روتر گیمینگ ایسوس ROG Rapture GT-BE98

روتر گیمینگ ایسوس با تکنولوژی وای فای 7 در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

ایسوس طی نمایشگاه CES 2023 یک روتر گیمینگ با وای فای 7 و روتر دیگری برای خانه‌ها و مشاغل را معرفی کرد. در ادامه شاهد مشخصات روترهای Asus باشید.

ایسوس در نمایشگاه CES 2023 از روتر گیمینگ ROG Rapture GT-BE98 رونمایی کرد که نه از وای فای 6E بلکه از استاندارد جدید وای فای 7 بهره می‌برد. همچنین این روتر ویژگی برجسته دیگری دارد و آن گسترش مجموع پهنای باند بی‌سیم موجود تا 25 هزار مگابیت بر ثانیه برای کاربران است. علاوه بر این، ایسوس از روتر پایین‌رده‌تری با نام RT-BE96U در جریان این رویداد بزرگ سالانه پرده برداشت.

مشخصات روترهای گیمینگ و خانگی/تجاری جدید ایسوس

روتر ROG Rapture GT-BE98

روتر گیمینگ ROG Rapture GT-BE98

قبل از پرداختن به مشخصات فنی و امکانات روتر گیمینگ تازه ایسوس، باید نگاهی به طراحی آن داشت. طراحی این روتر دنباله‌رو همان طراحی همیشگی ایسوس است که عنکبوتی برعکس را به‌یاد می‌آورد. GT-BE98 هشت آنتن درشت دارد و پوشش بالایی شفاف که امکان مشاهده اجزای داخلی روتر را فراهم می‌کند، المان جذاب دیگر طراحی آن به‌حساب می‌آید.

روتر ROG Rapture GT-BE98 چهار باند بی‌سیم را پیش رو می‌گذارد؛ یک باند 2.4 گیگاهرتزی، دو باند 5 گیگاهرتزی و یک باند 6 گیگاهرتزی. باند 2.4 گیگاهرتزی مذکور پهنای حداکثر 1376 مگابیت بر ثانیه‌ای ارائه می‌کند و پهنای هر کدام از دو باند 5 گیگاهرتزی به 5762 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. باند 6 گیگاهرتزی هم پهنای باند 11525 مگابیت بر ثانیه‌ای را به‌دنبال می‌آورد. برای اینکه دید بهتری از پیشرفت خروجی این روتر داشته باشید، باید ذکر کرد که باند 6 گیگاهرتزی روتر ROG Rapture GT-AXE16000 پهنای حداکثر 4804 مگابیت بر ثانیه‌ای دارد.

روتر گیمینگ ROG Rapture GT-BE98

این روتر گیمینگ ایسوس مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی، رم 2 گیگابایتی و حافظه فلش 256 مگابایتی است. 3 پورت LAN یا محلی 10 گیگابیت بر ثانیه‌ای (یکی متعلق به شبکه WAN) و 4 پورت 1 گیگابیت بر ثانیه‌ای برای اتصال با سیم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ضمناً یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

روتر RT-BE96U

روتر ایسوس RT-BE96U

روتر RT-BE96U مثل روتر دیگر از وای فای 7 پشتیبانی می‌کند، ولی به‌جای 2 باند 5 گیگاهرتزی از یک باند با این فرکانس بهره می‌گیرد. به‌همین خاطر مجموع پهنای باند آن به 19 هزار مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا کرده است. این روتر در زمینه پردازنده، رم و حافظه هم تفاوتی با روتر گیمینگ جدید ایسوس ندارد و فقط یک پورت محلی 10 گیگابیت بر ثانیه‌ای از آن کاسته شده است. نهایتاً طراحی 8 آنتن با رنگ‌بندی سیاه و خاکستری، طراحی RT-BE96U را شکل می‌دهند.

در مقطع کنونی تاریخ عرضه و قیمت روتر گیمینگ ایسوس OG Rapture GT-BE98 و روتر خانگی/تجاری RT-BE96U مشخص نیست. گفتنی است مانیتورهای گیمینگ TUF، پنل 3 بعدی بدون نیاز به عینک، کنترلر ایکس‌باکس با نمایشگر OLED و مانیتور 540 هرتزی گیمینگ ROG Swift بقیه محصولات ایسوس در نمایشگاه CES 2023 بوده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*