مقابله با خشونت

تماشا کنید: مقابله با خشونت به سبک اپل با حذف یک ایموجی

اپل با حذف یک ایموجی، مقابله با خشونت را به‌طور نمادین آغاز کرد. در ویدیوی امروز گجت نیوز، جزئیات این اتفاق را بررسی کنیم.

در سال‌های گذشته، میزان خشونت در ایالات متحده آمریکا به‌شدت افزایش پیدا کرده است و خرید و فروش آزاد اسلحه باعث شد حوادث تلخ بسیاری در این کشور به وقوع بپیوندد. این اتفاقات باعث شد فکرهای زیادی برای جلوگیری از افزایش خشونت، به خصوص در نوجوانان و کودکان اندیشیده شود. همچنین کمپین‌هایی در ایالات متحده شکل گرفت و گروهی به‌نام نیویورکی‌ها فعالیت گسترده‌ای را علیه استفاده از سلاح گرم آغاز کردند. این گروه از کمپانی بزرگ اپل درخواست کرد تا در یک حرکت نمادین، ایموجی اسلحه را تغییر دهد یا به‌کلی حذف کند.

این‌گونه بود که اپل نیز به درخواست‌ها توجه کرد و اقداماتی را در راستای مقابله با خشونت، هر چند به‌صورت نمادین، در دستور کار خود قرار دارد. ایموجی Pistol یا همان اسلحه، در سال 2010 توسط ائتلاف یونیکد تایید شد و این ایموجی توسط شرکت‌های مختلف مثل اپل، گوگل و مایکروسافت در اختیار کاربران قرار گرفت. اپل در آی او اس 10 و در سال 2016 به‌عنوان اولین شرکتی شناخته شد که ایموجی اسلحه واقعی را حذف کرد و آن را با یک ایموجی تفنگ آب‌پاش جایگزین کرد. سامسونگ و گوگل و برخی شرکت‌های دیگر نیز پس از اپل، این رویه را ادامه دادند و برای مقابله با خشونت اقدام به حذف ایموجی اسلحه واقعی کردند. در ادامه با یک ویدیو به بررسی این اتفاق می‌پردازیم.

ماجرای حذف ایموجی اسلحه به بهانه مقابله با خشونت