آپدیت جدید تسلا ایلان ماسک

سورپرایزهای شگفت انگیز ایلان ماسک برای تسلا سواران؛ از سرویس استیم تا رقص نور و حالت مسابقه‌ای + ویدیو

ایلان ماسک درست قبل از شروع تعطیلات کریسمس، هدیه‌های جذاب و ارزشمند یا همان آپدیت خود را برای خودروهای تسلا و Tesla سواران آماده کرده است که در ادامه هر کدام از این سورپرایزها را در قالب یک ویدیو، بررسی خواهیم کرد.

اخیرا اکانت توییتر تسلا در یک رشته توییت جذاب، آپدیت‌های ماه دسامبر تسلا را برای بعضی از خودروهای این شرکت به نمایش گذاشته است که واقعا دست کمی از یک هدیه کریسمسی ندارند! از «دوربین کابین» تا «اضافه شدن بازی‌های استیم»، «رقص نور جدید» و «حالت پیست»، آپشن‌های جدیدی هستند که تسلا سواران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

آپدیت‌های جدید ایلان ماسک برای خودروهای تسلا

در ادامه به صورت کامل راجع به هر کدام از این آپشن‌ها صحبت می‌کنیم و با یک ویدیو جذاب، عملکرد آن‌ها را بهتر شرح می‌دهیم.

گروه موسیقی و رقص نور ایلان ماسک برای همایش های تسلا سواران

قابلیت رقص نور در ماشین های تسلا ، چیز جدیدی نیست اما ایلان ماسک در جدیدترین آپدیت خودروهای تسلا، این ماشین‌ها را به یک گروه موسیقی تبدیل کرده است. همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، اکنون تسلا سواران در همایش‌های خود (به سبک همایش‌های ELX سواران) می‌توانند سطح جدیدی از هماهنگی را آنلاک کنند! ایلان ماسک حتی به فکر چراغ درگاه شارژ هم بوده و آن را فراموش نکرده است.

سرویس بازی های استیم در خودروهای تسلا مدل S و X

کابین شاسی بلند و سدان تسلا مدل X و S اکنون دست کمی از یک گیم نت سیار ندارد! کامپیوتر یا بهتر بگوییم، همان مانیتور 17 اینچی که نقش نمایشگر مولتی مدیا را هم دارد، به 16 گیگابایت رم مجهز شده و رزولوشین آن برابر 2200*1300 است و به لطف مغز اصلی تسلا با قدرت 10 ترافلاپ عملیات در ثانیه، قرار است بازی‌های سرویس استیم را در دو حالت مختلف با رزولوشن‌های 30 و 60 فریم بر ثانیه به سرنشیان هدیه دهد. طبیعی است که نباید اجرای بازی‌ها با نرخ 90 یا 120 فریم بر ثانیه را انتظار داشته باشید!

خودروهای برقی Tesla و بازی های استیم

بازی سایبرپانک در خودروهای تسلا

به گفته ایلان ماسک، فعلا بازی‌های محبوبی مانند سایبرپانک، الدن رینگ و هزار بازی دیگر برای سرویس استیم دک در تسلا مدل S و X تایید شده‌اند و در ادامه قرار است در آپدیت بعدی خودروهای تسلا، بازی‌های بیشتری هم اضافه شوند؛ چرا که سرویس استیم تقریبا میزبان بیش از 6 هزار بازی مختلف است.

دوربین کابین و امکان مانیتورینگ از طریق برنامه تسلا

تنها گذاشتن کودکان یا حیوانات خانگی در خودرو، آن هم زمانی که ماشین را در پارکینگ رو باز و زیر آفتاب داغ پارک کرده باشید، یکی از جرائم هولناک به حساب می‌آید و حتی می‌تواند شما را به دادگاه‌های آمریکا بفرستد. اکنون خریداران محصولات Tesla می‌توانند به وسیله اپلیکیشن اختصاصی تسلا، از وضعیت اتاق خودرو خود خبردار شوند؛ آن هم به صورت لحظه‌ای!

