گوشی تبلت

گوشی یا تبلت، کدام برای ما مناسب تر است و چگونه انتخاب کنیم؟

اگر قصد خرید یک گوشی یا تبلت را دارید و در انتخاب محصول ایده‌آل خود مردد هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه قصد داریم به معرفی فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب گوشی یا تبلت پرداخته و آینده این محصولات را بررسی کنیم.

گوشی های هوشمند و تبلت ها در سال‌های اخیر در زندگی بسیاری از ما نفوذ کرده و به دستگاه‌هایی حیاتی برای کاربران بسیاری تبدیل شده‌اند.

در عین حال، در بازار شلوغ سال 2023، تنوع و تعدد هریک از آن‌ها به‌حدی زیاد است که انتخاب محصول مناسب را به کاری سخت و دشوار تبدیل می‌کند.

به همین جهت در ادامه سعی داریم به بررسی فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب یکی از این دو گجت پرداخته و در ادامه نیز اشاره مختصری به آینده آن‌ها داشته باشیم..

تبلت یا گوشی؟ چه فاکتورهایی در انتخاب این دو موثر هستند؟

بودجه خود را تعیین کنید

پیش از این که تصمیم به خرید گوشی هوشمند یا تبلت بگیرید، حتما بودجه خود را تعیین کنید. قیمت این گجت‌ها می‌تواند از چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر باشند.

بنابراین مهم است که پیش از خرید، بودجه‌ای ثابت برای خود تعیین کنید تا با جستجو بین محصولات در آن کلاس قیمتی، هزینه‌ای اضافی را برای خرید هریک پرداخت نکنید.

نیازهای خود را تعیین کنید

نیاز خود از یک گوشی یا تبلت را تعیین کنید. قصد دارید از این دستگاه برای چه کاری استفاده کنید؟

اگر قصد دارید از دستگاه خود برای کارهای اولیه‌ای مثل تماس، ارسال پیام یا چک کردن ایمیل استفاده کنید، نیازی نیست هزینه‌ای سنگین برای خرید یک گجت قدرتمند پرداخت کنید.

با این وجود اگر به دنبال دستگاهی هستید که از پس کارهای سنگین‌تری چون بازی‌های موبایل، ویرایش ویدیو یا استریم به‌راحتی برآید باید محصولاتی قدرتمندتر و طبیعتا گران قیمت‌تر را خریداری کنید.

سیستم عامل مورد نظرتان را انتخاب کنید

اندروید یا iOS

دنیای گجت‌ها سال‌هاست که در سلطه دو سیستم عامل اندروید و iOS به سر می‌برد و نبرد میان این دو، شکل‌دهنده مسیر پیشرفت تکنولوژی در این حوزه بوده است.

اندروید سیستم عامل محبوب‌تری بوده و بر روی دستگاه‌های بیشتری نصب است. با این وجود، iOS به‌خاطر امنیت بالا و رابط کاربرپسندی که دارد در میان برخی کاربران به محبوبیت رسیده است.

هریک از این دو سیستم عامل نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند؛ بنابراین انتخاب میان یکی از این دو بیش از هرچیز، به سلیقه شخصی کاربران بستگی خواهد داشت.

اندازه مناسب صفحه نمایش دستگاه انتخابی خود را پیدا کنید

اندازه صفحه نمایش نیز یکی از موارد مهمی است که باید در هنگام خرید گوشی یا تبلت به آن دقت کنید.

اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتوانید به‌راحتی آن را همه جا همراه خود داشته باشید، باید به سراغ دستگاه‌های با صفحه نمایش کوچک‌تر بروید.

اما اگر به محصولی نیاز دارید که بتوانید از طریق آن ویدیو تماشا کرده یا بازی‌های موبایل را تجربه کنید، بهتر است سراغ دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ‌تر بروید.

دوربین را فراموش نکنید!

دوربین موبایل

اگر عکاس حرفه‌ای هستید یا تمایل دارید با گوشی یا تبلت خود تصاویری هنری و با کیفیت استثنایی ثبت کنید، بهتر است گوشی‌هایی را انتخاب کنید که دوربین‌های باکیفیت در اختیار داشته باشند.

گوشی‌های مدرن بعضا از دوربین‌هایی با ویژگی‌های حرفه‌ای نظیر دیافراگم متغیر یا لرزشگیر نوری استفاده می‌کنند که باعث خلق تصاویری باورنکردنی می‌شوند.

به عمر باتری دستگاه انتخاب خود توجه کنید

عمر باتری هم مساله حائز اهمیت دیگری است که می‌تواند تاثیر بسزایی در انتخاب گوشی یا تبلت شما داشته باشد.

