ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

بررسی اولیه ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو؛ پیشنهادی ویژه برای خاص پسندان

به بهانه رونمایی از ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو – Huawei Watch GT3 Pro به بررسی اولیه این اسمارت واچ زیبا و پیشرفته خواهیم پرداخت.

۲ سال از آخرین باری که هواوی از پرچمدار ساعت‌های هوشمند خودش، واچ GT2 Pro رونمایی کرد می‌گذرد. این کمپانی طی این مدت حسابی سرش شلوغ بوده است و تلاش می‌کرده تا روی بهبود تجربه کاربری گجت‌های پوشیدنی خودش کار کند و در عین حال نواقص مدل‌های قبلی را هم برطرف کند.

همچنین بخوانید:

ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 Pro با طراحی لوکس و 14 روز عمر باتری معرفی شد

ساعت هوشمند تازه رونمایی شده هواوی واچ جی تی ۳ پرو را می‌توان شروع کننده انقلاب جدیدی در گجت‌های پوشیدنی هواوی دانست که ایده‌های جذابی را ارائه می‌کند. این اسمارت واچ در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود که از یکدیگر متفاوت هستند.

نسخه بزرگ ۴۶ میلی‌متری Watch GT3 Titanium Edition نسل جدید معنوی مدل Watch GT2 Pro است و شباهت‌های بین این دو را وقتی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند می‌توان به وضوح دید. اما علیرغم DNA مشترک طراحی، نسل جدید ارتقا قابل توجهی در بسیاری از بخش‌ها داشته است.

هواوی یک مدل کوچک‌تر ۴۲ اینچی را هم طراحی کرده که از بدنه سرامیکی سفید بهره می‌برد و فوق‌العاده چشم‌نواز است. از بدنه سرامیکی سفید براق گرفته تا حلقه طلایی زیبایی که دور نمایشگر را پوشانده، باعث شده این ساعت هوشمند باب سلیقه طرفداران مد و پوشاک باشد.

ما در ادامه این پست قصد داریم به بررسی اولیه ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی اولیه ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

طراحی و ظاهر

دو نسخه این ساعت هوشمند هرچند در زیر قاب شباهت‌های سخت افزاری با یکدیگر دارند، ولی ظاهر آن‌ها متفاوت است و اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری متفاوتی را هم ارائه می‌کنند. اول با نسخه تیتانیومی شروع می‌کنیم که بزرگ‌تر است.

بررسی اولیه ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

این مدل همان طراحی واچ GT2 Pro را با کمی تغییرات و ظاهر شکیل‌تر ارائه می‌کند. این ساعت باریک‌تر از مدل قبلی شده و در حالی که همچنان بزرگ است، اما پیشرفت قابل توجهی در بخش طراحی داشته است.

شیشه‌ای که نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED این ساعت را پوشش می‌دهد از نوع یاقوت کبود است که عملکرد قابل توجهی در ضد خش بودن دارد. مگر اینکه شما بخواهید با یک جسم بسیار سخت روی آن خراش ایجاد کنید. مثل سابق یک فریم مشکی دور نمایشگر پیچیده است، اما از آنجا که نمایشگر بزرگ‌تر از گذشته شده، هواوی ضخامت آن را کمتر کرده است.

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

به جای دو دکمه نه چندان جذاب در نسل گذشته، هواوی در این نسل از یک ناج چرخان استفاده کرده که از تیتانیوم ماشین‌کاری شده ساخته شده است. دکمه دوم هم اکنون به شکل یک کلیک بیضی شکل درآمده و پشت ساعت جای گرفته است.

در حالی که نسخه تیتانیومی طراحی بازاری را دنبال می‌کند، نسخه ۴۲ میلی‌متری سفید سرامیکی این ساعت کاملاً متفاوت است. این نسخه چهره‌ی اسپرت‌تری دارد و جوان پسندتر نیز هست.

در حالی که حاشیه دور نمایشگر نسخه سرامیکی سفید است، رنگ این حاشیه در نسخه تیتانیومی مشکی خواهد بود. تاج این ساعت نیز طلایی بوده که یک عنصر سرامیکی زیبا در داخل آن قرار دارد و بند آن هم سرامیکی سفید با مکانیزم قفل بند طلایی است. همه‌ی این‌ها باعث شیک شدن ظاهر هواوی واچ GT 3 Pro شده است.

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

هر دو نسخه با بندهای متفاوتی عرضه می‌شوند. مدل تیتانیومی با یک بند مشکی فلوئورو الاستومر و یک بند خاکستری چرمی عرضه می‌شود، در حالی که نسخه سرامیکی با یک بند سرامیکی سفید یا یک بند سفید چرمی وارد بازار خواهد شد.

نمایشگر و واچ فیس‌ها

نمایشگر نسخه تیتانیومی ساعت هواوی در ابعاد و رزولوشن رشد پیدا کرده و از یک نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسلی بهره می‌برد. روشنایی این نمایشگر به قدری مناسب است که حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم سطح جزئیات خوبی را به نمایش می‌گذارد.

در آن سمت، مدل سرامیکی هواوی Watch GT3 Pro از یک نمایشگر ۱.۳۲ اینچی AMOLED با همان رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسلی استفاده می‌کند که باعث تراکم پیکسلی بهتر آن حتی نسبت به مدل بزرگ‌تر می‌شود.

