نیسان آریا آفرودی ، سفر قطب به قطب خود را آغاز می‌‌کند

کراس اوور برقی نیسان آریا آفرودی عازم سفری از قطب شمال به قطب جنوب می‌شود. شاسی بلند الکتریکی Ariya باید چند ده هزار کیلومتر مسافت را بپیماید.

نیسان آریا اولین شاسی بلند تمام الکتریکی نیسان در نظر گرفته می‌شود که از سال 2022 پا به لاین‌آپ این خودروساز ژاپنی گذاشت. درحالی که هنوز زمان زیادی از ورود آریا به عرصه نگذشته است، این کراس اوور باید عازم یک سفر قطب به قطب شود! نیسان به‌زودی Ariya را راهی سفر 27 هزار کیلومتری نفس‌گیری از قطب شمال تا جنوب خواهد کرد.

سفر قطب به قطب نسخه آفرودی ارتقاء یافته نیسان آریا!

شاسی بلند الکتریکی نیسان آریا آفرودی

روشن است برای اینکه آریا بتواند از پس انواع موانع پیش رو خود در این سفر چالش‌برانگیز بر بیاید، نیاز به ارتقاء دارد. نیسان در این راستا با تیم Arctic Trucks که در ارتقاء خودروها برای سفرهای قطبی تخصص دارد (مثل تویوتا هایلوکس AT44)، دست به دست همدیگر داده‌اند. آن‌ها سیستم تعلیق را دستخوش تغییراتی برای عملکرد بهتر کرده‌اند. همچنین تایرهای 39 اینچی بی اف گودریج را برای نیسان آریا در نظر گرفته‌اند تا جای پای آن در مسیر دشوارش هرچه محکم‌تر شود. هماهنگ با این تغییرات، گلگیرهای بزرگ‌تری روی بدنه تعبیه شده است.

نمای کناری شاسی بلند الکتریکی نیسان آریا آفرودی

نیسان برای اینکه کراس اوور کامپکت آریا آفرودی در مناطق قطبی مشکلی از نظر تامین انرژی نداشته باشد، یک واحد انرژی تجدیدپذیر اولیه قابل حمل را توسعه داده است. این واحد یک توربین بادی سَبُک و چند پنل خورشیدی را در بر می‌گیرد تا به‌کمک باد شدید و روزهای طولانی بتوان باتری 90 کیلووات ساعتی Ariya را شارژ کرد.

نمای جلو کراس اوور برقی نیسان آریا آفرودی

نیسان نمی‌خواهد حتی لحظه‌ای از این سفر از دست برود. به‌همین منظور، پلتفرمی را روی سقف نیسان آریا آفرودی نصب کرده که امکان ارسال مستقیم پهپاد از آن برای فیلم‌برداری از مناظر چشم‌نواز اطراف مهیا است. همان‌طور که انتظار می‌رود، این خودروساز ژاپنی باید به فکر راننده خودرو در این سفر طاقت‌فرسا هم باشد. راننده اصلی نیسان آریا آفرودی در این سفر که کریس رمزی نام دارد، یکی از آن قهوه‌دوست‌ها بوده و به‌خاطر او یک اسپرسوساز ویژه در فضای داخلی قرار گرفته است.

رانندگان سفر قطب به قطب کراس اوور الکتریکی Ariya

با وجود این، تغییری در باتری یا موتورهای الکتریکی نیسان Ariya دیده نمی‌شود. این شاسی بلند ژاپنی با پیشرانه دو موتوره خود 390 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه به‌وسیله سیستم هوشمند e-4ORCE نیسان به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

نمای کناری کراس اوور الکتریکی Ariya نسخه ویژه سفر قطبی

نیسان آریا آفرودی با کریس رمزی پشت فرمان و همسر او به‌عنوان کمک‌راننده، در ماه آینده روانه سفر قطب به قطب می‌شود. ضمن این، یک نسخه دیگر از این کراس اوور بدون هیچ تغییر و اصلاحی، نقش خودرو پشتیبان طی مسیر قاره آمریکا را بر عهده خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*