برخی گوشی‌ها یا تبلت‌ها از باتری‌های با ظرفیت بالاتر استفاده می‌کنند یا از حیث نرم افزاری، تحت بهینه‌سازی‌های فراوانی قرار گرفته‌اند. این دستگاه‌ها عموما قادر به ارائه عمر باتری فوق‌العاده‌ای هستند و می‌توانند تا ساعت‌ها شما را همراهی کنند.

در عین حال، برخی دیگر از محصولات هم عمر باتری متوسطی داشته و نیاز به شارژ شدن دائمی دارند.

سبک زندگی و نحوه استفاده خود از گوشی یا تبلت را در نظر بگیرید

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که زیاد به سفر می‌روید، به دنبال محصولاتی باشید که عمر باتری بالاتر و طراحی مقاوم‌تری داشته باشد.

از سوی دیگر اگر قصد دارید از گوشی یا تبلت خود بیشتر در منزل یا دفتر کارتان استفاده کنید می‌توانید به سراغ دستگاه‌های معمولی بروید.

قابلیت‌های مورد نیاز خود از دستگاه را بررسی کنید

قابلیت گجت

در کنار قابلیت‌های پایه‌ای نظیر برقراری تماس، ارسال پیام یا تصویربرداری، برخی گوشی ها و تبلت ها از قابلیت‌هایی اضافی مثل حسگر اثر انگشت، پایشگر ضربان قلب یا امکان ارتقای حافظه داخلی بهره می‌برند که می‌تواند برای بسیاری کاربران حیاتی باشد.

بنابراین پیش از خرید دستگاه مورد نظر خود، قابلیت‌های اضافی مدنظرتان را لیست کرده و محصول مناسب خود را مطابق آن‌ها انتخاب کنید.

به آینده دستگاه انتخابی خود فکر کنید

اگر قصد دارید محصولی خریداری کنید که تا چند سال، بدون هیچ مشکلی قابل استفاده باشد، بهتر است به سراغ دستگاه‌های آینده‌دار بروید! منظور از دستگاه‌های آینده‌دار، محصولاتی است که پردازنده قوی‌تر و بروزتر یا حافظه داخلی بیشتری دارند.

در مورد برندهای مختلف تحقیق کنید

در بازار محصولات دیجیتال مدرن برندهای مختلفی حضور دارند که هریک محصولات متنوعی را در سبد محصولاتشان به علاقمندان ارائه می‌کنند.

هریک از این برندها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. بنابراین لازم است که پیش از خرید در خصوص هریک از این برندها تحقیق کرده و مناسب‌ترین محصول برای خود را انتخاب کنید.

نقد و بررسی محصولات مختلف را مطالعه نمایید

پس از این که محصول مورد نظر خود را انتخاب کردید، حتما به چندین سایت معتبر مراجعه کرده و نقد و بررسی دستگاه انتخابی خود را مطالعه فرمایید.

از این طریق متوجه نظرات کاربران و منتقدین در خصوص این محصول خواهید شد. با مطالعه این نقد و بررسی‌‌ها متوجه خواهید شد که محصول انتخابی شما ارزش هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارد یا خیر!

مراقب گارانتی محصول باشید

دیگر موردی که در انتخاب گوشی یا تبلت جدیدتان به شما کمک خواهد کرد، آگاهی از وضعیت گارانتی دستگاه است.

مشکلات فیزیکی و نرم افزاری مساله‌ای اجتناب‌ناپذیر برای تمامی دستگاه‌ها هستند. بنابراین لازم است که محصول انتخابی شما گارانتی معتبری داشته باشد تا در صورت بروز این دسته مشکلات، نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نداشته باشید.

گوشی تبلت

علاوه بر رعایت موارد بالا، ترفندهای زیر نیز در خرید تبلت یا گوشی موثر هستند:

  • سعی کنید خرید را از فروشگاه‌های فیزیکی انجام داده و دستگاه انتخابی و تعدادی مدل دیگر را پیش از خرید تست کنید.
  • هر سوالی که در خصوص دستگاه به ذهنتان می‌رسد را از فروشنده بپرسید.
  • اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارید، دستگاهی ریفربیش شده را خریداری کنید.
  • به دنبال محصولات تخفیف خورده باشید.

در صورتی که نکات بالا را رعایت کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که خریدی راحت و مطمئن را تجربه کنید.

هنگام خرید گوشی یا تبلت به چه ویژگی‌های آن‌ها باید دقت کرد؟

پردازنده

گوشی تبلت

پردازنده یک دستگاه هوشمند نقش مغز آن را ایفا می‌کند. بنابراین لازم است دستگاهی که انتخاب می‌کنید از بروزترین و قدرتمندترین پردازنده ممکن استفاده کند تا از پس سنگین‌ترین امور پردازشی برآید.

