بیوک Envista مدل 2022

بیوک Envista مدل 2022؛ شاسی بلند جمع و جور جدید چینی‌‌ها با قدرت 180 اسب بخار

بیوک Envista مدل 2022، دست پخت جدید آمریکایی‌ها برای بازار چین و یک شاسی بلند جمع و جور خوش ساخت است. در ادامه، راجع به مشخصات فنی، قیمت و طراحی ظاهری بیوک انویستا چینی صحبت خواهیم کرد.

تقریبا اکثر شما از داستان سه ضلعی شرکت بیوک، چین و جنرال موتورز اطلاع دارید. شرکت خودروسازی بیوک، تقریبا در لبه‌ی پرتگاه مرگ قرار داشت اما به لطف سرمایه گذاری جنرال موتورز توانست دوباره از خاکستر برخیزد. البته این بار GM قصد دارد تا شانس خود و این برند قدیمی آمریکایی را در بازار خودرو چشم آبی‌ها امتحان کند. در ادامه به جدیدترین محصول بیوک برای بازار چین که یک کراس اور سایز متوسط به نام بیوک انویستا مدل 2022 است نگاهی خواهیم انداخت.

معرفی بیوک Envista مدل 2022

بیوک Envista مدل 2022 - لوگوی جدید شرکت بیوک

لوگوی جدید شرکت بیوک

به نظر می‌رسد که همه چیز در خط تولید بیوک، رنگ و بوی جدیدی گرفته است و این برند با آن چیزی که به یاد داریم، 180 درجه فرق کرده باشد (حداقل برای ایرانی‌ها). مهم‌ترین تغییر بیوک نسبت به همین چند سال گذشته، در وسط جلو پنجره نمایان می‌شود. یعنی جایی که لوگوی جدید، جایگزین نشان تجاری دایره‌ای شکل سابق بیوک شده است. ین علامت را به خاطر بسپارید چرا که خودروهای آینده بیوک، تماما با همین «سه گلوله‌ی موازی» به بازار خواهند آمد.

طراحی ظاهری با چهره‌ای معصوم اما ترسناک و تهاجمی

بیوک Envista مدل 2022

کراس اور بیوک Envista مدل 2022، واقعا از یک نمای ساده و خانواده دوست بهره می‌برد. در قسمت جلو پنجره، چراغ‌های کشیده و تزئینات کرومی را داریم که به نظر می‌رسد هزینه تعویض آن‌ها، واقعا زیاد نباشد. در ادامه به قسمت کناری خودرو می‌رویم؛ یعنی جایی که رکاب‌، قطعات پلاستیکی مشکی و رینگ‌های 10 پره‌ی 18 اینچی را خواهیم داشت. این رینگ‌ها با دو رنگ مشکی و مشکی – نقره‌ای طراحی شده‌اند که نسخه تمام مشکی، از کالپیرهای ترمز قرمز رنگ بهره می‌برد و نمای اسپرت‌تری را هدیه می‌دهد.

بیوک Envista مدل 2022

در نمای عقبی هم با چراغ‌های خطر LED اسپرت طرف هستیم که برخلاف چهره‌ی ساده‌ی بیوک Envista مدل 2022، ظاهر تهاجمی و ترسناکی را ارائه می‌دهند. همچنین در این قسمت می‌توانید دیفیوزر مشکی و اسپویلر سقفی را هم مشاهده کنید که چهره‌ی یکنواخت و خسته کننده‌ی این شاسی بلند جمع و جور را از بین برده‌اند. در نهایت به علامت تجاری جدید بیوک می‌رسیم که در کنار نام خودرو و یک عبارت چینی دیگر که به معنای گروه خودروسازی جنرال موتورز – سایک، هویت این خودرو را تعیین می‌کند.

بیوک Envista مدل 2022 - نشان تجاری ابر گروه خودروسازی جنرال موتورز - سایک

نشان تجاری ابر گروه خودروسازی جنرال موتورز – سایک

همچنین ابعاد بیوک Envista مدل 2022 شامل 4638 میلی متر طول، 1816 میلی متر عرض، 1565 میلی متر ارتفاع می‌شود. همچنین فاصله محوری این خودرو برابر با 2700 میلی متر است که برای سگمنت کراس اورهای جمع و جور، یک عامل برنده محسوب می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت بیوک Envista مدل 2022

بیوک Envista مدل 2022

برگه مربوط به مشخصات فنی لو رفته از بیوک Envista مدل 2022

اما هرچقدر هم که آمریکایی‌ها را با چینی‌ها پیوند بزنیم، به نظر می‌رسد که جدایی چشم بادامی‌ها از 1.5T، کار غیر قابل انجامی باشد. در زیر کاپوت بیوک Envista مدل 2022 می‌توانید یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ 1.5 لیتری را پیدا کنید. این پیشرانه که با کد LP5 معرفی و به صورت اختصاصی توسط گروه جنرال موتورز – سایک طراحی شده است می‌تواند 180 اسب بخار قدرت را مستقیما به چرخ‌های جلویی بفرستد و نهایت سرعت این کراس اور 1435 کیلوگرمی را به 205 کیلومتر بر ساعت برساند.

بیوک Envista مدل 2022 در نسخه GS

تصاویر مربوط به بیوک انویستا مدل 2022 در نسخه اسپرت یا همان GS

در همین راستا بد نیست بدانید که بیوک Envista مدل 2022، تقریبا همان حال و هوای شورلت سیکر را ارائه می‌دهد. یعنی دقیقا همان موتور و همان مشخصات فنی! سیکر هم به مانند انویستا، جزوی از برنامه‌ی همکاری جنرال موتورز و سایک در چین است.

همچنین تصاویری که به دست ما رسیده است، از یک نسخه اسپرت با نام GS برای بیوک Envista مدل 2022 حکایت می‌کند. احتمالا تفاوت‌های نسخه معمولی و GS، به مواردی مثل تجهیزات کابین، تریم اتاق و تریم دو رنگ بدنه محدود شود و این دو نسخه در مشخصات فنی، هیچ تفاوتی نداشته باشند.

بیوک Envista مدل 2022 - شورلت سیکر

شورلت سیکر؛ اصلی ترین رقیب آمریکایی انویستا در بازار چین

در نهایت به فاکتور قیمت می‌رسیم که متاسفانه هنوز هیچ عددی برای این موضوع اعلام نشده است. اما اگر سیکر را رقیب اصلی این شاسی بلند جمع و جور فرض کنیم، می‌توان گفت که بیوک Envista مدل 2022 در بازه قیمت 12 تا 15 هزار دلار و در قامت یک کراس اور سایز متوسط خانوادگی به بازار خودرو چین خواهد آمد.