بهترین شرکت سازنده تلویزیون

بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان

اگر قصد خرید تلویزیون دارید، باید بدانید که جایگاه برندهای مختلف نسبت به گذشته تغییر کرده است. امروز می‌خواهیم بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان را بر اساس مشخصات، میزان فروش، قیمت و نوآوری معرفی کنیم.

تلویزیون چندین دهه است که به‌عنوان عضو جدایی‌ناپذیر خانه‌ها شناخته می‌شود. این روزها اکثر تلویزیون‌ها هوشمند هستند و از آنها برای تماشای محتوای آنلاین، گیمینگ و حتی اجرای برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود. در ایران معمولا افراد یک برند را به‌عنوان بهترین سازنده تلویزیون در جهان می‌دانند و همیشه هنگام خرید به‌سراغ همان می‌روند.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

هرچند که دنیای تلویزیون‌ ها نیز فراز و فرود زیادی را به‌خود دیده است و بسیاری از برندهایی که زمانی تاج پادشاهی را بر سر داشتند، دیگر جایگاه خوبی ندارند و نمی‌توانند با شرکت‌های بزرگتر رقابت کنند.

رتبه‌بندی بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان

توشیبا

توشیبا دیگر آنچه که در گذشته فکر می‌کردید، نیست و توسط یک شرکت چینی به نام هایسنس خریداری شده است. هرچند که نام خود را حفظ کرده و به‌عنوان یک برند مستقل عمل می‌کند. محصولات این شرکت ظاهری نسبتا مدرن دارند و رابط کاربری آنها نیز به سیستم‌عامل Amazon Fire TV شبیه است.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

اگرچه توشیبا یارای رقابت با بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان را ندارد،  اما توانسته ترکیبی از امکانات و طراحی خوب را ارائه دهد. از این نظر توشیبا را می‌توان بهتر از برندهایی همچون Insignia دانست. همچنین توشیبا مدل‌های خود را به HDMI 2.1 مجهز کرده است که یعنی شاهد تاخیر زمانی کمتری هنگام گیمینگ خواهید بود. علاوه بر این، توشیبا در زمینه تعداد پورت‌ها نیز خسیسی نمی‌کند.

بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان: JVC

اگرچه JVC یک برند قدیمی و شناخته شده است، اما هیچوقت نتوانسته و نخواهد توانست در صدر بهترین شرکت های تلویزیون در جهان قرار بگیرد. این برند ژاپنی از نظر میزان فروش، سهم بازار و نوآوری فاصله زیادی با بزرگان دارد. هرچند که طرفداران وفاداری نیز برای خود جمع کرده‌ است.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

به‌طور کلی تلویزیون‌ های JVC دستگاه‌های مقرون به صرفه و مقاومی هستند و از نظر تراکم پیکسلی، رزولوشن و استفاده از فناوری‌هایی همچون صدای دالبی (برای تولید صدای شفاف)‌ نسبت به توشیبا و Insignia برتری دارند. استفاده از سیستم‌عامل‌های مختلف و عدم توزیع در بسیاری از کشورهای جهان باعث شده که جی‌وی‌سی نتواند جایگاه بهتری در میان بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان به‌دست آورد.

فیلیپس

تاریخچه شرکت هلندی فیلیپس به قرن نوزدهم می‌رسد. این شرکت تمرکز خود را روی بازارهای اروپایی و آسیایی گذاشته است و تلویزیون های بسیار باکیفیتی را عرضه می‌کند. فیلیپس همچنین از طیف متنوعی از فناوری ها در محصولات خود استفاده می‌کند. ارائه تلویزیون های مختلف در کنار قیمت‌گذاری رقابتی باعث شده که فیلیپس در لیست بهترین شرکت های سازنده تلویزیون جهان قرار بگیرد.

