نگاهی به میتسوبیشی میراژ

نگاهی به میتسوبیشی میراژ ، خودرو وارداتی احتمالی آرین موتور برای بازار ایران

در این مطلب قصد داریم نگاهی به میتسوبیشی میراژ بیندازیم و مشخصات فنی، امکانات و قیمت آن را بررسی کنیم. این خودرو گزینه‌ای برای واردات است.

همزمان با مطرح شدن آزادسازی واردات خودرو، واردکنندگان خودرو دست به کار شده‌اند و ویدیوها و معرفی‌هایی از محصولات قابل عرضه در ایران منتشر می‌کنند. به تازگی شرکت آرین موتور پویا در یک ویدیو از خودروی اقتصادی میتسوبیشی میراژ رونمایی کرده است.

آینده بازار و نگاهی به میتسوبیشی میراژ

شرکت خودروسازی آرین موتور پویا به عنوان نماینده رسمی کمپانی میتسوبیشی در کشورمان فعالیت می‌کند. این نمایندگی اخیرا معرفی مختصری از خودروی مقرون به صرفه میراژ یا همان آتراژ منتشر کرده و قیمت آن به گونه‌ای است که می‌تواند تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای ورود به ایران باشد.

مدتی پیش باخبر شدیم که آیین نامه واردات خودرو منتشر شده است. بر اساس این آیین نامه واردکنندگان می‌توانند خودروهای زیر 20 هزار یورو را وارد کشور کنند، اما در هر حال عرضه این محصولات در بازار شرایطی دارد. برای مثال پس از واردات خودرو، سازمان حمایت می‌بایست قیمت‌گذاری اولیه را انجام دهد و سپس خودرو در بورس کالا عرضه شود.

اگر واردات خودرو از مهر ماه آغاز شود، به احتمال زیاد نماینده رسمی آن در ایران میتسوبیشی میراژ، میراژ جی 4 یا همان آتراژ را روانه بازار داخلی سازد. این خودرو احتمالا در دو نسخه هاچ بک و سدان و در کلاس B اقتصادی وارد کشور خواهد شد و هم‌اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آن قیمت 11 هزار و 200 یورویی در نظر گرفته‌اند.

خودرویی که از آن صحبت می‌کنیم، نسل ششم میراژ است و در حال حاضر دو کشور فیلیپین و تایلند مونتاژ آن را بر عهده دارند. میراژ خودرویی اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می‌شود و در بازارهای مختلفی وجود دارد.

میراژ سدان و هاچ بک چه مشخصات فنی دارد؟

پیشرانه‌ای که برای دو نسل میتسوبیشی میراژ نسل ششم در نظر گرفته شده، 1.2 لیتری 3 سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور می‌تواند 76 تا 79 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و آرین موتور پویا هم این خودرو را راهی بازار کرده است. نیروی محرکه در میراژ از طریق یک گیربکس سی وی تی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

از نظر مصرف سوخت، میراژ و آتراژ بهینه شده‌اند به طوری که در هر 100 کیلومتر نهایتا 5 لیتر بنزین می‌سوزاند. وزن خالص میتسوبیشی میراژ 940 کیلوگرم خواهد بود و می‌تواند در عرض 12.4 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

میراژ و آتراژ چه آپشن‌هایی خواهند داشت؟

از آنجایی که این دو خودرو برچسب اقتصادی به همراه خود دارند، نباید توقع و انتظار زیادی از آنها داشت. امکانات رفاهی و ایمنی آنها در حد و اندازه یک محصول هاچ بک یا سدان متوسط و رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. از جمله امکانات رفاهی میراژ و آتراژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرمان کمکی برقی، دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تهویه دستی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن.

اما می‌توان نمونه‌های فول آپشن این خودروها را با امکاناتی مانند نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، آینه حساس به نور، سنسور نور، زیر آرنجی جلو و عقب، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب تهیه کرد.

قیمت میراژ و آتراژ چقدر خواهد بود؟

هم‌اکنون نسخه‌های 2017 و 2018 میتسوبیشی میراژ با کارکرد کمتر از 40 هزار کیلومتر قیمتی در حدود 570 تا 630 میلیون تومان دارند، ولی می‌دانیم که اگر بر اساس طرح واردات خودرو وارد کشور شوند، با توجه به تعرفه‌های جدید به احتمال زیاد قیمت پایه‌ای در حدود 500 تا 600 میلیون خواهد داشت.

البته قیمت مذکور برای مدل 2022 است، نه مدل دست دوم و کارکرده. همچنین اگر این خودرو وارد بازار شود می‌بایست از طریق بورس کالا و بر اساس ثبت سفارش متقاضیان به فروش برسد و کشف قیمت شود. با این اوصاف ممکن است میتسوبیشی میراژ و آتراژ قیمتی فراتر از این اعداد داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*