کیا

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

شاسی بلندهای سایز متوسط به‌خاطر ابعاد خوبی که دارند، محبوبیت زیادی را کسب کرده‌اند. حالا ما اینجا بهترین کراس اوورهای سال 2023 که با این سایز عرضه می‌شوند را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

از آنجاکه تقاضا برای خرید خودروهای شاسی‌بلند به‌طور پیوسته در حال افزایش است، تنوع در این سگمنت نیز بیشتر شده و خریداران با طیف گسترده‌ای از انواع SUV مواجه هستند. در حال حاضر تقریبا تمامی تولیدکنندگان شاخص خودرو، حداقل یک محصول شاسی‌بلند را به‌طور ثابت روی خط تولید خود دارند.

در این میان، برخی از خودروسازان مانند فورد پا را از حد فراتر گذاشته‌اند و تمرکز اصلی خود را به تولید خودروهای کلاس شاسی‌بلند و تراک معطوف می‌کنند و از سایر سگمنت‌های سنتی فاصله می‌گیرند. با افزایش تنوع در بازار SUV، به‌خصوص در کلاس قیمتی متوسط و اقتصادی، تشخیص اینکه کدامیک از مدل‌ها در برابر بهای پرداختی، ارزش خرید بالاتری دارند، می‌تواند چالش‌برانگیز و گیج‌کننده باشد.

امروزه طیف وسیعی از شاسی‌ بلندهای سایز متوسط روانه بازار شده‌اند که تقریبا هر بودجه‌ای را در برمی‌گیرند و دیگر لازم نیست برای خرید آنها مبالغ هنگفتی را هزینه کرد. دوران خودروهای خانوادگی کند و خسته‌کننده به‌سر رسیده و انتخاب‌های امروزی تقریبا در هر رده قیمتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این افزایش رقابت باعث شده تا سازندگان شاسی بلندهای لوکس، بیش از گذشته به این تکاپو بیفتند تا از رقبای خود پیشی بگیرند.

به همین بهانه در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط سال 2023 بپردازیم که صرف نظر از بودجه یا سبک رانندگی و نیازهای شما، از جنبه‌های کیفی، ایمنی و توان فنی در میان برترین‌های سال قرار دارند.

معرفی بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط 2023

1. جنسیس GV80 2023

جنسیس

جنسیس اگرچه هنوز با رسیدن به جایگاه یک برند نام‌آشنا فاصله دارد، اما GV80 ثابت کرده که این سازنده کره‌ای مشخصات، امکانات و کیفیت بسیار مطلوبی را در برابر بهای پرداختی ارائه می‌دهد. شاسی بلند جنسیس سواری لذت‌بخش و قدرت بالایی دارد که با لمس پدال گاز، سریعا به راننده منتقل می‌شود.

جنسیس توانسته ظرف مدتی کوتاه خود را به عنوان یک برند مستقل مطرح کند و به‌واسطه ساخت خودروهای منحصر به‌فرد خود، شهرت خوبی را برای خود دست و پا کرده است. این خودرو در تریم‌های بالا، متریال و فناوری هم‌رده با خودروهای محدوده 100 هزار دلاری را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهد. اگرچه جنسیس در مقایسه با رقبای آلمانی و آمریکایی، برند تثبیت‌ شده‌‌ای نیست، اما کاملا هم‌تراز با بهترین‌ها و باسابقه‌ترین‌ها در حال رقابت است.

2. کیا تلوراید 2023 – از بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط سال 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

تا چندی پیش، خرید یک دستگاه کیا تلوراید به‌دلیل کمبود زنجیره تامین و مشکلات ناشی از همه‌گیری کووید-19، کاری دشوار بود. تقاضای بالا برای این مدل باعث شده بود خریداران برای دستیابی به آن با ماه‌ها انتظار مواجه شوند. با این حال، اکنون موجودی این شاسی بلند محبوب رو به افزایش است که آن را به انتخابی مناسب و جذاب تبدیل می‌کند.

یکی از عوامل موفقیت این SUV، قیمت مقرون به‌صرفه در کنار مشخصات جذاب است. تلوراید مملو از ویژگی‌های کاربردی است و از کابینی با فضای گسترده و ارگونومیک بهره می‌برد که آن را در مقایسه با رقبای خود متمایز می‌کند. اگرچه هندلینگ این شاسی بلند بسته به نوع تریم کمی متفاوت است، اما فارغ از انتخاب هر یک، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

اگر به‌دنبال خودرویی با قابلیت تردد در سطوح مختلف هستید، تلوراید ایکس-پرو مشخصاتی نظیر دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و لاستیک‌های حجیم‌تر را ارائه می‌دهد. اگرچه این SUV برای صخره‌ها و مسیرهای شدیدا ناهموار ساخته نشده، اما از هر زمان دیگری چابک‌تر و مطمئن‌تر شده است.