فیلیپس

البته تلویزیون های فیلیپس مشکلاتی هم دارند. اندروید در بسیاری از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود؛ اما نسخه تلویزیونی آن یعنی اندروید تی‌وی کیفیت جالبی ندارد و کاربران هنگام گشت و گذار در رابط کاربری با لگ و تاخیر مواجه می‌شوند. البته برخی از افراد تغییر در فریم‌ریت دستگاه در تنظیمات Developer را پیشنهاد می‌کنند، اما کاربران عادی نباید با چنین مواردی سر‌و‌کله بزنند.

پاناسونیک

پاناسونیک نیز مشکل فیلیپس را دارد. تا سال ۲۰۱۶ رابط کاربری تلویزیون‌ های این شرکت توسط موزیلا توسعه داده می‌شدند. هرچند که این پروژه متوقف شد و پاناسونیک مجبور شد به اندروید رو بیاورد. حالا کاربران پاناسونیک نه‌تنها باید با مشکلات سیستم عامل اندروید کنار بیایند، بلکه کمبود برنامه‌ها در فروشگاه نرم‌افزاری رسمی این شرکت نیز مشکل‌ساز شده است.

پاناسونیک

با همه اینها پاناسونیک توانسته با تولید دستگاه‌هایی فوق‌العاده باکیفیت و بادوام خود را در لیست بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان قرار دهد. آنها از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در محصولات خود استفاده میکنند. مدل‌های اولد این شرکت از فناوری صوتی دالبی اتموس و DTS:X بهره می‌برند که یعنی نسبت به اکثر رقبا کیفیت بالاتری دارند.

همچنین تلویزیون های پاناسونیک از حالت عکس HLG پشتیبانی می‌کنند که باید مورد توجه شرکت‌های دیگر هم قرار گیرد. البته همه اینها باعث شده که تلویزیون های پاناسونیک قیمت بالایی هم داشته باشند.

بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان: ویزیو

ویزیو به‌عنوان یک برند تولید کننده تلویزیون های اقتصادی شناخته شده است. البته این برند مدل‌های گران‌قیمتی هم دارد و به طور کلی کیفیت تصویری بهتر از توشیبا، Insignia و JVC ارائه می‌کند. ویزیو یکی از بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان است و محصولات آن را می‌توان مناسب افرادی دانست که به‌دنبال کیفیت متوسط هستند و نمی‌توانند (یا نمی‌خواهند)‌ پول برندهایی همچون سونی و ال جی را بدهند.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

اگرچه تلویزیون های Vizio قیمت مناسبی دارند، اما بی‌نقص نیستند. برخی از افراد از کیفیت ساخت و طول عمر تلویزیون های این شرکت گلایه دارند. مشکلی که قطعا در تلویزیون های پاناسونیک یا JVC نخواهید دید. همچنین برنامه‌های محدود و رابط کاربری همراه با لگ نیز به مشکلات تلویزیون های این شرکت افزوده است.

هایسنس

هایسنس سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد و در سال ۲۰۰۴ نیز توانست عنوان بهترین شرکت سازنده تلویزیون در چین را از آن خود کند. هایسنس در مدل‌هایی همچون U8H توانسته کیفیت تصویر فوق‌العاده، پشتیبانی از HDR10، دالبی ویژن و HLG را برای ارائه رنگ‌های بهتر و دقیق‌تر ارائه کند. این تلویزیون همچنین از فناوری کوانتوم دات هم پشتیبانی می‌کند.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

همچنین هایسنس کنترل دو برند دیرینه این عرصه یعنی شارپ و توشیبا را هم در اختیار دارد. اگرچه هایسنس در میان بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان قرار گرفته است، ولی تلویزیون های این شرکت نیز مشکلات منحصر‌به‌فردی دارند. اول از همه اینکه با وجود استفاده از فناوری‌های مختلف، مشکلات صوتی در بسیاری از مدل‌های اقتصادی و میان‌رده Hisense دیده می‌شود.

