کوادکوپترهای انتحاری اوکراین با پرینتر 3 بعدی

نوجوانان اوکراینی با پرینتر سه بعدی، کوادکوپتر انتحاری ساخته‌اند + ویدیو

اوکراینی‌ها در جدیدترین خلاقیت خود، کوادکوپتر انتحاری اوکراین را وارد جنگ با روسیه کرده‌اند؛ آن هم کوادکوپترهای کامیکازه‌ای که با پرینتر 3 بعدی ساخته شده‌اند!

خلاقیت های اوکراینی‌ها در برابر تجاوز روسیه، تمامی ندارد و اکنون ‌آن‌ها فقط به کمک چند پرینتر 3 بعدی و تعدادی نارنجک دستی، قصد دارند تا به بلای جان ارتش روسیه تبدیل شوند. در ادامه با قیمت، نحوه عملکرد و هر آنچه که از کوادکوپترهای انتحاری اوکراین می‌دانیم، همراه می‌شویم اما قبل از آن‌، از شما دعوت می‌کنیم تا فیلمی از خط تولید این پرنده‌ها را تماشا کنید.

کوادکوپترهای انتحاری در اوکراین که با پرینتر 3 بعدی ساخته شده‌اند

این پرنده انتحاری همانطور که از نامش پیداست، از چهار روتور معمولی و یک فریم عادی برخوردار است که هر کدام از سربازهای اوکراینی می‌توانند این وسایل را به راحتی تهیه کنند. نوع روتورها دقیقا مشخص نیست اما کوادکوپتر انتحاری و سه بعدی اوکراینی‌ها در قسمت جلویی خود، از یک دوربین FOXEER بهره می‌برد که قیمت آن تقریبا 40 دلار است.

کوادکوپترهای انتحاری اوکراین با پرینتر 3 بعدی

مهم‌ترین قسمت در کوادکوپتر انتحاری 3D اوکراین، به مهمات آن مربوط می‌شود. این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما برخی منابع گفته‌اند که کوادکوپتر سه بعدی و انتحاری اوکراینی‌ها، به نوع بهبود یافته‌ای از نارنجک‌های دستی (موسوم به RKG-3) مجهز شده است.

کوادکوپترهای انتحاری اوکراین با پرینتر 3 بعدی

نارنجک‌های RKG 3 تماما ساخت روسیه هستند و وزن آن‌ها تقریبا به 1.2 کیلوگرم می‌رسد و می‌توانند ترکش‌های خود را تا شعاع 300 متری خود، پراکنده کنند.

قیمت تمام شده و عملکرد کوادکوپترهای کامیکازه اوکراینی با فریم ساخته شده توسط پرینتر 3 بعدی

پرنده های کامیکازه اوکراین

رها سازی نارنجک از کوادکوپتر در جنگ روسیه و اوکراین

درست در بالای چاشنی نارنجک، یک ماژول الکترونیکی را می‌بینیم که به احتمال خیلی زیاد، یک ماژول ESP باشد. اگر ساده بیان کنیم، ماژول ESP می‌تواند اطلاعات را از طریق WiFi به یک گیرنده ارسال کند. ماژول‌های ESP مانند ESP32 بیشتر برای پروژه‌های تجاری استفاده می‌شوند و در صنایع نظامی، آن چنان کاربردی ندارند؛ چرا که شعاع ارسال اطلاعات توسط ماژولی مانند ESP32 در داخل منزل و با وجود دیوارها و وسایل مختلف، به کمتر از 20 متر می‌رسد. اما اگر یک آنتن مناسب را به ماژول ESP32 وصل و آن را در محیط باز قرار دهیم، شعاع آن خیلی بیشتر خواهد شد.

پرنده های کامیکازه اوکراین

نارنجک های ضد دستی RKG-3 پیشرفته با بالک‌های جدید در جنگ روسیه با اوکراین

احتمالا اپراتوری که کوادکوپتر انتحاری سه بعدی اوکراینی‌ها را از طریق دوربین کنترل می‌کند، به کمک همین ماژول می‌تواند چاشنی نارنجک را فعال کرده و کوادکوپتر انتحاری را به سمت هدف مورد نظر بفرستد. توجه داشته باشید که این نارنجک RKG 3 در کوادکوپتر انتحاری اوکراین، با تسمه بسته شده است و امکان رهاسازی آن از ارتفاع وجود ندارد. این موضوع جایی جالب می‌شود که به ایده‌های قبلی اوکراینی‌ها در استفاده از پرینتر 3 بعدی در جنگ با روسیه نگاه کنیم. برای مثل آن‌ها به کمک پرینتر 3D، بالک‌های مخصوصی را برای نارنجک‌های دستی RKG 3 درست کرده‌ بودند و آن‌ها را بعد از رها سازی از کوادکوپترهای خود، بر سر نیروهای روسی می‌ریختند.

در انتهای کار سعی میکنیم تا قیمت کوادکوپتر انتحاری اوکراینی را حدس بزنیم. دوربین FOXEEN تقریبا 40 دلار قیمت دارد و قیمت ماژول ESP هم از 20 دلار بیشتر نمی‌شود. در حال حاضر از قیمت دقیق نارنجک RKG-3 بی‌خبر هستیم اما آن هم بیشتر از 100 دلار آب نمی‌خورد. هزینه ساخت فریم پهپاد انتحاری اوکراین هم در گران‌ترین حالت، به 200 دلار می‌رسد. پس با یک جمع بندی ساده، می‌توان گفت که قیمت پهپاد انتحاری اوکراین که توسط پرینتر 3 بعدی ساخته شده است، از 600 دلار هم بیشتر نمی‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*