3. بی‌ام‌دبلیو X5 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

نسل اول بی‌ام‌دابلیو ایکس 5 مقدمه‌ای برای طراحی شاسی‌بلندهای مدرن جاده‌ای یا SAV است. X5 اولین SUV موفقی بود که صرفا بر قابلیت‌های هندلینگ جاده‌ای تمرکز داشت و البته این امر موجب عدم توجه به ویژگی‌های آفرودی شده بود. با این حال، از آن زمان قابلیت‌های این مدل ارتقا یافته و اکنون X5 2023 به راحتی قادر به طی یک مسیر جنگلی شیب‌دار و ناهموار است.

علاوه بر افزایش توانمندی آفرودی این مدل، چیزی از دینامیک عالی، عملکرد اسپرت و کابین مجلل آن کم نشده است. این شاسی بلند سایز متوسط سال‌هاست که جایگاه خود را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌ها در این سگمنت تثبیت کرده است. به‌طوری‌که تعداد اندکی از رقبا قادر به ارائه مجموعه‌ای یکپارچه از عملکرد، راحتی و فضای حمل‌ونقل خانوادگی هستند. اگرچه ایکس 5 قرار است در سال 2024 فیس‌لیفت شود، اما با گذشت 4 سال از نسل فعلی، این SUV هم‌چنان یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

4. فورد برانکو 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

اینکه تنها از موفقیت‌آمیز بودن ایده احیای فورد برانکو بگوییم، کم‌لطفی است. تولید نسل جدید برانکو چنان با تقاضا و استقبال گسترده روبرو شده که خرید آن با قیمت کارخانه و بدون پرداخت هزینه اضافه، تقریبا غیرممکن است. به‌خصوص که کمبود پیوسته تراشه نیز تلاش‌های فورد برای افزایش تیراژ تولید این شاسی بلند را با مشکل روبرو کرده است.

اما پس از رانندگی کوتاه با برانکو، به راحتی می‌توان دریافت که چرا این SUV تا این حد محبوب است. استایل این خودرو تعادلی مناسب میان طراحی نوستالژیک و مدرن ایجاد کرده که حاصل آن، محصولی بسیار توانا برای جاده و استفاده آفرود است.

اگرچه برانکو بی‌عیب و ایراد نیست، اما اکثر آنها قابل اغماض و جزئی هستند. با توجه به استانداردهای این سگمنت، شاسی بلند جذاب فورد مصرف بالایی دارد و البته از قیمت بالای آن نیز نمی‌توان به سادگی گذشت. با این حال، حتی این دو مورد نیز نتواسنته از جذابیت این مدل و قابلیت‌های جذاب آن کم کند.

5. جیپ گرند چروکی L 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

گرند چروکی L در واقع نسخه ارزان‌تر گرند واگنیر L است. این شاسی‌بلند بسیاری از ویژگی‌های جذاب واگنیر را با قیمت بسیار کم‌تر ارائه می‌دهد و پیشرانه پنتاسار V6 آن نیز عملکردی کم‌مصرف دارد. گرند چروکی L کمی بزرگ‌تر از شاسی بلندهای سایز متوسط به‌شمار می‌رود که باعث ایجاد فضایی وسیع برای استفاده خانواده‌ها شده است. ردیف اول و دوم این شاسی بلند بسیار جادار هستند و ردیف سوم نیز برای قرارگیری کودکان به حد کافی مناسب است.

صندلی‌های جلو در این مدل از ویژگی‌های چشم‌گیری مانند ماساژورهای داخلی بهره می‌‌برند و چرم پالرموی صندلی‌ها نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این، سیستم اطلاعات و سرگرمی Uconnect 5 جیپ یکی از برترین نمونه‌های موجود در بازار است که رابط کاربری مناسب و گرافیک جذابی را ارائه می‌دهد. گروند چروکی L اگرچه در حد و اندازه‌های برادر بزرگ‌تر خود، یعنی واگنیر L چشم‌گیر نیست، اما از آپشن‌های مناسب، امکانات لوکس و فضای گسترده‌ای برخوردار است.

