شبکه ملی اطلاعات

رئیس مجلس: شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس به ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره و از عملکرد کنونی انتقاد کرد.

عدالت اجتماعی و اقتصادی نیازمند شفاف‌سازی و مبارزه با هرگونه فساد است و برای موفقیت باید در این مسیر گام برداشت. رئیس مجلس نیز در همین راستا ایجاد شبکه ملی اطلاعات را حیاتی توصیف کرد و گفت برای تحقق این هدف بزرگ، ویزر ارتباطات نیز راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را پیگیری خواهد کرد و هر ساله گزارش جامعی از عملکرد خود ارائه می‌کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس با خطاب قرار دادن وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد از جمله مشکلات مهم کشور، که از آن به درد بی‌درمان یاد کرد، پروژه‌های خرد و کلان دیجیتالی است که همچنان ناتمام مانده است.

شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت

آقای قالیباف همچنین از وزیر ارتباطات درخواست کرد که هر چه زودتر وضعیت بلاتکلیف حوزه دیجیتال را سر و سامان دهند. وی تحقق دولت الکترونیک را از جمله ارکان بنیادی حکومت دانست و افزود:

اگر در پی ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی، مبارزه با فساد و شفاف سازی هستیم باید در این راستا گام‌های اساسی برداریم.

قالیباف با اشاره به زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و اهمیت آن در کشور بیان کرد:

ایجاد شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است. وزیر قول داده که شبکه ملی اطلاعات را تکمیل و هر سال گزارشی از عملکرد خود برای تحقق این هدف ارائه کند.

وی همچنین با اشاره به دانشجوهای حوزه فناوری و ضرورت بهره‌وری از این قشر عنوان کرد که اگر به این موضوع پرداخته نشود، نهایتا جوانان فعال این حوزه را از دست خواهیم داد. رئیس مجلس نقش مردم در تحقق اقتصاد دیجیتال را زیر 5 درصد اعلام کرد و گفت:

با وجود نیروی جوان و متخصص کشور، چنین آماری قابل قبول نیست. در شرایطی که بیماری کرونا طغیان کرده تمام دغدغه ما کسب و کارهای خرد مبتنی بر بستر اینترنت است و در این زمینه باید به ارتقای زیرساخت‌ها توجه شود.

قالیباف در خصوص طرح صیانت اضافه کرد:

تحرکات منفی علیه مجلس پیرامون طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی بیخود است. برخی مدعی‌اند که مجلس می‌خواهد پلتفرم‌ها را تعطیل کند در صورتی که ما به دنبال حمایت از کسب و کارهای آنلاین و ارتقای آن هستیم.

شبکه ملی اطلاعات

وی در ادامه به فرصت استفاده از ICT به عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت‌های اقتصادی اشاره داشت و تاکید کرد:

درد بی‌درمان مملکت در اوضاع کنونی که باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، پروژه‌های نیمه کاره است. متاسفانه در حوزه دیجیتال پروژه‌های زیادی داریم که نیمه تمام مانده که باید رسیدگی شود. پروژه نیمه تمام یعنی: «هزینه کن اما نتیجه نگیر»

محمدباقر قالیباف با بیان این که ارز 4200 تومانی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است، درصد پیشرفت پروژه الکترونیکی کردن اطلاعات سلامت افراد را 20 درصد خواند. همچنین در نشست با قوه قضائیه به مسئله حدنگاری و حل سریع این موضوع اشاره نمود. رئیس مجلس در پایان گفت:

در دولت و مجلس انقلابی و در وزارت ارتباطات با حضور وزیر جوان و انقلابی باید پروژه‌های دیجیتالی نیمه تمام تعیین تکلیف شود و نباید ایجاد این پروژه‌ها به فرهنگ تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*