایلان ماسک در واکنش به این توئیت فقط از پاسخ یک کلمه‌ای و آن هم «Dooooge» استفاده کرد که به ارز دیجیتال مورد علاقه وی یعنی دوج کوین اشاره دارد.

طبق داده‌های سایت سنجش ارزهای دیجیتال BitInfoCharts، میانگین کارمزد تراکنش یا گس فی / Gas fee در اتریوم به 51.45 دلار افزایش یافته است؛ در حالی که گس فی دوج کوین تا حد زیادی پایین بوده و به طور میانگین به حدود 0.65 دلار در هر تراکنش می‌رسد. این یکی از دلایلی است که ماسک، اوایل ماه اکتبر، دوج کوین را «کریپتوی مردم» نامید.

ماسک که از حامیان سرسخت ارزهای دیجیتال است، همچنین از دارندگان رمزارز می‌خواهد که مالکیت کلیدهای خصوصی و عمومی خود را بر عهده بگیرند و به صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Robinhood یا Binance اعتماد نکنند.

در همین حال، اوایل این هفته، پس از اینکه ایلان ماسک در توییتر، نگرانی‌هایی را از طرف دارندگان دوج کوین در مورد مشکل اخیر دوج در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس مطرح کرد، این صرافی برداشت های دوج کوین (DOGE) را از سر گرفت.

دوج کوین در سال 2013 توسط مهندسان نرم افزار بیلی مارکوس و جکسون پالمر به عنوان یک جایگزین سریعتر اما سرگرم کننده برای بیت کوین ایجاد شد. این کار به عنوان یک طنز در مورد کریپتو کوین‌های متعددی که در آن زمان به وجود آمده بودند آغاز شد و نام و لوگوی خود را از یک میم شیبا اینو، نژاد سگ ژاپنی، گرفته است که چندین سال پیش در فضای مجازی منتشر شده بود.

ایلان ماسک یک بار بیوگرافی توئیتر خود را به «مدیر عامل سابق دوج کوین» تغییر داده بود. بر اساس داده‌های وب سایت CoinMarketcap، در زمان نگارش این مطلب، DOGE یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار 23 میلیارد دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دوج کوین رمز ارز کریپتوی مردم را بزودی در 1 دلار خواهید یافت . لطفا نگرانی را ازخود دور کنید.