مورد بعد اینکه تلویزیون‌های این شرکت از سیستم عامل VIDAA بهره می‌برند. این سیستم عامل امکانات شخصی‌سازی متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما در زمینه برنامه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه است. در نهایت اگر می‌توانید با طراحی‌های خاص هایسنس کنار بیایید، کیفیت تصویر آن پایین‌تر از بزرگان بازار نیست. همچنین هایسنس همیشه در اضافه کردن ویژگی‌های جدید جزء شرکت‌های پیشتاز بازار بوده است.

بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان: TCL

تی‌سی‌ال توانسته به لطف تاکید بر مدل‌های mini-QLED خود را به جمع بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان اضافه کند. این تلویزیون ها نسبت به سایر مدل‌ها کوچک‌تر و جمع‌و‌جورتر هستند و همین باعث می‌شود کیفیت بالایی را در فضایی کوچک ارائه دهند. مدل‌های جدید TCL به فناوری‌های مختلفی نیز از جمله HDR10، دالبی ویژن و کوانتوم دات مجهز شده‌اند.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

با وجود همه این نکات مثبت،‌ می‌توان مدل‌های بزرگ TCL را با پرداخت تنها ۷۰۰ دلار خریداری کرد. قیمت تلویزیون های TCL مناسب است؛ اما این شرکت ظاهرا در بخش کنترل کیفیت نهایی محصول مشکل دارد. زیرا برخی از کاربران تلویزیون هایی با پیکسل‌های سوخته دریافت کرده‌ و برخی دیگر نیز عیب‌های گوناگون را گزارش کرده‌اند. این مشکل‌ها می‌تواند به‌دلیل استفاده از مواد ارزان در ساخت تلویزیون باشد.

TCL از سیستم‌عامل‌های اندروید و Roku استفاده می‌کند که باعث می‌شود کار با تلویزیون های ساخت این شرکت آسان باشد. هرچند مشکلات اندروید تی‌وی را نمی‌توان نادیده گرفت. در نهایت اگر تلویزیون TCL شما هنگام خارج شدن از جعبه سالم باشد، می‌تواند ترکیبی از فناوری‌های روز و قیمت مناسب را به‌ شما ارائه دهد.

سونی

مگر می‌شود از بهترین شرکت های سازنده تلویزیون در جهان نام برد و به سونی اشاره نکرد. سونی به کیفیت بسیار بالا معروف است و این کیفیت را نیز با نوآوری‌های مختلف و طراحی مدرن و باریک همراه کرده است. همچنین خروج مستقیم صدا از پنل تلویزیون و ویژگی‌هایی همچون سونی موزیک و Acoustic Surface Audio+ باعث شده که تلویزیون های این شرکت ژاپنی تجربه صوتی-تصویری فوق‌العاده‌ای را به‌کاربر ارائه دهند.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

البته موفقیت‌های پلی استیشن نیز روی فروش بسیار بالای تلویزیون های سونی تاثیرگذار بوده است. بسیاری از خریداران پلی استیشن به‌دنبال تلویزیونی هستند که بهترین تجربه گیمینگ را ارائه دهد و به‌خوبی با کنسول آنها هماهنگ شود. علاوه بر اینها سونی توانسته به‌لطف استفاده از فناوری اولد در برابر دیگر شرکت‌ها قد علم کند. استفاده از این فناوری باعث می‌شود که شاهد رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و کنتراست بیشتر در مقایسه با LCD باشید.

هرچند برای کیفیت بالای سونی باید هزینه زیادی را هم پرداخت کنید؛ زیرا اکثر مدل‌های خوب سونی بیشتر از ۲۰۰۰ دلار قیمت دارند. از معایب سونی نیز می‌توان به عدم پشتیبانی امنیتی و نبود فایروال اشاره کرد. هرچند که مشکل اصلی برای خرید تلویزیون سونی قیمت آن است.

سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ نسبت به سونی کمی ارزان‌تر هستند و همین اختلاف قیمت کم باعث شده که کره‌ای‌ها جلوی فروش بیشتر سونی را بگیرند. همچنین سامسونگ از سیستم‌عامل تایزن برای محصولات خود استفاده می‌کند که توانسته رشد سریعی را در سال‌های اخیر تجربه کند و البته رابط‌ کاربری آسانی هم دارد.