6. بی‌ام‌دبلیو X6 2023 – از بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط سال 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

بی‌ام‌دابلیو ایکس 6 به‌دلیل طراحی شیب‌دار و عدم تمایز کافی در مقایسه با X5، همواره سوژه‌ای برای طنرپردازی خودرو دوستان بوده است. اما پس از آنکه پشت فرمان این لوکس آلمانی قرار می‌گیرید، همه‌چیز رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. X6 یک SUV جذاب با توانایی بالای هندلینگ است که مانورپذیری آن دستکمی از خودروهای اسپورت نداشته و پیشرانه V8 آن نیز قدرت بالای ماشین‌های عضلانی را تداعی می‌کند.

در سرعت‌های متوسط، این خودرو تفاوت آشکاری با X5 ندارد، البته طرح شیب‌دار شیشه عقب آن تا حد زیادی دید راننده را محدود کرده است. در واقع این شاسی‌بلند فضای بار و فضای سر کم‌تری نسبت به رقبای خود دارد و برای کاربردی بودن طراحی نشده، بلکه آنچه X6 را متمایز می‌کند، توانایی‌های حرکتی فوق‌العاده و طراحی لوکس و خیره‌کننده آن است.

7. هیوندای پالیسید 2023

هیوندای پلساید

هیوندای پالسید از پلتفرم یکسان با کیا تلوراید بهره می‌برد و مانند آن، جذابیت بالایی را در رده قیمتی خود ارائه می‌دهد. با این حال، طراحی پالیسید جسورانه‌تر از تلوراید بوده که می‌تواند برای برخی از سلایق، جذاب‌تر باشد. این خودرو در تریم‌های مختلفی عرضه شده که هر یک بسته به قیمت، از آپشن‌ها و تجهیزات خاص بهره می‌برند. این خودرو در دو تریم SE و SEL دارای ردیف سوم برای سرنشینان است.

هیوندای پالیسید در مقایسه با اغلب شاسی بلندهای مدرن، دارای دکمه‌های فیزیکی بیشتری است که کنترل عملکردهای مهم خودرو را بدون نیاز به نمایشگر لمسی، در دسترس و ساده کرده است.

8. لندرور دیفندر 110 2023

لندرور

اگرچه نسل اول لندرور دیفندر به قابلیت مانور بالا در شرایط ناهوار مشهور بود، اما پس از سخت‌تر شدن قوانین ایمنی در اواخر 90 میلادی، فروش این شاسی بلند در ایالات متحده متوقف شد. با گذشت دو دهه، مدل 2020 این SUV بازگشتی چشم‌گیر با طراحی جدید داشت که اگرچه کاملا با نسل قبل متفاوت بود، هم‌چنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

دیفندر 110 اولین نسخه‌ای بود که وارد بازار شد و به جذاب‌ترین شاسی‌بلند شرکت تبدیل شد. این SUV از سه ردیف صندلی برخوردار است که آن را به گزینه‌ای خانوادگی و جادار تبدیل می‌کند. با این وجود، بزرگ‌ترین عامل فروش بالای دیفندر 110، هم‌چنان قابلیت‌های آفرودی آن است.

9. کیا سورنتو 2023 – از بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط سال 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

سورنتو با قرارگیری در کلاس قیمتی پایین‌تر از تلوراید، بهره‌مندی از سه ردیف صندلی و قیمت پایه اقتصادی، گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به SUV است که با امکانات مناسبی همراه شده است. اگرچه فضای داخلی این خودرو نسبت به تلوراید کم‌تر است، اما فضای پای مناسبی در ردیف‌های اول و دوم آن وجود دارند. با خرید تریم‌های بالاتر سورنتو می‌توان از آپشن‌هایی نظیر تلفن بی‌سیم، درب برقی و تهویه خودکار دو منطقه‌ای بهره برد.

فارغ از آنکه کدام تریم را انتخاب می‌کنید، سورنتو 2023 تمام امکانات ضروری برای حمل و نقل خانوادگی بدون دردسر را در خود جای داده است. بین دو شاسی بلند سایز متوسط کیا، این تلوراید است که به لطف کابین جادارتر، مسلماً همچنان برتری دارد، اما سورنتو جایگزین مناسبی است که مانند بسیاری از سایر محصولات این برند، ارزشی بالا در برابر بهای پرداختی دارد.

