فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024

فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024 ؛ همه چیز درمورد اسب وحشتناک آمریکایی + ویدیو

فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024 یک تریم اختصاصی از Ford Mustang جدید است که قصد دارد تا چهره مدرن و ترسناکی از خودرو عضلانی آمریکا را به دنیا نشان دهد. پس پیش به سوی 2024 Ford Mustang Dark Horse !

فورد موستانگ مدل 2024 اینجاست تا آخرین موتور 8 سیلندر آمریکایی را به جهان ارائه دهد. تریم دارک هورس یا همان اسب سیاه (Dark Horse) بهترین و قوی‌ترین عضو این خانواده است و قرار است بیشترین قدرت موتور کایوت را از دل آن خارج کند. در ادامه به تمام ویژگی‌های خاص و تغییرات این نسخه نسبت به مدل معمولی موستانگ 2024 نگاهی خواهیم داشت. اما قبل از ادامه ماجرا با ما همراه باشید تا در یک ویدیو جذاب، صدای و تصویر این اسب وحشی آمریکایی را ببینیم و بشنویم.

معرفی فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024

همانطور که می‌دانید این خودرو در دو تریم متفاوت طراحی شده است که در تریم اول با پیشرانه 2.3 لیتری اکو بوست فورد و در تریم دوم با موتور V8 کایوت طرف هستیم که مدل Dark Horse از موتور کایوت بهره می‌برد. البته اصالت نسخه Dark Horse به موستانگ بولیت (Bullitt) مدل 2001 باز می‌گردد.

ماشین 2024 Ford Mustang Dark Horse

هدف اصلی طراحان و مهندسین آمریکایی از طراحی فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024 این است که از یک خودرو شهری اما با ویژگی‌های ماشین‌های مخصوص به پیست را داشته باشیم؛ اما این کار چطور انجام می‌شود؟ اول از همه پیشرانه 8 سیلندر خورجینی کایوت را داریم که به لطف تجهیزات موستانگ شلبی GT500 اکنون می‌تواند بیش از 500 اسب بخار را راهی چرخ‌های عقبی کند (عدد دقیق قدرت هنوز مشخص نیست).

ماشین 2024 Ford Mustang Dark Horse

قدرت فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024 از طریق گیربکس دستی 6 سرعته ترمک (Tremec) راهی چرخ‌های عقبی می‌شود اما برای آن دسته از افرادی که با دنده دستی راحت نیستند هم یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته دو کلاچه در نظر گرفته شده است.

ماشین 2024 Ford Mustang Dark Horse

تمام کمک فنرهای فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024 از نوع کمک فنرهای مغناطیسی یا همان “magnetorheological dampers” هستند اما این فنرها با مدل‌های معمولی چه فرقی دارند؟ در داخل این کمک فنرها به جای روغن معمولی، مایع خاصی از ترکیب روغن با ماده مغناطیسی ریخته می‌شود که نرمی یا سفتی کمک فنرها را تعیین می‌کند. این عمل به وسیله اعمال جریان الکتریکی به آن‌ها انجام می‌شود. همچنین نوار نوسان (sway bar) در محور عقبی هم نسبت به مدل‌های معمولی، بزرگ‌تر است تا هندلینگ خودرو را بهتر کنترل کند.

ماشین 2024 Ford Mustang Dark Horse

از این موارد که عبور کنیم به سیستم‌های خنک کننده می‌رسیم که از کانال‌های ترمز و دیسک‌‌های بزرگ‌تر با سوراخ‌های بیشتر شروع می‌شود. در ادامه فن‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر در رادیاتور را داریم و به این موارد، رادیاتور اختصاصی روغن را هم اضافه کنید. بد نیست که به دیسک‌های ترمز هم اشاره کنیم که ابعاد آن‌ها برابر 354 میلیمتر است. برای درک بهتر این موضوع بد نیست بدانید که دیسک ترمز بوگاتی ویرون با 1000 اسب بخار قدرت تنها 405 میلی متر است.

ماشین 2024 Ford Mustang Dark Horse

اما اگر باز هم به دنبال هندلینگ بالاتری هستید می‌توانید «پکیج هندلینگ» را سفارش دهید. لوازم پکیج هندلینگ فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024 شامل اسپویلر عقب گورنی (Gurney)، کمک فنرهای سفت تر، میله نوسان ضخیم‌تر و لاستیک‌های پیرلی تروفئو (Trofeo) هستند. البته به این پکیج، رینگ‌های فیبر کربنی را هم اضافه کنید.

فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024

در انتهای کار به صفحات کنار در لیپ سپر جلویی و هواکش‌های کاپوت می‌رسیم که با زاویه منفی خود، به افزایش داون فورس و بهره وری و خنک کاری پیشرانه کمک می‌کنند.

قیمت فورد موستانگ اسب سیاه 2024 و تاریخ ورود به بازار

فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024

این خودرو عضلانی آمریکایی با نشان خاص و انحصاری «اسب سیاه» از اواسط سال آینده به خیابان‌ها خواهد آمد. البته فعلا در مورد قیمت نهایی فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024  اطلاعاتی در دست نیست اما فعلا بازه 60 تا 70 هزار دلار را در نظر داشته باشید. به علاوه باید اشاره کنیم که تولید این خودرو محدود خواهد بود.

فورد موستانگ دارک هورس مدل 2024

همچنین اگر دوست دارید که صدای زیبای این خودرو آمریکایی را گوش کنید، می‌توانید روی این لینک بزنید؛ البته توجه داشته باشید که خودرو حاضر در این ویدیو، نسخه خام دارک هورس است و هنوز به تجهیزات اضافی مجهز نشده.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*