سریع ترین خودروهای شاسی بلند

اینها سریع ترین خودروهای شاسی بلند حال حاضر بازار هستند

خودروهای شاسی بلند به علت وزن و ساختارشان چندان سریع عمل نمی‌کنند. در این مطلب نگاهی به سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان می‌اندازیم.

حدود 50 سال پیش و شاید هم کمی بیشتر برندهای معتبری مثل لندروور و جیپ با مدل‌هایی نظیر رنجروور و واگنییر باعث شدند تا شاسی بلندها به محبوبیت امروزی برسند. این خودروها در آن زمان‌ها سخت و خشن بودند و برای موقعیت‌های خشن نیز تولید می‌شدند، اما امروزه رسالت شاسی بلندها دستخوش دگرگونی شده است.

سریع ترین خودروهای شاسی بلند را بشناسید

امروزه برندهایی همچون استون مارتین به تازگی از خودروهایی مثل DBX707 رونمایی کرده‌اند که می‌توانند سرعت بالایی داشته باشند و حتی به عنوان سریعترین شاسی بلند دنیا شناخته شوند؛ البته خودروی مذکور دقیقا لقب سریعترین شاسی بلند حال حاضر را در اختیار دارد. شاید فکر کنید که این تنها شاسی بلند بازار است که سرعتی بالغ بر 310 کیلومتر بر ساعت دارد، اما در واقع این گونه نیست.

مشتریان و علاقه‌مندان به خودرو از خودروهای اس یو وی یا همان شاسی بلندها به خاطر وزن زیادی که دارند انتظار چالاکی و چابکی زیادی ندارند، اما با وجود وزن زیاد و شاید آیرودینامیک ضعیفی که دارند، می‌توانند به سرعت‌های غیر قابل باوری برسند. در ادامه قصد داریم لیستی از این خودروهای پرسرعت را برای عاشقان سرعت‌های بالا معرفی کنیم.

1. استون مارتین DBX707

استون مارتین

  • حداکثر سرعت: 310 کیلومتر بر ساعت

اولین خودروی شاسی بلند حال حاضر دنیا که سرعت بی‌نظیری دارد، استون مارتین DBX707 است. صفر تا صد این خودرو در عرض 3.1 ثانیه خواهد بود. شتاب جذاب این خودرو نظیر صفر تا صد پورشه کاین جی تی است و علاوه بر این که استون مارتین مد نظر ما سریعترین خودروی SUV جهان است، سریعترین شتاب اولیه را نیز دارد.

گفتنی است که DBX707 مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت کمپانی مرسدس AMG است و می‌تواند حداکثر 707 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مجموع توان خروجی و قدرت این موتور از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک کلاچ خیس جدید به محور خودرو منتقل می‌شود. یکی از مزایای دیگر این خودروی جذاب، لقب قوی ترین شاسی بلند بنزینی بازار است و در این زمینه با رقبایی نظیر دورانگو و ترک هاوک دست و پنجه نرم می‌کند.

2. بنتلی بنتایگا اسپید

بنتلی بنتایگا

  • حداکثر سرعت: 306 کیلومتر بر ساعت

لوکس‌ترین و راحت‌ترین خودرویی که در این لیست می‌توان یافت، بنتلی بنتایگا اسپید است. این خودروی مجلل در کنار این دو صفت زیبا و دلنشین، یکی از سریعترین شاسی بلندهای بازار است. بنتلی جذاب ماجرا مجهز به یک پیشرانه 6 لیتری W12 توئین توربو است که می‌تواند حداکثر 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

حداکثر سرعت این خودرو تنها یک کیلومتر بر ساعت از اوروس بیشتر است. برخی از خودروهای این لیست مانند دوج و جیپ اگرچه سرعت بالایی دارند، اما به هنگام سرعت گرفتن سر و صدای عجیبی از خود تولید می‌کنند، در حالی که بنتلی بنتایگا اسپید این کار را در کمال آرامش انجام خواهد داد.

3. لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس

  • حداکثر سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت

لامبورگینی را کسی با خودروی شاسی بلند نمی‌شناسد، چرا که این شرکت لوکس معروف به تولید خودروهای لوکس غیر شاسی بلند است. در همان ابتدا که کمپانی لامبورگینی تصمیم به تولید این خودرو گرفت، شاید عده‌ای معتقدند بودند که این تصمیم احمقانه است، اما دیری نپایید که اوروس به محبوبیت قابل قبولی دست یافت.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو است که از قضا موتور آن با برخی از خودروهای لوکس و معروف دیگر مانند آئودی و پورشه این توربو جی تی یکی است و می‌تواند در آن واحد 650 اسب بخار قدرت و نهایتا 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این شرکت برجسته اوروس را طوری طراحی کرده تا در پیچ‌ها عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و چابک و متعادل به نظر برسد. گفتنی است حداکثر سرعتی که می‌توانید با آن اوروس را برانید، 305 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

4. مازراتی لوانته تروفئو

مازراتی لوانته

  • حداکثر سرعت: 300 کیلومتر بر ساعت

لازم به ذکر است که این نوع از مازراتی دارای مشکلات زیادی است. از جمله مشکلات لوانته تروفئو این است که سواری خشکی دارد و در کابین آن قسمت‌هایی وجود دارند که با محصولات ارزان‌تر استلانتیس مشترک است، ولی قیمت آن از بسیاری از تولیدات آلمانی گران‌تر خواهد بود.

در هر حال مازراتی لوانته تروفئو به لحاظ شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت، حدود یک ثانیه کامل از پورشه کاین توربو جی تی کندتر است، اما حداکثر سرعت آنها با یکدیگر یکسان است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 3.8 لیتری V8 توئین توربو است و می‌تواند حداکثر 590 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

5. پورشه کاین توربو جی تی

پورشه کاین توربو GT

  • حداکثر سرعت: 300 کیلومتر بر ساعت

برند پورشه خودروهای محشر و بی‌نظیری دارد، اما سریع‌ترین و قدرتمندترین عضو این خانواده بزرگ، خودرویی جز پورشه کاین توربو جی تی نیست. این خودرو فقط در کلاس کوپه تولید می‌شود و مجهز به یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو است که می‌تواند حداکثر 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودروی کوپه نیز 3.1 ثانیه است که بسیار عالی ارزیابی می‌شود و از این جهت پرشتاب‌ترین خودروی شاسی بلند جهان به حساب می‌آید. تایم 400 متر 11.6 ثانیه‌ای این پورشه با جیپ ترک هاوک یکسان است، ولی توربو جی تی موفق شده رکورد نوربرگ رینگ را هم بشکند.

6. آلپینا XB7

آلپینا XB7

  • حداکثر سرعت: 290 کیلومتر بر ساعت

اگر دقت کنید محصولات برخی از شرکت‌های خودروسازی معروف مانند بی ام و خودنمایی بیش از حدی می‌کنند و علاقه زیادی به در چشم بودن دارند، اما تولیدات آلپینا آرام‌تر و متمدنانه‌تر هستند و این دلیلی است که اکثر مشتریان جذب و عاشق آن می‌شوند. از طرف دیگر خودروهای آلپینا توانایی خوبی در سرعت دارند.

برای مثال حداکثر سرعت یک خودروی بی ام و حدود 210 کیلومتر بر ساعت است، اما آلپینا XB7 می‌تواند تا سرعت 290 کیلومتر بر ساعت شما را همراهی کند. در واقع سرعت این خودرو حتی از M8 کوپه هم بیشتر است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو است که می‌تواند 620 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن در عرض 4 ثانیه پر می‌شود.

7. دوج دورانگو هلکت

دوج دورانگو هلکت

  • حداکثر سرعت: 290 کیلومتر بر ساعت

در لیست خودروهای شاسی بلند سریع جهان دو خودرو داریم که می‌توانند 7 نفر را در کابین خود به راحتی جای دهند که یکی از آنها دورانگو هلکت است. بعید است که یک خودروی شاسی بلند 7 نفره بتواند سرعت بالایی داشته باشد، اما دوج دورانگو هلکت می‌تواند به کمک پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ ترک هاوکی که دارد به حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت برسد.

این خودرو می‌تواند حداکثر 710 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در مسافت 400 متر تنها یک دهم ثانیه از جیپ سریع‌تر است. متاسفانه این خودرو تنها در یک مدل 2021 تولید و عرضه شد.

8. جیپ گرند چروکی ترک هاوک

جیپ گرند چروکی ترک هاوک

  • حداکثر سرعت: 290 کیلومتر بر ساعت

جیپ گرند چروکی ترک هاوک مجهز به یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ است که می‌تواند حداکثر قدرت 707 اسب بخار و گشتاور 875 نیوتن‌متر را تولید کند. صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها در 3.5 ثانیه پر می‌شود و مسافت 400 متر را در 11.6 ثانیه طی خواهد کرد. متاسفانه مصرف سوخت این خودرو بسیار بالا است و می‌تواند در هر 100 کیلومتر حدود 21 لیتر بنزین مصرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*