سنسور دوربین ۱ اینچی در گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

چگونه سنسور دوربین ۱ اینچی در گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا جا شده است؟ + ویدیو

آیا می‌دانید سنسور دوربین ۱ اینچی سونی چگونه داخل گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا جا شده است؟ ما در یک ویدیوی کالبدشکافی آن را به شما نشان می‌دهیم.

چگونه سنسور ۱ اینچی داخل یک گوشی هوشمند جا شده است؟ ما مطمئنیم که سونی این را می‌داند، فقط از روی کنجکاوی می‌خواهیم خودمان هم بدانیم. اگر شما هم مثل ما کنجکاو هستید، دعوت می‌کنیم ویدیوی کالبدشکافی گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا که در یک کانال یوتیوبی منتشر شده را ببینید. در این ویدیوی بزرگی سنسور دوربین این گوشی به وضوح نمایان است و همچنین آن با سنسور ۱/۱.۳ اینچی ISOCELL GNV مقایسه شده است.

ویدیوی کالبدشکافی گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

به خاطر داشته باشید که شکل لنزها گمراه کننده هستند. به طور مثال یک سنسور ۱ اینچی واقعاً ابعاد ۱ اینچی ندارد. در واقع آن کمی کوچک‌تر خواهد بود. برای درک بهتر تصویر زیر را ببینید.

متوجه شدید که سه ماژول دوربین چه فضایی از بدنه را اشغال می‌کنند؟ دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابری و دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی تا حد ممکن به هم چسبیده‌اند، اما همچنان فضای بسیار زیادی را اشغال کرده‌اند تا مادربرد و چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ فضای کمی داشته باشند. به این‌ها باید یک باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی را هم اضافه کنیم.

سنسور دوربین ۱ اینچی در گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

مقایسه سنسور ۱ اینچی سونی با سنسور ۱/۱.۳ اینچی ISOCELL GNV

راهکار شیائومی برای گنجاندن این قطعات داخل قاب گوشی چیست؟ راهکار روی هم قرار دادن دو برد PCB (برد مدار چاپی) برای آزاد کردن فضای بیشتر است تا تمام قطعات، چیپست، رم و حافظه در پایین قرار بگیرند. شیائومی برای خنک نگه داشتن این فضای فشرده از خمیر حرارتی، ورق‌های مسی و محفظه بخار استفاده کرده است که گرما را به صورت مطلوبی دفع کند.

سنسور دوربین ۱ اینچی در گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

ضخامت سنسور دوربین ۱ اینچی شیائومی ۱۲ اس اولترا

به هر ترتیب، سنسور دوربین ۱ اینچی گوشی شیائومی ضخامت ۱۱.۰۶ میلی‌متری دارد که باعث برآمدگی آن می‌شود. روی آن هم لنزهایی قرار می‌گیرند که خود آن‌ها نیز ضخامتی را به سنسور اضافه می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نتیجه همکاری لایکا_شیائومی و سونی یه همچین غولی میشه دیگه 😁