لوازم جانبی پلی استیشن 5

جذابترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 که زامبی‌های PS5 حسابی از آنها لذت می‌برند

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از ضروری‌ترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 می‌پردازیم که هر گیمر این کنسول باید خریداری کند. این لیست، اکسسوری های مختلفی از هدست PSVR2 گرفته تا شارژر دسته دوال سنس را شامل می‌شود.

رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 در ماه نوامبر 2020 یکی از عجیب‌ترین رویدادهای حوزه بازی‌های ویدیویی در تاریخ این صنعت بود.

از زمان عرضه این کنسول، محدودیت‌های فلج‌کننده زنجیره تولید که ناشی از پاندمی کرونا بود تولید این کنسول و البته کنسول‌های رقیب، ایکس باکس سری ایکس | اس را تحت تاثیر قرار داد؛ به‌طوری که میزان تولید آن‌ها بسیار پایین‌تر از حد معمول بوده و در نتیجه فروش آن‌ها به‌شدت پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها از آب درآمد.

اما این محدودیت‌ها اخیرا به‌طور کامل رفع شده؛ به‌طوری که خط تولید کنسول‌های نسل نهمی با قدرت مشغول کار بوده و فروش آن‌ها نیز به پیش‌بینی‌ها نزدیک و نزدیک‌تر شده است.

در این بین، PS5 به لطف بازی‌های انحصاری AAA فوق‌العاده و توانایی‌های فنی بی‌رقیب، قادر به اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه بوده و تجربه‌ای شگفت‌انگیز از ویدیوگیم را به علاقمندان ارائه می‌کند.

سونی در یکی دو سال اخیر، علاوه بر ساخت بازی‌های باکیفیت انحصاری برای کنسول نسل نهمی خود، توجه ویژه‌ای هم به اکسسوری‌ها و لوازم جانبی آن داشته تا تجربه بسیار بهتری را برای دارندگان این کنسول رقم بزند.

این فعالیت‌های سونی دوشادوش کمپانی‌های شخص ثالث شناخته شده که سال‌هاست در ساخت ابزارهای مرتبط با بازی‌های ویدیویی تجربه کسب کرده‌اند، موجب شده که این کنسول پذیرای اکسسوری‌های بسیار جذاب و تاثیرگذاری باشد.

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از بهترین لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 5 می‌پردازیم که می‌توانید با خرید آن‌ها سطح جدیدی از لذت و هیجان در بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید.

بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5

هدست PSVR 2

هدست PSVR 2

مشخص‌ترین اکسسوری پلی استیشن 5 که دارندگان این کنسول حتما باید به تهیه کردن آن فکر کنند، هدست‌های واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 است.

این هدست‌ها با قیمت 550 دلاری که دارند، به هیچ عنوان ارزان قیمت تلقی نشده و حتی از خود کنسول PS5 هم گران‌تر هستند. با این حال برای افرادی که کنسول قدرتمند پلی استیشن 5 را در اختیار داشته و قصد تجربه دنیای متفاوت واقعیت مجازی را دارند، سرمایه‌گذاری ارزشمندی به شمار می‌روند.

این هدست‌ها از صفحه نمایش‌های اولد با نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برند و طراحی بسیار راحتی دارند. همچنین اتصال آن‌ها به تلویزیون نیز با حداقل سیم‌کشی انجام شده و فاقد دردسرهای همیشگی هدست‌های واقعیت مجازی است.

نکته فوق‌العاده پیرامون PSVR 2 سیستم ردیابی چشم آن است که امکان فوکوس در نقاط مختلف تصویر بسته به محل نگاه کردن کاربر و واکنش نشان دادن بازی به حرکت چشم را فراهم می‌کند.

به این سیستم فوق‌العاده، دسته‌های بسیار باکیفیتی که از فیدبک‌های حرکتی پشتیبانی می‌کنند را هم اضافه کنید تا متوجه شوید با چه محصول جذابی روبرو خواهید بود!

البته در حال حاضر سبد بازی‌های مخصوص پلتفرم واقعیت مجازی PSVR 2 چندان گسترده نیست؛ اما توسعه‌دهندگان برخی از مطرح‌ترین فرنچایزهای دنیای بازی‌های ویدیویی مثل رزیدنت اویل، Horizon یا گرن توریسمو نسخه‌های مخصوص VR خود را منتشر کرده و ارزش فوق‌العاده‌ای به PSVR2 بخشیده‌اند.

حافظه اس اس دی Corsair MP600 Pro LPX

لوازم جانبی پلی استیشن 5

کنسول پلی استیشن 5 یک هیولای واقعی است. با این وجود، تنها بخش سخت افزاری این کنسول که در حد و اندازه سایر اجزا نیست، حافظه داخلی آن است.

