شاسی بلند تمام الکتریکی پولستار ۴

پولستار ۴، شاسی بلند برقی 544 اسب بخاری سوئدی معرفی شد

شاسی بلند برقی پولستار ۴ با طراحی چشم‌نواز و مشخصات فنی سطح بالا از راه رسید. در ادامه شاهد مشخصات کراس اوور الکتریکی Polestar 4 باشید.

پولستار، برند زیرمجموعه ولوو با تمرکز روی محصولات الکتریکی، از خودرو جدید خود با نام پولستار 4 رونمایی به‌عمل آورد. پولستار ۴ کراس اووری تمام الکتریکی با قیمت و مشخصات رقابتی است که حداقل روی کاغذ ظرفیت قابل توجهی برای موفقیت در بازار الکتریکی‌ها دارد. پیش از این، پولستار 1، پولستار 2 و پولستار 3 از این برند سوئدی به بازار معرفی شده‌اند. حالا کراس اوور پولستار 4 از راه رسیده است که در محدوده قیمتی پایین‌تر قرار می‌گیرد، ولی همچنان مشخصاتی چشمگیر را برای ارائه دارد.

معرفی شاسی بلند تمام الکتریکی پولستار ۴

طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی

طراحی پولستار ۴ همانی است که از یک خودرو برقی به‌روز انتظار می‌رود. از این رو، المان‌هایی از جمله چراغ‌های دو قسمته باریک، دستگیره‌های در مسطح، سقف شیشه‌ای و درهای بدون فریم برای پنجره در نمای بیرونی آن به‌چشم می‌خورند. نکته دیگر طراحی نمای بیرونی این اس یو وی، طراحی کوپه‌مانند سقف آن است که این روزها بازار به‌خوبی از آن استقبال می‌کند. محصول جدید پولستار 4839 میلی‌متر طول، 2139 میلی‌متر عرض و 1544 میلی‌متر ارتفاع دارد و دو محور آن در فاصله 3000 میلی‌متری از یکدیگر نصب شده‌اند.

فضای داخلی پولستار ۴ هماهنگ با المان‌های روز اتومبیل‌های الکتریکی طراحی شده است. در مرکز داشبورد مینیمال این کراس اوور یک نمایشگر لمسی 15.4 اینچی مستطیلی به‌صورت مجزا قرار دارد. فرمان این محصول پولستار هم از نوع دی‌کات است و روی آن کنترل‌های لمسی به‌شکلی ظریف جا گرفته‌اند. پشت این فرمان دی‌کات، صفحه آمپر تمام دیجیتال 10.2 اینچی برای نمایش اطلاعات ضروری به راننده مشاهده می‌شود. نهایتاً یک نمایشگر هدآپ 14.7 اینچی روی شیشه جلو مجموعه نمایشگرهای در دسترسِ راننده را تکمیل می‌کند.

مشخصات فنی پولستار ۴

نمای جلو کراس اوور برقی Polestar 4

اس یو وی Polestar 4 با چند چینش پیشرانه (تک یا دو موتوره) و ظرفیت باتری در دسترس مشتریان قرار گرفته می‌شود. بالارده‌ترین نسخه این خودرو الکتریکی توان تولید قدرت 544 اسب بخار و گشتاور 686 نیوتن‌متر را دارد. ضمن این‌که این خودرو می‌تواند ظرف مدت 3.8 ثانیه از سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. در نتیجه، خروجی این شاسی بلند در مقایسه با پولستار 1 که قیمتی بیش از 100 هزار دلار دارد، همچنان در خور توجه است.

نمای عقب کراس اوور برقی Polestar 4

نسخه پایین‌رده‌تر تک موتوره پولستار ۴ می‌تواند 272 اسب بخار قدرت و 343 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با وجود خروجی پایین‌تر، این نسخه شعاع حرکتی بالایی دارد و برآورد می‌شود که بتواند با یک بار شارژ کامل مسافت 480 کیلومتر را طی کند. باتری 120 کیلووات ساعتی این شاسی بلند الکتریکی از فست شارژ 200 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و در صورت استفاده از جایگاه DC ظرف مدت 30 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. علاوه بر این، دارای قابلیت شارژ خودروها یا وسایل دیگر است؛ چنین قابلیتی را همچنین پیش‌تر در خودروهایی مثل شاسی بلند الکتریکی کیا EV9 و کراس اوور جمع‌وجور کیا EV6 مشاهده کرده‌ایم.

نمای جلو شاسی بلند تمام الکتریکی پولستار ۴

با حالت‌های رانندگی مختلف Polestar 4 راننده می‌تواند به مصرف بهینه انرژی دست پیدا کند. این کراس اوور حتی قابلیت این را دارد تا با غیرفعال‌سازی موتور الکتریکی جلو، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

امکانات و تجهیزات Polestar 4

نمای کناری کراس اوور برقی Polestar 4

پولستار ۴ برای این‌که بتواند در بازار امروز خودروهای برقی رقابت کند، باید مجموعه‌ای گسترده از امکانات و قابلیت‌ها را پیش روی راننده و سرنشینان بگذارد. پولستار هم کم و کاستی نگذاشته و انواع و اقسام امکانات را برای این کراس اوور تمام برقی جدید خود در نظر گرفته است. در ادامه برخی از امکانات آن را مشاهده می‌کنید:

  • رینگ‌های 20 تا 22 اینچی
  • تایرهای پیرلی یا میشلن
  • 12 دوربین
  • 9 ایربگ
  • 12 سنسور اولتراسونیک
  • نمایشگر مرکزی 15.4 اینچی
  • صفحه آمپر دیجیتال 10.2 اینچی
  • نمایشگر هدآپ 14.7 اینچی
  • پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو
  • سیستم صوتی هارمن کاردن با 12 اسپیکر (به‌علاوه آپشن 16 اسپیکر)
  • سقف پانوراما و الکتروکروماتیک
  • ترمزهای برمبو
  • صندلی با گرم‌کن، سردکن و ماساژور

تاریخ عرضه و قیمت

نمای جلو شاسی بلند تمام الکتریکی پولستار ۴

کراس اوور Polestar 4 در ماه نوامبر آینده (آبان تا آذر) در چین به تولید می‌رسد و پس از آن، در اوایل سال 2024 در اروپا و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. در مقطع کنونی اعلام شده است که این شاسی بلند برقی با قیمت پایه 60 هزار دلاری در دسترس قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود این قیمت پایه متعلق به نسخه تک موتوره باشد و نسخه دو موتوره قیمتی نزدیک به 80 هزار دلار داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*