مک بوک ایر ، قابل اعتماد‌ترین لپ تاپ در آمریکا

با اینکه به نظر استفاده از لپ تاپ ها با آمدن گوشی های هوشمند و تبلت ها مانند گذشته نیست ، اما همچنان رقابت داغی میان تولید کنندگان این دستگاه ها در جریان بوده و هنوز هم لپ تاپ ها کاربردهای بسیار وسیعی در میان مردم دارند.موسسه Consumer Reports بر اساس یک نظر سنجی که از ۶۰ هزار آمریکایی انجام داده اعلام کرده است که آمریکایی ها مک بوک ایر ( MacBook Air ) کمپانی اپل را به عنوان قابل اعتماد‌ترین لپ تاپ برای استفاده انتخاب کرده‌اند.

بر اساس آمار بدست امده از خریداران لپ تاپ (به شکل کلی اعم از لپ تاپ ویندوزی و مک)  ، کامپیوترهای قابل حمل سبک وزن در حدود ۷٪ میزان خرابی در ۳ ساله‌ی اول خریدشان داشته اند.نکته‌ی جالب در این میان پایین بودن نرخ خرابی در میان لپ تاپ های اپل به نسبت رقبایی همچون HP،Dell و Lenovo است.

بر اساس گزارش Consumer Reports لپ تاپ های ویندوزی که به طور متوسط از قیمت دستگاههای ساخت اپل ارازن قیمت‌تر هستند ، آمار خرابی در آنها بیشتر گزارش شده است.

برای مثال میزان خرابی Thinkpad های شرکت لنوو در ۳ ساله خریدشان ۱۸٪ و برای XPS کمپانی دل حدود ۱۵٪ برآورد شده این آمار در حالی است که میزان مشکلات در لپ تاپ های MacBook Pro در حدود ۹٪ تخمین زده میشود.

در انتهای این گزارش نیز اشاره شده که اگر قصد خرید لپتاپهای اپل را دارید یا صرف هزینه حدود ۲۰۰ دلاری از سیستم AppleCare نیز استفاده کنید تا هم مدت گارانتی دستگاه شما از ۱ سال به ۳ سال ارتقاء پیدا کند و هم پشتیبانی فنی و رایگان محصولات شما به ۹۰ روز افزایش یابد.

منبع : ۹to5mac

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*