حافظه رم

رم، حافظه‌ای‌ست که دستگاه برای ذخیره اطلاعات موقت از آن استفاده می‌کند. بنابراین هرچه ظرفیت رم دستگاه شما بالاتر باشد، می‌توانید اپلیکیشن‌های بیشتری را به‌طور همزمان روی آن باز کنید.

حافظه داخلی

حافظه داخلی در واقع برای ذخیره اپلیکیشن‌ها، تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر اطلاعات استفاده می‌شود.

هرچه حافظه داخلی گوشی با تبلت شما بیشتر باشد، امکان نگهداری فایل‌های بیشتری را بر روی آن خواهید داشت. پس اگر قصد دارید اطلاعات زیادی را روی دستگاه نگه دارید، بهتر است حافظه بالاتری در اختیار داشته باشید.

اتصالات

مطمئن شوید که دستگاه انتخابی شما حداقل قابلیت‌های اتصالاتی مورد نیازتان را در اختیار دارد.

به عنوان مثال اگر قصد دارید با تبلت خود با دیگران تماس بگیرید باید به سراغ مدل‌های سلولار بروید.

همچنین اگر به دنبال متصل شدن به اینترنت هستید، باید دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل از وای فای پشتیبانی کند!

نرم افزار

منظور از نرم افزار، سیستم عامل و اپلیکیشن‌هایی‌ست که به‌طور پیش‌فرض بر روی آن نصب می‌شوند.

سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که با نرم افزارهای آن آشنا باشید یا حداقل از نرم افزارهای پیش‌فرض مناسب‌تری برای کاربری شما بهره ببرند.

آینده تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل به چه سویی در حرکت است؟

گوشی تبلت

علاوه بر فاکتورهای تاثیرگذار بر انتخاب یک گوشی یا تبلت، بد نیست نگاهی هم به ترندهای روز طراحی این محصولات داشته باشیم که می‌توانند آینده این بازار را دستخوش تغییر کنند.

در ادامه با برخی از این ترندها آشنا خواهیم شد.

دستگاه‌های تاشو

گلکسی زد فولد

گوشی های تاشو در حال تبدیل شدن به محصولاتی پرطرفدار در بازار موبایل هستند. این دستگاه‌ها ضمن ارائه ابعاد کوچک و حمل‌پذیری بالای گوشی های موبایل، می‌توانند صفحه نمایشی هم‌اندازه تبلت‌ها را نیز در اختیار کاربران قرار دهند.

اتصال 5G

5G نسل آینده اتصالات در گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود که قادر است سرعت بسیار بالاتر و تاخیر فوق‌العاده پایین‌تری نسبت به شبکه‌های 4G را ارائه دهد.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود فایل‌ها را سریعتر دانلود کرده و محتوای ویدیویی را راحت‌تر استریم کنید. همچنین انجام بازی‌های ویدیویی نیز در اینترنت نسل پنجم راحت‌تر و سریعتر انجام می‌شود.

هوش مصنوعی

در ماه‌های و سال‌های اخیر، تعداد کمپانی‌هایی که از هوش مصنوعی (AI) در محصولات مختلف خود استفاده می‌کنند، در حال افزایش است.

هوش مصنوعی امروزه به‌طور گسترده در بخش‌های مختلف عملکرد گوشی‌های موبایل نظیر ثبت تصاویر بهتر، ترجمه متون و یا مدیریت امور اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که در آینده هم تمرکز بر روی هوش مصنوعی همچنان ادامه داشته باشد و قابلیت‌های جذاب و جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار گیرد.

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)

گوشی تبلت

با معرفی هدست‌های واقعیت افزوده پرو ویژن اپل، این کمپانی هم به‌طور رسمی وارد بازار محصولات واقعیت افزوده شد.

با توجه به استقبال فوق‌العاده‌ای که اخیرا از این فناوری‌ها شده، احتمالا این تکنولوژی در آینده نزدیک ارزان‌تر و در دسترس‌تر خواهد شد.

به این ترتیب، ادغام این فناوری‌ها با گوشی ها و تبلت های آینده مساله‌ای اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

جمع بندی

انتخاب یک گوشی یا تبلت مناسب، کار پیچیده‌ای‌ست و فاکتورهای متعددی در آن دخیل هستند.

با این وجود در صورتی که ترفندهای گفته شده در بالا رعایت شوند، می‌توانید انتظار داشته باشید که خریدی راحت‌تر و مطمئن‌تر داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*