بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از هاوینگ بعدی احتمالا 400 درصد رشد خواهد کرد

انتظار داریم مثل همیشه قیمت بیت کوین با هاوینگ بعدی نیز وارد یک روند صعودی شود. اخیرا یک تحلیلگر پیش‌بینی امیدوارکننده‌ای در این رابطه داشته است.

اگرچه بیت کوین اکنون ارزان و اتریوم به مراتب‌ ارزان‌تر از آن است و به همین دلیل هولدرهای متوسط بیت کوین به شدت مشغول خرید و انباشت هستند، اما نمی‌توان انتظار داشت روند صعودی و بازار گاوی بعدی به این زودی آغاز شود. یکی از فاکتورهایی که طی تاریخچه 13 ساله رمز ارزها همیشه به عنوان محرکی برای رشد شارپ بیت کوین و در ادامه کل بازار ارز دیجیتال عمل کرده، رویداد هاوینگ است. تحلیلگران زیادی عقیده دارند با هاوینگ بعدی رشد شدید قیمت بیت کوین آغاز خواهد شد.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

وقتی شبکه بیت کوین راه‌اندازی شد، پاداش استخراج هر بلاک تراکنش‌های آن 50 واحد BTC بود. اما بر اساس نحوه برنامه‌نویسی بلاک چین توسط خالق مرموز نخستین رمز ارز، بعد از ماین شدن هر 210,000 بلاک این جایزه نصف می‌شود. نکته اینجاست که رویداد نام برده همیشه به عنوان اهرمی برای افزایش قیمت بیت کوین عمل کرده است. احتمالا هاوینگ بعدی مستثنی نخواهد بود.

طی 13 سال اخیر سه رویداد هاوینگ داشته‌ایم. سال 2012 پاداش به 25 واحد، سال 2016 به 12.5 واحد و سال 2020 به 6.25 واحد کاهش پیدا کرد. از آن جایی که زمان استخراج هر بلاک در بلاک چین بیت کوین حدودا ده دقیقه است، هاوینگ تقریبا هر 4 سال یک مرتبه رخ می‌دهد. به این ترتیب باید بهار سال 2024 میلادی (1403 شمسی) منتظر نصف شدن مجدد پاداش ماینرها و کاهش آن به 3.125 واحد باشیم.

رسیدن قیمت بیت کوین به 110,000 دلار با هاوینگ بعدی

یک تحلیلگر معروف با نام کاربری Kaleo در توییتر، اخیرا به 527 هزار دنبال‌کننده خود گفت طی دو سال پیش رو و با رد کردن رویداد هاوینگ سال 2024 احتمال ارزش هر واحد نخستین رمز ارز دنیا با رشدی حدودا 400 درصدی به نزدیکی 110 هزار دلار خواهد رسید. Kaleo ضمن این پیش‌بینی امیدوارکننده گفت تا پایان سال، احتمالا بیت کوین همین حوالی (16 هزار تا 30 هزار دلار) نوسان خواهد کرد. پس همانطور که گفتیم تا نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین نباید منتظر رشد قیمت نجومی آن باشیم.

هاوینگ بیت کوین

این تحلیلگر معتقد است تا انتهای سال میلادی جاری، BTC به بالای مقاومت‌ مهم کنونی خود یعنی 30,000 دلار خواهد رسید تا با شروع سال 2023، چند ماه رشد سریع را تجربه کند. البته این رشد تا ثبت سقف تاریخی جدید ادامه نخواهد داشت (سقف تاریخی کنونی بیت کوین 68,000 دلار است)، اما BTC احتمالا 50,000 دلار را مجددا لمس می‌کند. به عقیده Kaleo، بعد از این رشد بیت کوین شاهد یک آلت سیزن جزئی خواهیم بود. منظور از آلت سیزن، زمانی است که آلت کوین‌ها (تمام ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین) یک روند صعودی را آغاز می‌کنند.

طی 18 ماه منتهی به مارس سال 2024 (بهار 1403) یعنی زمان رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین قیمت این ارز دیجیتال حوالی 50,000 دلار نوسان خواهد داشت. بعد از آن نوبت به بازار توکن‌های غیر مثلی می‌رسد تا افزایشی چشم‌گیر را در حجم معاملات تجربه کند.

بر اساس تحلیل Kaleo، تا اواخر سال 2024 یا اوایل 2025 قیمت بیت کوین برای نخستین مرتبه 6 رقمی خواهد شد و مرز روانی 100,000 دلار را خواهد شکست.

توییت Kaleo

سایر پیش‌بینی‌ها درباره مسیر آتی بیت کوین

طبق گزارش CryptoGlobe، استراتژیست ارشد بلومبرگ آقای مایک مک‌گلون (Mike McGlone) عقیده دارد بیت کوین قادر است طبق فاکتورهای متعدد یکی از بزرگترین بازارهای صعودی در تاریخ بازارهای مالی را شروع کند، در غیر این صورت جهان کریپتو با شکست روبه‌رو خواهد شد.

به عقیده این استراتژیست، بیت کوین اکنون وضعیتی مشابه کف آن در سال 2018 دارد، به این معنی که او منتظر سقوط بیشتر قیمت پادشاه رمز ارزها نیست. گفتنی است کف سال 2018 حدود 3,200 دلار بود، جایی که بیت کوین بعد از طی کردن یک روند صعودی عظیم تا حوالی 20,000 دلار، بالای 80 درصد ریزش را تجربه کرد.

داده به دست آمده توسط گلس نود نیز امیدوارکننده است. بر اساس Glassnode، بیت کوین با شدیدترین نرخ در تاریخ کریپتو در حال خارج شدن از صرافی‌ها است. ماه میلادی گذشته نزدیک به 151,000 واحد BTC به ارزش حدود 3 میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شد که یک رکورد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*