بنتلی مولینر باتور

بنتلی مولینر باتور ؛ سوپر اسپرت 2 میلیون دلاری با کابینی از طلا

بنتلی مولینر باتور – Bentley Mulliner Batur یک خودرو سوپر اسپرت کوپه و کاملا دست ساز است که با پیشرانه W12 و قطعات طلا در کابین خود، مغز شما را منفجر خواهد کرد.

مولینر در اصل یکی از بهترین خودروهای برند بنتلی است که از پیشرانه 12 سیلندر خورجینی بهره می‌برد، اما این خودروساز بریتانیایی قصد دارد تا با معرفی نسخه «باتور»، اسم و رسم مولینر را چند پله بالاتر ببرد. می‌دانیم که اولین خودرو برقی این برند قرار است تا سال 2025 معرفی شود، اما در مورد شکل و شمایل آن تا امروز هیچ خبری در دست نبود؛ بنتلی مولینر باتور 2023 دقیقا همان چهره‌ای را دارد که خودرو EV بنتلی قرار است داشته باشد! پس با ما همراه باشید تا ریز به ریز جزئیات این کوپه‌ لوکس، دوست داشتنی و اسپرت را بررسی کنیم.

اما پیش از اینکه به سراغ ادامه ماجرا برویم، از شما دعوت می‌کنیم تا یکی از جذاب ترین ویدیوهای معرفی این خودرو را تماشا کنید که طراحی ظاهری و کابین لاکچری آن را به تصویر می‌کشد.

معرفی بنتلی مولینر باتور

این خودرو در قلب خود از قوی‌ترین پیشرانه ساخت بنتلی یعنی یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 6 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند بیش از 730 اسب بخار قدرت و 1030 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. برای پدید آوردن یک رانندگی ایمن، سیستم اگزوز تیتانیومی با ساخت توسط پرینترهای 3D، سیستم ترمز فیبر کربن – سرامیکی با دیسک‌های 408 میلی متری، میله ضد غلتش 48 ولت، دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب و سیستم تعلیق اکتیو بادی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا قدرت این هیولا را کنترل کنند.

بنتلی مولینر باتور

به گفته طراحان، چهره و استایل بنتلی مولینر Batur از حالت تهاجمی شیرها در زمان قبل از حمله، الهام گرفته شده است. در طراحی ظاهری بنتلی مولینر باتور، اِلمان‌هایی مثل جلو پنجره بزرگ با طرح مشبک، لیپ سپر دو تکه، هواکش‌های گلگیر (در پایین‌ترین قسمت ممکن برای عبور دادن بیشترین جریان هوا)، چراغ‌های هدلایت سه گانه به همراه نوار DRL و کاپوت غول پیکر را داریم.

بنتلی مولینر باتور

رینگ‌های 22 اینچی به همراه کالیپر ترمز قرمز رنگ و طراحی 5 پره با نمایی از رنگ خاکستری و کرومی در کنار خطوط زیبای درب‌ها و سیستم اگزوز 4 کاناله اکتیو، دیفیوزر مشکی رنگ و اسپویلر اکتیو هم این اشراف زاده بریتانیایی را همراه می‌کنند.

بنتلی مولینر باتور

زمانی که به کابین بنتلی مولینر باتور، تقریبا همان حس و حال کانتیننتال GT را دریافت می‌کنید اما این بار با جزئیات فوق العاده بیشتر! می‌توان گفت که تمام جنس‌های به کار رفته در کابین از مواد سازگار با محیط زیست تشکیل شده‌اند. از چرم بازیافتی در روکش‌ خودرو و داشبورد و فرمان گرفته تا کف پوش‌های کابین و قطعات فیبر کربن، همه و همه از مواد بازیافتی و جایگزینی ساخته‌ شده‌اند که بیشترین سازگاری را با محیط زیست داشته باشند. حتی کلید استارت / استاپ و دکمه انتخاب حالت‌های رانندگی هم با پرینترهای 3D و با طلای 18 عیار بازیافتی ساخته شده است!

خودرو کوپه Bentley Mulliner Batur

در ادامه به تریم اصلی اتاق بنتلی مولینر Batur مدل 2023 می‌رسیم که از چرم با رنگ نارنجی هایپر اکتیو و مشکی پیانویی تشکیل شده است و قطعاتی مثل ساعت آنالوگ بنتلی و دستگیره‌های درب و کلیدهای فیزیکی، با تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده‌اند.

قیمت بنتلی Mulliner Batur

بنتلی مولینر باتور

گفته می‌شود که این سوپر اسپرت کوپه فقط در 18 نسخه و با قیمت 2 میلیون دلار روانه بازار خواهد شد که در حال حاضر بیشتر آن‌ها پیش فروش شده‌اند.  البته این قیمت واقعا تعجبی هم ندارد چرا که بنتلی مولینر باتور مدل 2023 به صورت کاملا دست ساز ساخته شده و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا رنگ دلخواه خود را به کابین و بدنه‌ی بنتلی مولینر Batur بیاورند (در انتخاب رنگ هیچ محدودیتی وجود ندارد). مشتریانی که این سوپر اسپرت کوپه را سفارش‌ داده‌اند می‌توانند در اواسط سال 2023، لذت سواری با آن را تجربه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*