بهترین شرکت سازنده تلویزیون

هرچند سامسونگ هم مشکلاتی دارد که باعث شده در جایگاه نخست بهترین شرکت سازنده تلویزیون در جهان قرار نگیرد. کاربران پول زیادی را برای تلویزیون های سامسونگ پرداخت می‌کنند و انتظارات بالایی دارند. اما محصولات کره‌ای‌ها مملو از تبلیغات آزاردهنده است. کاربران می‌توانند با تغییر تنظیمات روتر تبلیغات را مسدود کنند؛ ولی چنین چیزی پس از پرداخت مبلغی گزاف برای تلویزیون منطقی نیست.

همچنین روی تلویزیون های سامسونگ تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده است که بسیاری از آنها هیچ کاربردی ندارند. اگر می‌توانید با این موارد کنار بیایید، تلویزیون های سامسونگ از نظر کیفیت هیچ مشکلی ندارند.

ال جی

افرادی که به‌دنبال تلویزیونی با بهترین کیفیت تصویر هستند، باید به‌سراغ ال جی بروند. همچنین این برند برای افرادی که به‌دنبال مدل‌های اقتصادی با طول عمر بالا و کیفیت مناسب نیز می‌گردند، یکی از بهترین انتخاب‌ها است. ال جی در سال ۲۰۱۳ به قمار بزرگی روی تلویزیون های اولد دست زد و حالا نیز ۶۰ درصد از فروش کلیه تلویزیون های اولد جهان را به‌ خود اختصاص داده است.

ال جی تی وی

تلویزیون های این شرکت طراحی زیبایی دارند و تقریبا سالی نیست که با چندین نوآوری جذاب از سمت ال جی به پایان برسد. به‌عنوان مثال می‌توان به کنترل جادویی ال‌ جی اشاره کرد که مکانیزمی شبیه ماوس دارد. البته ریموت کنترل عادی نیز برای کاربر ارائه می‌شود. در کنار همه اینها باید به سیستم ‌عامل webOS نیز اشاره کرد. این سیستم‌عامل برخلاف اندروید رابط کاربری بسیار روانی دارد و کار با آن نیز راحت است.

در نهایت می‌توان گفت که ال جی تمام ویژگی‌ها و نکات مثبتی که برای تبدیل شدن به بهترین شرکت سازنده تلویزیون در جهان نیاز است را در خود دارد و از طرفی هیچکدام از نقاط ضعف یا اشتباهات آنها را نمی‌توان در آن دید.

به‌نظر شما کدام شرکت بهترین سازنده تلویزیون در جهان است؟ با توجه به محدودیت‌های بازار ایران، آیا گزینه‌های موجود را هم‌سطح رقبای خارجی می‌دانید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ال‌جی که توی تلویزیون و مانیتور رو دستش نیست من همیشه بخاطر همین نوآوری های الجی و در کنارش کیفیتش از خیلی وقته عاشق این برندم و به همین خاطر الان هم تلویزیون هم لباسشویی هم مانیتور و حتی دوسه سال پیش دوتا گوشی ال‌جی داشتم و البته هنوزم دارمشون و حتی تلویزیون سابغمونم که هنوز نگه داشتیم الجی بود کولرمون و یخچالمونو هم چون دیگه وسعمون نمی‌رسید ال‌جی نخریدیم ولی همونم اگه وسعشو داشتیم الجی می‌گرفتیم چون واقعا کیفیتشو توی اون حیطه ها هم دیدم و از ریز تا درشتش بدون درنگ قبولش دارم

  2. ما چند ساله تی سی ال داریم.عالیه.سونی و ال جی هم خوبه

  3. ال جی بهترین تلویزیون از هرنفر عالی وبا کیفیت می‌باشند

  4. بنظر میرسه ال جی بهتره!