10. ولوو XC90 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

اگرچه طراحی ولوو XC90 از زمان معرفی آن در سال 2015 تغییر محسوسی نداشته است، با این حال هنوز هم جذابیت خود را حفظ کرده است. در حال حاضر تریم‌های مختلفی از جمله XC90 T8 Recharge هیبریدی در دسترس هستند که برای خریداران علاقه‌مند به خودروهای برقی مناسب هستند.

هم‌چنین طبق گزارش ها، باید منتظر جانشینی تمام الکتریکی برای سری XC90 2023 باشیم. با این حال، این شاسی‌بلند هیبریدی، سواری نرم و لذت‌بخش را ارائه می‌دهد که در ترکیب با کابین مجلل و لوکس، تجربه رانندگی ایده‌آل و آرام را به ارمغان می‌آورد.

البته فناوری ولوو XC90 از چند جهت نیاز به‌ آپدیت دارد، اول آنکه محدوده تمام الکتریکی آن نمی‌تواند با رقبای جدید رقابت کند و مسافت پیموده شده با بنزین نیز در بهترین حالت متوسط است. با این حال، تمرکز اصلی شرکت سوئدی، تولید یک شاسی‌بلند آرام، راحت، لوکس و امن است.

11. BMW iX 2023

بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​سال 2023

ظاهر بی‌ام‌دابلیو آی‌ایکس 2023 با سلیقه همه سازگار نیست. این موضوع به‌ویژه با جلوپنجره بزرگ و تضادهای موجود در طراحی آن برجسته می‌شود. این طرحی است که یا دوستش خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید بود. اما از طراحی که بگذریم، iX یک SUV لوکس است که جذابیت سواری X5 را با پیشرانه‌ای تمام الکتریکی ارائه می‌کند.

پیشرانه آی‌ایکس 2023 در مدل پایه، 326 اسب بخار قدرت و 464 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. هم‌چنین در صورتی‌که مدل xDrive50 با مشخصات بالاتر را انتخاب کنید، قدرت خروجی به بیش از 500 اسب بخار افزایش می‌یابد.

فضای داخلی این شاسی‌بلند برقی، مشابه با X5، همتای بنزینی خود است، اگرچه در این مدل، نمایشگرهای دوگانه بزرگ و فرمان شش ضلعی حسی جدید را به آن القا می‌کنند. محدوده پیمایشی مدل پایه تنها به 424 کیلومتر می‌رسد که در تریم‌های بالاتر به رقم 629 کیلومتر افزایش یافته است.

هم‌چنین مدت زمان شارژ باتری این خودرو نیز در صورت استفاده از ایستگاه‌های شارژ سریع از 10% تا 80%، طی مدت 40 دقیقه انجام می‌شود. از طراحی غیرمعمول این شاسی‌بلند که بگذریم، اجزای داخلی متناسب و توان حرکتی بالا، آی‌ایکس 2023 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شاسی‌سواران EV پسند تبدیل می‌کند.

12. پورشه کاین 2023

پورشه کاین

پورشه کاین، یکی از اولین خودروهای شاسی بلند جاده‌ای در کنار BMW X5 است که پس از بیست سال عرضه، هم‌چنان طرفداران و وفاداران خاص خود را دارد. کاین در قامت یک SUV سنتی تر و هم‌چنین به عنوان یک کراس اوور کوپه در دسترس است. انتخاب میان هر یک تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. هر دو نسخه دارای پیشرانه‌های به یک اندازه قدرتمند هستند و موتور 2.9 لیتری توئین توربو V6 آن قدرتی معادل 434 اسب بخار را تولید می‌کند.

این خروجی اگرچه در حد کاین توربو با موتور فوق‌العاده قدرتمند V8 نیست، اما همچنان غرش جذاب و لذت‌بخشی دارد. همانطور که انتظار دارید، هندلینگ این شاسی‌بلند نیز درجه یک است. کاین علی‌رغم اندازه‌اش، بیشتر شبیه یک خودروی اسپرت است تا یک SUV، و وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید، میل به افزایش سرعت لحظه‌ای در شما فروکش نمی‌کند.

قیمت کاین S 2023 از 90900 دلار آغاز می‌شود و در نسخه S کوپه به 95200 دلار می‌رسد. علاوه بر آن، در صورت اضافه شدن چند آپشن ویژه، قیمتی شش رقمی (به دلار البته!) در انتظارتان خواهد بود. کاین انتخابی مطمئن و جذاب برای افرادی است که بدون محدودیت بودجه، در پی خرید یک خودروی اسپورت در پوشش شاسی‌بلند هستند.