نیسان پاترول 2023

هرآنچه از نیسان پاترول 2023 می‌دانیم؛ رقیب قدرتمند تویوتا سکویا

شرکت ژاپنی نیسان اعلام کرده که نسل جدیدِ رقیب دیرینه‌ی تویوتا سکویا یعنی شاسی بلند محبوب نیسان پاترول 2023، قرار است همه را شگفت‌زده کند.

با رونمایی نیسان از پاترول 2022، شاهد آن بودیم که به مانند تویوتا لندکروز سری 300، پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 5.6 لیتری 400 اسب بخاری، این خودرو را ترک کرد و جای خود را به V6 داده است. پاترول حدود 71 سال است که روی خط تولید شرکت نیسان قرار دارد و به بسیاری از کشورها صادر می‌شود. بنابراین لقب پرافتخارترین خودرو آسیایی حاضر در شرق تا غرب را یدک می‌کشد. همچنین مردم عرب ساکن حاشیه خلیج فارس هم به این خودرو علاقه عجیبی دارند. به هر حال هرجای دنیا که باشید، نام پاترول با سخت جان و قابل اعتماد بودن گره خورده.

نیسان پاترول 2023 چگونه خواهد بود؟

نیسان پاترول 2023

در ابتدا باید بدانیم که مردم آمریکا و اعراب ساکن حاشیه خلیج فارس، پاترول را با نام نیسان آرماندا (Armada) می‌شناسند. علاوه بر آن، اینفینیتی QX80 هم بر اساس پاترول تولید می‌شود. بر همین اساس به احتمال زیاد، نسل بعدی پاترول را با یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ خواهیم دید. این موضوع باعث می‌شود که قدرت و گشتاور بیشتری را در زیر کاپوت داشته باشیم. هرچند که موتورهای توربو شارژ، کاملا بی‌نقص نیستند.

پیشرانه‌های احتمالی نیسان پاترول 2023

نیسان پاترول 2023

نسل دوم پاترول یعنی مدل 2021، با پیشرانه 8 سیلندر خورجینی VK56VD و با قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 560 نیوتن متر به بازار کشور آمریکا عرضه شد. وقتی اعداد مصرف سوخت 16 لیتر در صد کیلومتر (در شهر)، 12 لیتر در صد کیلومتر (بزرگراه) و 14.6 لیتر در صد کیلومتر (به صورت ترکیبی) را با استانداردهای خودروهای امروزی مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مهاجرت از V8 کاملا منطقی بوده. خوب است بدانید که این آمار در حالت تک دیفرانسیل پاترول به دست آمده و وقتی به حالت 4WD می‌رویم، طبیعتا مصرف بنزین هم افزایش پیدا می‌کند.

نیسان پاترول 2023

رقیبان این خودرو مثل تویوتا سکویا، جیپ سری واگنیر و فورد اکسپدیشن، از مدت‌ها قبل، 8 سیلندرهای خود را بازنشسته کرده بودند و فقط در نسخه‌های محدود، شاهد این نوع پیشرانه بودیم. این تغییرات به صورت کلی، به شدت در مصرف سوخت خودروهای سنگین وزن تاثیر داشته و فناوری توربوشارژ را به عنوان راه حل معضل مصرف سوخت تایید می‌کند. حتی فورد به فراتر از این مسائل فکر کرده. شرکت فورد با معرفی پیشرانه‌های اکوبوست (EcoBoost)، بالاترین سطح هماهنگی بین قدرت و مصرف سوخت را به وجود آورده.

نیسان پاترول 2023

اصلی‌ترین گزینه برای قلب تپنده شاسی بلند محبوب ژاپنی

شرکت نیسان در حال حاضر یکی از بهترین پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی تویین توربو شارژ 3 لیتری جهان را در اختیار دارد. قبلا این موتور را روی اینفینیتی Q60 دیده بودیم و به احتمال زیاد در جدیدترین شاهکار نیسان یعنی 400Z هم حضور خواهد داشت. اما با توجه به اینکه پاترول، به نوعی ریش سفید نیسان در خارج از ژاپن محسوب می‌شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این شرکت، یک پیشرانه انحصاری را برای نیسان پاترول 2023 طراحی کند. پیشرانه‌ای که هم مسائل محیط زیستی را در نظر داشته باشد و هم قدرت و لوکس بودن آن را به رخ بکشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*