شبکه های اجتماعی

آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی منتشر شد

ایرانی‌ها چقدر از واتساپ، تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند؟ در ادامه، آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی را بررسی می‌کنیم.

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در خرداد ۱۴۰۱ و با جمعیت مورد مطالعه شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و نمونه ۱۵۴۱ نفر به شیوه تلفنی اجرا شده است، ۷۸.۵ درصد از شهروندان کشور‌ حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند.

میزان استفاده شهروندان کشور از شبکه های اجتماعی

بر اساس اطلاعاتی که ایسپا در این گزارش منتشر کرده، ۹۶.۹ درصد گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۸۶.۲ درصد ساکنین مراکز استان‌ها و ۹۵.۳ درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی هم‌اکنون از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.

واتساپ پراستفاده ترین پیام رسان در ایران

در میان شبکه های اجتماعی، واتساپ با ۷۱.۱ درصد پراستفاده‌ترین رسانه در کشور بوده که این میزان استفاده دقیقا مشابه با تیر ۱۴۰۰ است. هم‌اکنون ۸۷.۷ درصد گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۷۸.۸ درصد گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال و ۴۱ درصد افراد بالای ۵۰ سال در حال استفاده از واتساپ هستند. همچنین میزان استفاده از این رسانه اجتماعی در میان افراد دارای تحصیلات دانشگاهی ۸۷.۸ درصد، افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم ۷۹.۲ درصد و افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند ۴۴.۴ درصد است.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام با ۴۹.۴ درصد دومین رسانه اجتماعی پراستفاده در کشور محسوب می‌شود. هم‌اکنون ۷۴.۴ درصد گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۶۵.۱ درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی و ۵۶ درصد ساکنین مراکز استان‌ها از این رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند.

تلگرام با ۳۱.۶ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که میزان استفاده از این شبکه اجتماعی نسبت به تیر ۱۴۰۰ نزدیک به ۹ درصد کاهش یافته است‌. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این نظرسنجی، ۱.۳ درصد شهروندان کشور در حال استفاده از کلاب هاوس هستند. میزان استفاده از این شبکه اجتماعی درست مشابه با تیر ۱۴۰۰ بوده است. ۳ درصد از جمعیت کشور نیز از توییتر استفاده می‌کنند.

شبکه های اجتماعی

طبق نتایج نظرسنجی، ۳.۷ درصد شهروندان ۱۸ سال به بالا کشور از فیسبوک، ۳.۶ درصد از سروش، ۴.۶ درصد از ایتا، ۱.۸ درصد از آیگپ، ۰.۴ درصد از سیگنال، ۰.۸ درصد از گپ، ۲.۲ درصد از بله، ۵.۷ درصد از روبیکا و ۰.۶ درصد از تیک تاک استفاده می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*