خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

جیلی گلکسی L7 ؛ خودرو شاسی بلند چینی با 4 نمایشگر 62 اینچی + ویدیو

شاسی بلند جیلی گلکسی L7، جدیدترین محصول برند تازه تاسیس Geely Galaxy است که در کابین و داشبورد آن می‌توانید چهار نمایشگر دیجیتال با ابعاد 62 اینچ را پیدا کنید!

صنعت خودروسازی چین وارد فاز جدیدی شده و قصد دارد تا با محصولات اروپایی و به خصوص آمریکایی‌ها رقابت کند. همین چند هفته قبل بود که شاسی بلند یانگ وانگ U8، جهان را متحیر کرد و اکنون شرکت جیلی قصد دارد تا همین کار را دوباره انجام دهد. در ادامه با محصولات برند تازه نوپای جیلی گلکسی همراه می‌شویم و تصاویر زیبای آن‌ها را تماشا می‌کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی شاسی بلند جیلی گلکسی L7

برند جیلی گلکسی که در کشور چین با نام «راه شیری» یا همان “Milky Way” شناخته می‌شود، یکی از زیر مجموعه‌های جدید جیلی است که تمام تمرکز خود را بر روی ساخت خودروهای انقلابی، برقی، هیبریدی و ارزان قیمت قرار داده است. این برند قصد دارد تا طی دو سال آینده، 7 محصول جدید را روانه بازار کند که امروز قصد داریم تا اولین اعضای این خانواده را ببینیم.

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

محصولات جدید برند جیلی Galaxy در کشور چین

همچنین بد نیست اشاره کنیم که ابر شرکت جیلی در حال حاضر با برندهای جیلی رادار، جیلی جئومتری و جیلی گلکسی، در بازار چین حکمرانی می‌کند. علاوه بر این موارد، برند جیلی صاحب امتیاز شرکت‌های بزرگی مانند ولوو، لوتوس، لینک اند کو و زیکر نیز هست!

طراحی ظاهری و داشبورد پیشرفته در شاسی بلند جیلی کهکشان راه شیری

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

شاسی بلند جیلی گلکسی L7 در کنار سدان کانسپت جیلی لایت

جیلی گلکسی L7 یا همان Milky Way L7 یک شاسی بلند کامپکت و پلاگین هیبریدی است که قبلا با نام کانسپت FX11 ، تقریبا مشخصات فنی خود را لو داده بود. همچنین اگر کمی دقت کنید، می‌توانید نشانه‌هایی از روح و ژنتیک شاسی بلند جیلی لینک اند کو 01 را در این خودرو برقی مشاهده کنید؛ مخصوصا در نمای عقبی!

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

طراحی ظاهری جیلی گلکسی L7 تقریبا همان چیزی است که در اکثر خودروهای برقی چینی دیده می‌شود. جلو پنجره یک تکه با چراغ‌های LED پیوسته و دی لایت‌های عمودی به همراه رینگ‌های آیرودینامیکی، عناصر اصلی در شکل گیریِ هندسه‌ی جیلی Galaxy L7 هستند.

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

همچنین نمای عقبی هم به چراغ‌ خطرهای پیوسته، اسپویلر سقفی و دیفیوزر دو رنگ محدود می‌شود. همچنین برخلاف اکثر خودروهای هیبریدی در چین، جیلی Milky Way L7 به دستگیره‌های درب پاپ اوت و هواکش کاپوت مجهز نشده است.

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

ابعاد خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7 به 4700 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض و 1685 میلی متر ارتفاع می‌رسد اما فاصله محورهای آن از هم، 2785 میلی متر است و از فضای بزرگ و جادار کابین خبر می‌دهد. همچنین این خودرو از سیستم مدیریت باتری BMS 3.0 و استاندارد حفاظت Aegis بهره می‌برد که 8 لایه‌ی محافظتی را پکیج باتری‌ها هدیه می‌دهد؛ پس با آتش سوزی خداحافظی کنید!

بد نیست بدانید که آتش سوزی و حریق در خودروهای برقی، حتی از تصادف شاخ به شاخ هم خطرناک‌تر است؛ چرا که باتری‌های لیتیوم یونی تا زمانی که کامل نسوزند، خاموش نمی‌شوند!

کابین و داشبورد جیلی گلکسی L7 نسبت به تمام ماشین‌های چینی، در لیگ دیگری قرار دارد و واقعا یک سفینه‌ فضایی است. بر روی داشبورد جیلی گلکسی L7 می‌توانید 3 نمایشگر دیجیتال را پیدا کنید: نمایشگر مولتی مدیا با ابعاد 13.2 اینچ، کلاستر دیجیتال با ابعاد 10.25 اینچ و نمایشگر سرنشین ردیف جلو با ابعاد 13.2 اینچ، خودرو شاسی بلند جیلی Galaxy L7 را به یک سینمای متحرک تبدیل کرده‌اند.

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

از این سه مورد که عبور کنیم، به هدآپ دیسپلی غول پیکر با ابعاد 25.6 اینچ می‌رسیم که تقریبا نیمی از شیشه جلویی را اشغال خواهد کرد. بد نیست بدانید تعداد خودروهای چینی که با 4 یا 5 نمایشگر دیجیتال طراحی می‌شوند، روز به روز در حال افزایش است. برای مثال لی اتو L7 هم در کابین خود میزبان 4 نمایشگر دیجیتال بزرگ است.

به علاوه جیلی گلکسی L7 از سیستم عامل Galaxy N-OS و پردازنده کوالکام 8155 بهره می‌برد که می‌تواند فرمان‌های صوتی را به صورت بلادرنگ اجرا کند.

مشخصات فنی و قیمت شاسی بلند جیلی گلکسی L7

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

از کابین و طراحی ظاهری که عبور کنیم به مشخصات فنی جیلی گلکسی L7 می‌رسیم. این خودرو چینی به سیستم قوای پیشرانه هیبریدی Nord Thor Hi-X 8848 مجهز شده است؛ اما چرا 8848؟ چون این عدد دقیقا ارتفاع قله اورست را به تصویر می‌کشد. مجموع توان جیلی Milky Way L7 در نسخه استاندارد برابر 287 کیلو وات (390 اسب بخار) است که این عدد در جیلی Galaxy L7 پرفورمنس به 488 کیلو وات (660 اسب بخار) افزایش پیدا می‌کند. حالا یک گیربکس اتوماتیک DHT با سیستم 3 سرعته اینجاست تا با توجه به انتخاب خریداران، قدرت قوای پیشرانه را به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها منتقل کند.

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

بهره‌وری این سیستم در بهترین حالت به 44.26 درصد می‌رسد که در میان تمام خودروهای تولید انبوه جیلی، مقام اول را دارد. همچنین به لطف این اعداد، خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7 می‌تواند در عرض 6.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و ماکزیمم سرعت آن هم برابر با 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

خودرو شاسی بلند جیلی گلکسی L7

طبق تست‌های WLTC، خودرو شاسی بلند جیلی Milky Way L7 در هر 100 کیلومتر فقط 5.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند؛ یعنی با یک باک پر می‌تواند 1370 کیلومتر را طی کند (طبق تست‌های CLTC). در انتهای کار به سراغ قیمت جیلی گلکسی L7 می‌رویم که گفته می‌شود این خودرو شاسی بلند قرار است در نیمه دوم سال 2023 (تیر ماه 1402) و با قیمت 29 هزار دلار (در نسخه استاندارد) روانه بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*