آواتر 011 MMW

آواتر 011 MMW خودروی خاص چینی که توسط یک ایرانی طراحی شده است

آواتر 011 MMW معرفی شد. این خودروی خاص چینی توسط یک ایرانی طراحی شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند برقی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی آواتر در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار از خودرو آواتر 011 پرده برداشت و توانست نگاه بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را به خود جلب کند. این خودروساز به تازگی از نسخه جدید آواتر 011 با پسوند MMW رونمایی کرده که نسبت به نسخه استاندارد خود متفاوت به نظر می‌رسد. طراحی این شاسی بلند برقی توسط نادر فقیه زاده، مدیر ارشد طراحی آواتر انجام شده و قرار است با همکاری متیو ام ویلیامز، مدیر شرکت گیونچی حدود ۵۰۰ دستگاه از آن به تولید برسد.

مشخصات آواتر 011 MMW 

آواتر 011 MMW

طراحان برای آواتر 011 MMW رنگ بدنه مشکی براق خاصی را در نظر گرفته‌اند که از یک تکنولوژی خود ترمیم شونده بهره می‌برد؛ به گونه‌ای که می‌تواند خط و خش‌های کوچک را ترمیم کند. طراحان با رینگ‌های 22 اینچی و نشان‌های تیره روی بدنه خودرو توانستند آن را بیش از پیش جذاب کنند. پوشش چرم مشکی جدید روی صندلی‌ها، داشبورد و پانل درها یکی از مهم‌ترین تغییرات کابین این خودرو محسوب می‌شود.

آواتر 011 MMW

نادر فقیه زاده در خصوص طراحی این خودرو عنوان کرد طراحان خودرو می‌بایست اطلاعات را به احساسات تبدیل کنند. این خودرو با الهام از ایدئولوژی آینده‌نگر طراحی شده و ارتباط برقرار کردن با آن برای بسیاری از مشتریان آسان خواهد بود.

آواتر 011 MMW

آواتر 011 MMW به دو موتور الکتریکی مجهز شده که به شکل ترکیبی می‌توانند قدرتی برابر با 570 اسب بخار را به تولید برسانند. همچنین برای این خودرو مجموعه باتری ۹۰.۳۸ کیلووات ساعتی نیز در نظر گرفته شده است که با یک بار شارژ برد حرکتی بیش از 600 کیلومتر را به همراه دارد. 011 MMW می‌تواند ظرف مدت کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو به سیستم شارژ 750 ولتی مجهز شده که به واسطه آن می‌توان ظرف مدت ۱۵ دقیقه 30 تا 80 درصد باتری را شارژ کرد.

آواتر 011 MMW

گفتنی است شرکت آواتر حاصل جوینت ونچر چانگان و CATL بوده که به همین دلیل می‌توان آن را نسخه ری‌برند شده چانگان Nio نیز دانست. همچنین هواوی به عنوان غول فناوری چین که مدتی قبل به حوزه خودرو وارد شده در توسعه این خودرو سهم دارد. لازم به ذکر است شرکت CATL به عنوان تولیدکننده باتری‌های لیتیوم یونی شناخته می‌شود.