ماشین الکتریکی Changan Qiyuan A07

چانگان کایوئن A07 ؛ رقیب زیبای تسلا مدل 3 از کشور چین

چانگان کایوئن – Changan Qiyuan A07 یک خودرو سدان تمام برقی از کشور چین است که می‌تواند به رقیب تسلا مدل 3 و بی وای دی سیل تبدیل شود؛ اما با قیمت خیلی ارزان‌تر.

بیایید به عملکرد برند چانگان در ساخت خودروهای برقی و هیبرید مدرن و پیشرفته نگاهی بیندازیم. آن‌ها به تازگی از کراس اوور تمام برقی شنلن S7 رونمایی کردند و قبلا هم شاهد شاهکارهایی از این برند مثل سدان هیدروژنی C385 یا کراس اور آواتار 11 بودیم. به نظر شما برندی که تجربه ساخت چنین محصولاتی را دارد، از رقابت با تسلا و بی وای دی می‌ترسد؟ البته که نه! در ادامه برای اولین بار، به سراغ چانگان کایوئن A07 می‌رویم و مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم.

طراحی ظاهری و ابعاد خودرو برقی چانگان Qiyuan

خودرو برقی چانگان کایوئن A07

اندازه و ابعاد چانگان کایوئن A07 شامل 4905 میلی متر طول، 1910 میلی متر عرض و 1480 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2.9 متر می‌رسد و تقریبا 2325 کیلوگرم هم وزن دارد که این عدد در فاکتور وزن خالص، تقریبا 400 کیلوگرم کمتر می‌شود و برابر عدد 1900 است. اگر صرفا فاکتور قد و هیکل را در نظر بگیریم، این خودرو دقیقا می‌تواند شانه به شانه تسلا مدل 3 و بی وای دی سیل حرکت کند و حتی کم نیاورد؛ اما در بقیه فاکتورها چطور؟

ماشین الکتریکی Changan Qiyuan A07

اگر طراحی ظاهری را ملاک قرار دهیم، چانگان Qiyuan A07 به سیستم چراغ‌های LED یکپارچه در جلو و عقب مجهز شده، رینگ‌های 18 اینچی آیرودینامیکی دارد و دستگیره‌های درب آن هم از نوع پاپ اوت است و انحنای سقف و ستون C هم جذاب‌تر از دو رقیب دیگر به نظر می‌رسد؛ پس در یک کلام باید گفت که چهره‌ی چانگان کایوئن A07 واقعا بیشتر دلبری می‌کند.

مشخصات فنی و قیمت چانگان کایوئن A07

ماشین الکتریکی Changan Qiyuan A07

این خودرو قرار است در دو نسخه پلاگین هیبریدی و تمام برقی راهی بازار شود که فعلا فقط با نسخه EV آشنا شدیم و مدل PHEV هنوز چهره‌ خود را نشان نداده است. چانگان کایوئن A07 در مدل تمام برقی از پلتفرم محبوب EPA1 بهره می‌برد که آن را قبلا در سدان چانگان SL03 هم دیده بودیم. روی محور عقب این پلتفرم قرار است یک موتور برقی سنترال با توان 160 یا 190 کیلو وات (215 یا 260 اسب بخار قدرت) سوار شود که نیروی خود احتمالا را از پکیج‌ باتری‌های 70 کیلو وات ساعتی CATL می‌گیرد و در هر بار شارژ شدن می‌تواند تا 500 الی 600 کیلومتر هم به راحتی دوام بیاورد. جمع بندی: این خودرو در فاکتورهای مشخصات فنی هم چیزی از تسلا مدل 3 و بی وای دی Seal کم ندارد!

خودرو برقی چانگان کایوئن A07

چانگان کایوئن A07 پلاگین هیبریدی علاوه بر یکی از این دو موتور برقی، یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری را هم حمل می‌کند. این ترکیب برای ما کاملا آشنا است زیرا در چانگان CS75 پلاس هیبریدی، چیزی شبیه به آن را دیده بودیم. قدرت پیشرانه بنزینی تقریبا 100 اسب بخار است و این ترکیب در نهایت و روی کاغذ، حدود 350 اسب بخار را به راننده هدیه می‌دهد. با توجه به برچسب قیمتی، چانگان کایوئن A07 احتمالا پر از آپشن‌های مختلف باشد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رینگ‌های 18 اینچی آیرودینامیکی (19 اینچی آپشنال)
  • کروز کنترل
  • صندلی برقی برای راننده و سرنشین جلویی با قابلیت گرمکن و ماساژور
  • دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور
  • رادار باقی ماندن بین خطوط
  • سنسور فشار باد لاستیک
  • سیستم شارژ سریع (شارژ 20 تا 80 درصد در زیر 30 دقیقه)
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • سانروف برقی
  • مولتی مدیا لمسی و کلاستر دیجیتال

قیمت و تاریخ رونمایی از چانگان کایوئن A07

خودرو برقی چانگان کایوئن A07

فعلا در مورد قیمت چانگان کایوئن A07 هیچ اخباری به صورت رسمی منتشر نشده اما از آن جایی که مشخصات فنی آن، تقریبا شبیه به جیلی جئومتری است، حدس می‌زنیم که این خودرو احتمالا با برچسب 30 هزار دلاری روانه بازار شود.به علاوه با شانس بالایی می‌توان گفت که چانگان Qiyuan A07 قرار است در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 (که چند هفته دیگر برگزار می‌شود)، رسما رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*