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

واچ فیس‌های جدیدی به جز آن‌هایی که هواوی طی این چند سال همیشه از آن‌ها استفاده می‌کرد به اسمارت واچ جدید این کمپانی اضافه شده است. یکی از آن‌ها که ما خیلی دوستش داریم، واچ فیس Deep Blue در نسخه تیتانیومی و واچ فیس‌های Stellar و Cloud در نسخه سرامیکی هستند.

بررسی اولیه ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

برخی از این واچ فیس‌ها داینامیک هستند و در طول روز و شب به صورت خودکار بین حالت‌های روشن و تیره تغییر می‌کنند.

نرم افزار، امکانات و عملکرد

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو سیستم عامل هارمونی او اس را اجرا می‌کند و از نظر رابط کاربری شبیه به همان نرم افزاری است که روی دیگر گجت‌های پوشیدنی هواوی نیز دیده می‌شود. این ساعت هوشمند اکنون از ۵ سیستم موقعیت‌یابی دو باند شامل GPS، Beiduo، GLONASS، Galileo و QZSS استفاده می‌کند. در طول بررسی ما به خوبی قابلیت ردیابی این ساعت را در هنگام انجام تمرینات ورزشی آزمایش کردیم که دقت بالایی داشت.

صحبت از تمرینات ورزشی شد، این اسمارت واچ حالا از یک حالت جدید به نام Free Dive به همراه یک فشارسنج جدید برخوردار است که به شما کمک می‌کند بدون تجهیزات خاصی بتوانید ساعت هوشمند خود را به عمق ۳۰ متری آب ببرید.

حالت Free Dive یعنی اینکه Watch GT3 Pro ضد آب (با دو گواهی IP68 و 5ATM) است و بیش از ۲۰۰ مرحله فشار در عمق ۳۰ متری آب و هر یک به مدت ۱ دقیق را با موفقیت پشت سر گذاشته است. از آنجا که نمی‌توانیم این صحنه‌ها را بازسازی کنیم، بنابراین به حرف هواوی اعتماد می‌کنیم!

در اینجا بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی وجود دارد که شامل گلف، دو، پیاده‌روی، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری، شنا، اسکی، اسنوبرد و غیره می‌شود. یکی از مشکلات اصلی GT2 Pro الگوریتم‌های تشخیص خودکار تمرین ورزشی بود. امیدواریم این الگوریتم‌ها در مدل جدید بهبود پیدا کرده باشند.

در بخش امکانات سلامت هم این ساعت پیشرفت خوبی داشته است. این دیوایس به سیستم مدیریت سلامت +TruSeen 5.0 مجهز است که شامل سنسورهای جدید و بهبود یافته می‌شود. ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو از یک تحلیل‌گر الکتروکاردیوگرافی (نوار قلب) کامل از طریق الکترود به کار رفته روی فریم جانبی خود برخوردار است، می‌تواند در تمام طول روز سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند، رابط کاربری جدید Healthy Living را ارائه می‌کند و می‌توانید به عنوان یک نظارت کننده خواب مناسب روی آن حساب کنید.

از این‌ها که بگذریم، سیستم عامل HarmonyOS به شما اجازه نصب اپلیکیشن‌های متفرقه را می‌دهد. هرچند محدودیت‌هایی سر راه این روش وجود دارد، اما به زودی بهبود پیدا خواهد کرد. شما از ساعت هوشمند هواوی می‌توانید برای مسیریابی، پاسخ دادن به پیام‌های متنی با چندین نوشته از پیش آماده و همچنین پاسخ به تماس‌های صوتی استفاده کنید.

عمر باتری

گجت‌های پوشیدنی هواوی به داشتن عمر باتری طولانی مشهورند و هواوی واچ جی تی ۳ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هواوی وعده عمر باتری ۱۴ روزه در استفاده متوسط و عمر باتری ۸ روزه در استفاده سنگین برای نسخه تیتانیومی را می‌دهد. این درحالیست که نسخه کوچک‌تر (سرامیکی) به ترتیب ۷ روز و ۴ روز در این سناریوها عمر باتری خواهد داشت.

این اسمارت واچ به سیستم شارژ بی‌سیم عاری از کانکتورهای فلزی و پین‌های مخصوص نیز مجهز است. این خبر خوبی برای کاربرانی است که به آلرژی‌های پوستی درگیرند. هواوی می‌گوید با ۱۰ دقیقه شارژ این دستگاه، می‌توانید یک روز کامل با آن سر کنید.

جمع‌بندی؛ هواوی واچ جی تی ۳ پرو ارزش خرید دارد؟

اگر نسخه سرامیکی را در نظر بگیریم، هواوی واچ جی تی ۳ پرو مثل یک نسخه انقلابی نسبت به نسل قبلی است که تا حدودی هم طراحی آن شامل این انقلاب می‌شود. این بررسی اولیه‌ای که ما انجام دادیم حاصل تنها چند ساعت کار با این ساعت بود. برای آنکه بخواهیم پاسخ روشن‌تری به این سوال که «آیا هواوی واچ GT3 Pro را بخریم یا نه» بدهیم، نیاز به آزمایش بیشتری روی آن است. اما به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی در این ساعت هوشمند به وجود آمده که باعث شده در زندگی روزمره نیز مفیدتر باشد.

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۳ پرو

در این ساعت هوشمند سیستم عامل HarmonyOS نه تنها یک نقطه ضعف نیست، بلکه اکوسیستمی با پتانسیل بسیار زیاد است. و بر خلاف گوشی‌های هوشمند هواوی که برای شکستن انحصار نرم افزاری گوگل تلاش می‌کنند، در اینجا چه با گوگل و چه بی گوگل، شما می‌توانید به راحتی آن را به هر نوع موبایلی متصل کنید.