سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا را معرفی کرد

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 سامسونگ با قابلیت‌هایی پیشرفته‌ای رونمایی شد. این دوربین در گلکسی اس 23 اولترا استفاده می‌شود.

سامسونگ سرانجام از نسل سوم از حسگرهای دوربین 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP2 رونمایی کرد. این سنسور از 200 میلیون پیکسل 0.6 میکرومتری تشکیل شده و اندازه‌ای 1/1.3 اینچی دارد. پیش از این، سامسونگ برای توسعه حسگرهای 108 مگاپیکسلی خود هم از همین ابعاد و اندازه‌ها استفاده کرده بود.

استفاده از این حسگرها به سامسونگ این امکان را می‌دهد که دوربین‌هایی با رزولوشن بالا را بدون نیاز به بیرون‌زدگی چشمگیر دوربین در پرچمدارانش تعبیه کند. حسگرهای HP2 هم‌اکنون در مرحله تولید انبوه به سر می‌برند.

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا

این سنسور از تکنولوژی پیشرفته ادغام پیکسل (Pixel-binning) تحت نام Tetra2pixel استفاده می‌کند که به کمک آن می‌تواند اندازه پیکسل‌ها را بسته به مقدار نور محیط تغییر دهد. به این ترتیب، این حسگر قادر است در شرایط نور کم محیطی تصاویری 50 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.2 میکرومتر (ادغام پیکسل 4:1) یا حتی 12.5 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 2.4 میکرومتر (ادغام پیکسل 16:1) بگیرد.

سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ عکاسی با موبایل را به سطح دیگری می‌برد

سامسونگ ادعا کرده که در بخش فیلمبرداری، برای ارائه ویدیوهایی بهتر با رزولوشن 8K در رزولوشن 33 مگاپیکسل، حسگرهای HP2 بر روی مد 50 مگاپیکسل و 1.2 میکرومتر تنظیم خواهند شد تا ناحیه بیشتری از تصویر در ویدیو ثبت شود.

به گفته سامسونگ، در حین تصویربرداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، میدان دید گسترده‌تر و اندازه پیکسل بزرگ‌تر باعث خواهد شد که ویدیوهایی سینماتیک با کیفیت بالاتر ثبت شود.

علاوه بر این، تکنولوژی جدید D-VTG سامسونگ باعث تقویت بازپروری رنگ در تصاویر ثبت شده توسط این حسگرها شده و با اکسپوژر بیش از حد مقابله می‌کند. در نتیجه این امر، تصاویر ثبت شده توسط این حسگرها کیفیت نوری بهتری خواهند داشت.

گلکسی اس 23 اولترا

در این میان، حسگرهای جدید 200 مگاپیکسلی سامسونگ همچنین فوکوس کردن در شرایط نوری کم را نیز با استفاده از قابلیت Super QPD به‌طور چشمگیری بهبود خواهند بخشید. برای دستیابی به این مهم، سامسونگ از تمامی 200 میلیون پیکسل به‌کار رفته در این حسگر به عنوان عوامل فوکوس استفاده خواهد کرد!

نتیجه این امر، فوکوس خودکار سریع‌تر بر روی سوژه‌ها حتی در شرایط نوری نه چندان زیاد خواهد بود. سامسونگ همچنین اعلام کرده که هریک از این عوامل فوکوس با چهار پیکسل مجاور خود در تعامل خواهند بود تا تشخیص تغییر الگوهای عمودی و افقی ساده‌تر از قبل باشد.

بعلاوه، به منظور بهبود تصاویر با دامنه دینامیک بالا (HDR)، حسگرهای HP2 برای نخستین بار در مد 50 مگاپیکسلی از قابلیت DSG بهره خواهند برد. در این شرایط، قابلیت Smart-ISO Pro به دوربین قابلیت ثبت ویدیوهای 12.5 مگاپیکسلی HDR با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را خواهد داد.

جون‌سئو ییم، نایب رئیس بخش سنسورهای سامسونگ در خصوص سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا افزود:

حسگر ISOCELL HP2 سامسونگ از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیک سامسونگ در حوزه حسگر دوربین استفاده کرده و قادر به ثبت جزئیاتی باورنکردنی از تصاویر خواهد بود. تکنولوژی‌های جدید سامسونگ به این کمپانی اجازه داده که پا را فراتر از تعداد و اندازه پیکسل‌ها گذاشته و بتوانند افق روشنی برای آینده این فناوری‌ها ترسیم کنند تا حضور سامسونگ در بازار حسگرهای با رزولوشن بسیار بالا قدرتمندتر باشد.

گلکسی اس 23 اولترا و دیگر اعضای خانواده S23 در رویداد آنپکد بعدی سامسونگ که در تاریخ اول فوریه 2023 برگزار می‌شود، رونمایی خواهند شد. پیش از این البته حسگرهای ISOCELL HP1 سامسونگ با رزولوشن 200 مگاپیکسلی در گوشی هایی نظیر موتورولا 30 اج اولترا و شیائومی 12T پرو استفاده شده بودند. سامسونگ همچنین مدتی پیش، در ماه ژوئن 2022، حسگرهای 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 خود را نیز رونمایی نمود.

دیگر مشخصات فنی Galaxy S23 Ultra

در کنار این سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی، گلکسی اس 23 اولترا احتمالا از دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی نیز استفاده خواهد کرد که یکی بزرگنمایی نوری سه برابری داشته و دیگری بزرگنمایی نوری ده برابری ارائه می‌دهد.

همچنین یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز احتمالا دیگر قابلیت‌های پرچمدار آتی سامسونگ در بخش دوربین خواهند بود.

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا

Galaxy S23 Ultra همچنین از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد با رزولوشن 1440 در 3880 پیکسلی با رزولوشن QHD+ بهره خواهد برد که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. این گوشی پرچمدار همچنین از حسگرهای چهار نانومتری و اورکلاک شده  اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره خواهد برد.

اس 23 اولترا احتمالا 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی خواهد داشت و به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 45 واتی سیمی و 15 واتی بی سیم مجهز خواهد شد. این پرچمدار قدرتمند به‌طور پیش‌فرض به اندروید 13 مجهز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*