نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا

صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا، آیفون 14 پرو را به زیر می‌کشد

بر اساس یک شایعه جدید، صفحه‌ نمایش گلکسی S23 اولترا سامسونگ می‌تواند در حداکثر سطح روشنایی، آیفون 14 پرو را پشت سر بگذارد.

علی‌رغم گزارش‌ها مبنی بر عدم تغییرات عمده در سری گلکسی S23 اولترا نسبت به نسل پیشین، اما هم‌چنان به نظر می‌رسد که پرچم‌دار آینده سامسونگ با سورپرایزهای جالبی همراه خواهد بود. طبق اطلاعات لو رفته اخیر، این گوشی به نسخه اختصاصی و اورکلاک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد شد. اکنون حساب توییتری RGcloudS نیز به افشای جزئیات جدیدی در مورد صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا پرداخته است.

بر اساس توییت این افشاگر، حداکثر روشنایی صفحه نمایش AMOLED گلکسی اس 23 اولترا احتمالا به محدوده 2100 تا 2200 نیت می‌رسد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن نیز ممکن است 960 هرتز باشد. این اعتقاد وجود دارد که فرکانس PWM (مدولاسیون عرض پالس) این نمایشگر در حدود 2000 هرتز خواهد بود. هم‌چنین مصرف نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا در مقایسه با نسل قبل، 45 درصد کاهش یافته است.

صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا

با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد با عرضه گلکسی S23 اولترا، از نرخ روشنایی صفحه نمایش پرچم‌داران سری آیفون 14 پرو اپل که حداکثر 2000 نیت اعلام شده، پیشی بگیرد. البته به گفته دیلان راگا، متخصص نمایشگر XDA Developers، ممکن است گلکسی اس 23 اولترا نتواند در این زمینه رتبه اول را تصاحب کند.

طبق ادعای دیلن، هر دو نمایشگر در سطح یکسانی قرار دارند و تست‌های سامسونگ و اپل در زمینه اوج روشنایی با یکدیگر متفاوت هستند. در حالی‌که صفحه‌نمایش‌های سامسونگ بر روی APL حدود 25 درصد تنظیم شده‌اند، نمایشگرهای شرکت اپل با APL یک‌ درصد کار می‌کنند. آزمایش‌ها حاکی از آن هستند که حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون 14 پرو به 2300 نیت می‌رسد که رقم فوق‌العاده‌ای است.

در همین راستا، گزارش‌های اخیر جزئیات جدیدی را در مورد سیستم دوربین‌ پرچم‌دار رده‌بالای سامسونگ فاش کرده‌اند. بر این اساس، گلکسی S23 اولترا دارای سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی 10 برابری و لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی خواهد بود. هم‌چنین ناگفته نماند که این دستگاه نیز احتمالا مانند سری آیفون 14 به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای تماس اضطراری مجهز خواهد شد.