آپدیت جدید تسلا دوربین کابین

نمایی از دوربین کابین و برقراری تماس تصویری از طریق سرویس زوم

در ویدیو بالا می‌بینیم که مالک یک دستگاه تسلا مدل Y به محض پیاده شدن از خودرو خود، می‌تواند به دوربین کابین متصل شود. همچنین پس از انتخاب حالت «حیوانات خانگی»، عبارت زیر بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود:

صاحب من به زودی باز می‌گردد. نگران نباشید زیرا کولر هم روشن و دمای کابین 70 درجه فارنهایت (22 درجه سلسیوس) است.

حالت مسابقه‌ای و پیست در تسلا مدل Y

حالت پیست یا همان تِرَک مد (Track Mode) در خودروهای تسلا، همانطور که از نامش هم پیداست، باعث می‌شود تا ماشین شما به یک گرگ وحشی و ترسناک تبدیل شود. با فعال کردن «ترک مد»، تنظیمات موتورهای برقی، سیستم کنترل پایداری و کشش، حالت ترمزهای احیا شونده و حساسیت ترمزهای معمولی تغییر می‌کند تا علاوه بر سرعت و قدرت بالاتر، مانور پذیری خودرو هم در پیچ‌ها تغییر کند؛ یعنی راننده می‌تواند ریسینگ لاین (خط مسابقه‌ای یا همان Racing Lane) بهتری را انتخاب کند تا « ورود و خروج سریع‌تری از پیچ » را داشته باشد. همچنین سیستم خنک کننده موتورها و باتری‌ها هم به سطح بالاتری می‌روند.

خودروهای برقی Tesla و حالت مسابقه ای

حالت ترک مد در گذشته فقط مختص تسلا مدل S پرفورمنس بود؛ البته تسلا تذکر می‌دهد که برای استفاده از این قابلیت آن هم در تسلا مدل S Performance باید در ابتدا یک راننده حرفه‌ای باشید و از لاستیک‌های «گریپ بالا» (لاستیک‌های مسابقه‌ای با چسبندگی بالاتر) و ترمزهای مخصوص پیست (دیسک‌های بزرگ‌تر با حالت خنک کنندگی) استفاده کنید. دیگر قابلیت‌های این سرویس را می‌توانید از طریق این لینک ببینید.

سرویس اپل موزیک و دیگر آپدیت های خودروهای تسلا

آپدیت جدید تسلا رقص نور

با جدیدترین آپدیت خودروهای تسلا توسط ایلان ماسک، بالاخره سرویس اشتراک موسیقی «اپل موزیک» هم به ماشین های برقی تسلا رسید. این موضوع شاید یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های ایلان ماسک طی سال‌های اخیر باشد چرا که می‌تواند راه ورود سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو را هم به کابین ماشین‌های تسلا باز کند! در همین رابطه باید بدانید که خودروهای تسلا از سیستم مولتی مدیا اختصاصی خود بهره می‌برند و فعلا به صورت رسمی و فابریک، فاقد سرویس‌های محبوبی مثل اپل کارپلی و اندروید اتو هستند.

همچنین اکنون خریداران تسلا می‌توانند درب پارکینگ را به سبک و سیاق تیونرهای ایرانی، با ماشین سینک و درب گاراژ را از طریق اپلیکیشن MyQ کنترل کنید. آپدیت‌های بعدی ایلان ماسک برای خودروهای تسلا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اضافه شدن « تست مصرف انرژی و آزاد شدن کربن » به اپلیکیشن تسلا
  • نمایی دائمی از جاده رنگین کمان در سیستم مولتی مدیا
  • اضافه شدن قابلیت برقراری جلسات کاری از طریق سرویس زوم (ZOOM) آن هم با دوربین کابین
آپدیت جدید تسلا جاده رنگین کمان

ایستر اگ جاده رنگین کمانی در آپدیت جدید خودروهای برقی تسلا

در انتهای کار بد نیست اشاره کنیم که جاده رنگین کمان در خودروهای تسلا، به نوعی یک ایستر اگ (easter egg) یا همان «پیام مخفی» به حساب می‌آید و برای یادبود بازی ماریو کارت، خلق و طراحی شده است. همچنین اگر شارژر را 10 بار و به صورت پیاپی، به پورت شارژ خودرو بزنید و مجددا آن را جدا کنید، چراغ‌های اطراف درگاه شارژ به رنگ رنگین کمانی تغییر خواهند کرد (مثل تصویر پایین).

خودروهای برقی Tesla و درگاه شارژ رنگین کمانی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*