خودرو جدید سایپا

سایپا امسال 8 خودرو جدید روانه بازار می‌کند؛ سهند، هامون، کادیلا، پاژ و بیشتر

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد در سال 1402 هشت خودرو جدید از جمله شاهین پلاس، سهند، هامون، کادیلا و پاژ را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی یک نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد در سال 1402 برنامه عرضه 8 محصول جدید را در دستور کار خود قرار دادیم. همچنین طرح واردات CBU خودروهای چینی و فرایند مونتاژ CKD خودروها نیز به انجام خواهد رسید.

جزئیات عرضه 8 خودرو جدید سایپا به بازار

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در خرداد 1402 شاهد عرضه شاهین اتوماتیک CVT خواهیم بود و در تیرماه نیز اطلس و شاهین پلاس وارد مرحله تولید خواهند شد. شاهین پلاس که به‌زودی رونمایی خواهد شد نیز از یک موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ ME16 بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

خودرو جدید

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت DAE به چرخ‌ها خواهد رسید. سایپا شاهین از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی به‌همراه تغییرات داخلی نظیر داشبورد و رودری‌ها از سایر تیپ‌های خود برتری خواهد داشت.

خودرو جدید

پارس خودرو به‌عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا نیز قصد دارد سهند را در مرداد 1402 به بازار عرضه کند. پارس خودرو طرح تولید کادیلا به‌عنوان نسخه ایرانی ال 90 را نیز در دستور کار خود قرار داده است. از سایر محصولاتی که سایپا برای عرضه در سال 1402 در نظر گرفته می‌توان به پاژ، سیلک و ون هامون اشاره کرد.