قیمت گلکسی S22 اولترا

امتیاز نا امید کننده دوربین گلکسی S22 اولترا در آزمون دگزومارک

سامسونگ به تازگی سری گوشی‌های گلکسی S22 را معرفی کرد. سری گلکسی اس 22 سامسونگ جزو بهترین گوشی‌های بازار در سال جاری هستند اما حالا نتایج دگزومارک نشان می‌دهد دوربین گلکسی S22 اولترا، آن قدرها هم باکیفیت نیست.

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ همیشه جزو بهترین‌ها بوده‌اند و دوربین آن‌ها، یکی از بهترین‌ها بوده است. مانند هر سال، امسال هم انتظارات از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ و مخصوصا گلکسی اس 22 اولترا بسیار بالا بوده است. به تازگی نتایج دگزومارک دوربین گوشی گلکسی S22 اولترا منتشر شده است. این گوشی در تمام زمینه‌ها عملکردی قابل ستایش دارد اما دوربین این گوشی، تا حدی ناامیدکننده است.

نتایجی که دیروز منتشر شده‌اند، بر اساس نسخه مجهز به اگزینوس گوشی گلکسی اس 22 اولترا هستند. دوربین گوشی گلکسی S22 اولترا نسخه اگزینوس توانست در این تست‌ها، نمره 131 را به دست بیاورد. این نمره به هیچ وجه غیرقابل قبول نیست و ناامیدکننده است. گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ در این رده‌بندی، به رتبه سیزدهم دست پیدا کرده است.

دوربین گلکسی اس 22 اولتراش

نکته قابل توجه این است که این گوشی، رتبه پایین‌تری در مقایسه با گوشی‌های قدیمی‌تری مانند هواوی پی 40 و می 10 اولترا به دست آورده است. این گوشی سامسونگ در مقابل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس نیز چیزی برای گفتن ندارد. نمره دوربین گلکسی S22 اولترا در زمینه تصویربرداری 134 و در زمینه فیلم‌برداری 114 است. نمره گران‌ترین پرچم‌دار سری گلکسی اس 22 سامسونگ در زمینه بزرگ‌نمایی نیز در تست دگزومارک 83 است.

دوربین گلکسی S22 اولترا سامسونگ روی کاغذ کاملا قدرتمند به نظر می‌رسد

گوشی گلکسی اس 22 اولترا به هیچ وجه گوشی ضعیف یا ناامیدکننده‌ای نیست. سامسونگ می‌گوید تراشه اگزینوس 2200 سریع‌ترین تراشه تولید شده توسط این شرکت است. نمایشگر 6.8 اینچی این مدل نیز روشن‌ترین نمایشگری است که در گوشی‌های هوشمند وجود داشته است. در کنار این موارد، این اولین بار است که در یک گوشی از سری گلکسی اس سامسونگ، از جایگاه مخصوص قلم اس پن پشتیبانی می‌شود؛ ویژگی که تا پیش از این مختص گوشی‌های سری نوت سامسونگ بود.

دگزومارک گلکسی اس 22 اولترا

دوربین گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ نیز حداقل روی کاغذ، بسیار حرفه‌ای به نظر می‌رسد. حسگر اصلی دوربین 108 مگاپیکسلی است که می‌تواند در محیط‌های تاریک، 9 پیکسل را با هم ترکیب و به یک پیکسل تبدیل کند و دارای اندازه پیکسلی 2.4μm است. در کنار این حسگر قدرتمند، دوربین اولترا واید این گوشی که 12 مگاپیکسلی است قرار گرفته است. همچنین دو دوربین مخصوص تله فوتو نیز در ماژول دوربین این گوشی حاضر هستند که زوم 3 و 10 برابری را ممکن می‌کنند. زوم با جزئیات بالا یکی از بهترین ویژگی‌های دوربین گلکسی S22 اولترا سامسونگ است.

در زمینه فیلم‌برداری هم مشخصات فوق‌العاده‌ای وجود دارند. گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ می‌تواند از پس ضبط ویدئوهایی با کیفیت 8K و 24 فریم بر ثانیه ثبت کند. در رزولوشن 4K نیز دوربین این گوشی می‌تواند از پس 60 فریم بر ثانیه بر بیاید.

با تمام این موارد، به نظر می‌رسد سامسونگ نتوانسته انتظارات کاربران را به صورت کامل براورده کند. این گوشی سامسونگ به طور کلی می‌تواند برای علاقه‌مندان عکاسی یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد اما اگر به دنبال نتایج بهتر در آزمون‌های دگزومارک هستید و دیگر قابلیت‌های اس 22 اولترا سامسونگ برای شما جذابیت چندانی ندارد، می‌توانید سراغ گوشی‌های دیگری بروید که در لیست دگزومارک رتبه بهتری دارند.

نقاط قوت و ضعف دوربین Galaxy S22 Ultra در تست‌های دگزومارک

نقاط قوت دوربین گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

  • تعادل بسیار خوب رنگ‌های مختلف و رنگ سفید در شرایط مختلف نوری
  • نوردهی بسیار خوب در بیشتر صحنه‌ها و موقعیت‌های نوری مختلف
  • داینامیک رنج گسترده و پویا
  • قابلیت افکت بوکه طبیعی، دقیق و باکیفیت
  • رنگ و نوردهی خوب در حالت بزرگ نمایی
  • فوکوس خودکار بسیار سریع، روان و قابل اعتماد در ضبط ویدیو
  • نوردهی خوب و محدوده دینامیکی گسترده در صحنه‌هایی روشن و ویدیوهای ضبط شده در داخل خانه
  • رنگ و رنگ پوست مناسب در ویدیو
  • تثبیت فیلم خوب هنگام راه رفتن در حین عکسبرداری

نقاط ضعف دوربین گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ

دوربین گلکسی S22 اولترا

  • فوکوس خودکار برای عکس ها در بسیاری از شرایط نوری کند است
  • از دست دادن جزئیات در مناطق تاریک در زمان فعال بودن قابلیت HDR دوربین در مواردی خاص
  • نویز قابل مشاهده در اکثر شرایط نوری
  • مشکلات کوچکی مانند تغییر رنگ و …
  • عدم وجود جزئیات بالا در سایه و تعادل رنگ سفید در ویدیوهای ضبط شده در محیط‌هایی با نور کم
  • شارپنس متناقض بین فریم‌های ویدیو هنگام حرکت دوربین مخصوصا در محیط‌هایی با نور کم
  • مشکلات بافت در صحنه های ویدیویی با کنتراست بسیار بالا