اختراع جدید تویوتا

اختراع جدید تویوتا، ضربان قلب سرنشینان خودرو را حس می‌کند

اختراع جدید تویوتا برای خودروهای این برند ژاپنی می‌تواند ضربان قلب سرنشینان را تشخیص دهد؛ اما این قابلیت چه مزایای مهمی دارد؟

برای همه ما پیش آمده است که در زمان رانندگی، آنقدر غرق در جاده یا موزیک شویم که حتی از وجود باقی افراد در داخل کابین خودرو، بی اطلاع باشیم و آن‌ها را زیر گرمای سوزان پارکینگِ روباز یک مرکز خرید، تنها بگذاریم. اختراع جدید تویوتا این موضوع را کاملا درک می‌کند و برای آن راه حل مناسبی دارد. راه حلی که حتی هوای حیوانات را هم خواهد داشت.

نگاهی به اختراع جدید تویوتا برای تشخیص ضربان قلب افراد حاضر در خودروها

اختراع جدید تویوتا - مرگ کودکان بر اثر گرمای کابین

مرگ یک کودک بر اثر گرمای کابین در کشور آمریکا

برای درک چرایی وجود این پتنت، ابتدا باید به سراغ یکی از وحشتناک‌ترین گزارش‌های سازمان رانندگی و حوادث آمریکا برویم. طبق این گزارش، در سال قبل فقط در کشور آمریکا حدود 23 کودک بر اثر تنها ماندن در خودروی پارک شده در زیر آفتاب، جان خود را از دست داده‌اند.

اختراع جدید تویوتا - مرگ حیوانات بر اثر گرمای کابین

این آمار برای حیوانات خانگی هم وجود دارد. موضوع تا جایی پیش می‌رود که تنها گذاشتن فرزندان، افراد ناتوان و حتی حیوانات در خودروهای پارک شده در زیر آفتاب، جرم محسوب شده و رهگذران می‌توانند برای نجات این افراد و حیوانات، شیشه خودروها را بشکنند.

البته بعضی از راننده با بهانه‌هایی مثل روشن بودن سیستم تهویه هوا و چک کردن مداوم خودرو، کار خود را توجیه می‌کنند اما هیچکس نمی‌تواند ضامن درست بودن این کار شود چرا که ممکن است سیستم AC از کار بیفتد یا جریان هوا برای خنک کردن کابین مناسب نباشد. بنابراین تویوتا فکر خود را به کار انداخته است تا از مرگ انسان‌ها .و حیوانات دیگر جلوگیری کند.

آشنایی با پتنت کابین هوشمند تویوتا

اختراع جدید تویوتا

ایده تویوتا از سنسورها و رادارهای موج میلی متری نشات می‌گیرد. این رادارها که در باند فرکانسی گسترده قرار می‌گیرند می‌توانند اجسام را به خوبی تشخیص دهند. در همین راستا است که تعداد زیادی از رادارهای موج میلی متری را در سیستم رانندگی خودکار خودروها می‌بینیم. رادارهای موج میلی متری معمولا در قسمت خارجی بدنه نصب می‌شوند اما تویوتا آن‌ها را به داخل کابین آورده است. اختراع جدید تویوتا به کمک این رادارها می‌تواند هر گونه تحرکی در قسمت کابین را به سرعت تشخیص دهد و به اطلاع راننده برساند.

اختراع جدید تویوتا

این سیستم که «کابین هوشمند» یا «رادار تصویری 4 بعدی» نام دارد، می‌تواند یک تصویر دو بعدی از کابین را در اختیار راننده قرار دهد. به گفته تویوتا، این سیستم قادر است تا تحرکات بسیار کوچکی مانند ضربان قلب را هم حس کند. پس می‌تواند به کمک افراد ناتوان یا کودکانی که خواب هستند هم بیاید. همچنین این سیستم قادر است تا در نقش دزدگیر هم ظاهر شود و تحرکات عجیب داخل اتاق خودرو را از طریق بوق، روشن و خاموش شدن چراغ‌ها و اپلیکیشن تویوتا به راننده اطلاع دهد و در صورت لزوم، با سرویس‌های امنیتی یا درمانی تماس بگیرد.

اختراع جدید تویوتا

نحوه کار سیستم رادارهای موج میلی متری

اما سرآغاز این ایده کجاست؟ این سیستم تقریبا بر اساس سیستم راداری ناسا طراحی شده است که می‌تواند در زمان بلایای طبیعی، ضربان قلب و تنفس را تشخیص دهد تا کار امدادگران برای پیدا کردن افراد آسیب دیده راحت تر شود.

اختراع جدید تویوتا - تویوتا سینا

کابین مینی ون تویوتا سینا

این سیستم برای اولین بار توسط شرکت “May Mobility” بر روی مینی ون‌های تویوتا سینا تست شده بود. همچنین بد نیست بدانید که شرکت حمل و نقل می، در زمینه توسعه سیستم‌های تاکسی خودران فعالیت می‌کند.

اختراع جدید تویوتا - تویوتا سینا

مینی ون تویوتا سینا با ظرفیت 8 سرنشین

اما تویوتا اولین شرکتی نیست که چنین سیستمی را پیاده سازی می‌‎کند. ما قبلا اختراع جدید تویوتا را در خودروهای آزمایشی شرکت‌های هیوندای و کیا هم دیده بودیم؛ اما با یک تفاوت جزئی! طرح کابین هوشمند شرکت کیا و هیوندای، به جای رادارهای موج میلی متری از سنسورها اولترا سونیک بهره می‌برد. این سنسورها دقیقا همان چیزی هستند که در سیستم پارک خودرو استفاده شده‌اند و می‌توانند فواصل را تشخیص دهند. پس می‌توان گفت که اختراع جدید تویوتا با کمک رادارهای موج میلی متری، جلوتر از کیا و هیوندا است؛ بنابراین تا اینجای کار، ژاپن یک و کره صفر!

اختراع جدید تویوتا - مرگ کودکان بر اثر گرمای کابین

یکی دیگر از پرونده‌های مرگ کودکان بر اثر تنها ماندن در خودرو پارک شده در زیر آفتاب

در پایان بد نیست بدانید که شرکت‌های دیگری هم این طرح را با سنسورهای نصب شده بر روی صندلی‌ها یا سقف خودرو، توسعه داده‌اند اما گفته می‌شود که هیچکدام از آن‌ها به اندازه‌ی اختراع جدید تویوتا کارآمد نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*