ظرفیت خام حافظه اس اس دی تعبیه شده در PS5 برابر با 825 گیگابایت است. با این وجود با کم کردن حجم فایل‌های سیستمی این کنسول، حافظه‌ای که در نهایت برای نصب بازی‌ها و محتوای اضافی باقی می‌ماند، تنها 700 گیگابایت است!

ممکن است در نگاه این اول این حافظه زیاد به نظر برسد. اما با در نظر گرفتن حجم بازی‌های مدرن، می‌توان متوجه شد که این حافظه تنها کفاف نصب چند بازی را به گیمرها خواهد داد!

خوشبختانه سونی این مشکل را با افزودن قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های M.2 SSD به این کنسول برطرف کرده است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید با استفاده از کارت‌های حافظه اس اس دی، بازی‌های بیشتری را روی کنسول خود نصب کنید، می‌توانید کارت حافظه Corsair MP600 Pro LPX را امتحان کنید.

این کارت حافظه قیمت مناسبی دارد؛ به‌طوری که نسخه یک ترابایتی آن تنها 80 دلار قیمت دارد. علاوه بر این، سرعت خواندن و نوشتن این حافظه نیز به ترتیب 7100 و 6800 مگابایت بر ثانیه است که ذخیره و لود کردن بازی‌ها را به سریعترین شکل امکان‌پذیر می‌کند.

علاوه بر این، سیستم دفع گرمای داخلی این حافظه هم تضمین‌کننده آسیب ندیدن اطلاعات ذخیره شده روی این حافظه در اثر کار کردن مداوم خواهد بود.

البته کاملا ممکن است شما با مدیریت مناسب فضای کنسول خود هرگز به استفاده از کارت‌های حافظه نیازی پیدا نکنید. با این وجود، اگر با مشکل ذخیره‌سازی اطلاعات روبرو شدید، یکی از بهترین نمونه‌هایی که می‌توانید در بازار پیدا کنید، کورسر ام پی 600 پرو ال پی ایکس خواهد بود.

حافظه اکسترنال WD_Black P40

حافظه وسترن دیجیتال

در حال حاضر کنسول پلی استیشن 5 امکان اجرای بازی‌ها از روی حافظه خارجی را به کاربران نمی‌دهد. بنابراین شاید در اولین نگاه، خرید یک حافظه اکسترنال تصمیم چندان خوبی به نظر نرسد.

با این وجود، ظرفیت محدود حافظه داخلی PS5 و هزینه نسبتا بالایی که تهیه کردن یک کارت حافظه SSD برای گیمرها در پی خواهد داشت، باعث شکل‌گیری ایده‌های مختلفی برای مدیریت حافظه با حداقل هزینه ممکن شده‌اند.

یکی از این روش‌ها انتقال بازی‌ها از حافظه اس اس دی داخلی کنسول به حافظه اکسترنال به جای حذف کردن آن‌هاست. به این ترتیب می‌توانید هر زمان که به یک بازی خاص نیاز داشتید، آن را از حافظه خارجی فراخوانده و روی اس اس دی کنسول قرار دهید.

جالب‌تر آن که بازی‌های پلی استیشن 4، بر خلاف عناوین مخصوص PS5 از روی حافظه خارجی هم قابل اجرا بوده و ارزش خرید یک حافظه خارجی را دوچندان می‌کنند.

با توجه به موارد بالا، خرید یک حافظه اکسترنال می‌تواند گزینه‌ای منطقی برای گیمرهای پلی استیشن 5 باشد و کمک فراوانی به ذخیره‌سازی اطلاعات و بازی‌های آن‌ها کند.

در میان گزینه‌های متعددی که پیش روی علاقمندان قرار دارد، مدل P40 حافظه وسترن دیجیتال بلک یکی از بهترین گزینه‌هاست که ضمن ارائه عملکرد خوب، قابلیت‌های جذابی هم در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

این حافظه طراحی فشرده و بدنه‌ای آلومینیومی دارد که هم باعث استحکام بیشتر آن شده و هم حمل‌پذیری آن را تسهیل کرده است.

علاوه بر این، سرعت انتقال داده‌های این حافظه نیز بالغ بر 2000 مگابایت بر ثانیه است که آن را در شمار بهترین محصولات از این حیث قرار می‌دهد.

حافظه WD_Black P40 در سه ظرفیت مختلف 500 مگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت به بازار عرضه شده و قیمت فوق‌العاده مناسبی هم دارد.

Backbone One

لوازم جانبی پلی استیشن 5

یکی دیگر از جذاب‌ترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 دسته‌های کمکی Backbone One است که می‌تواند گوشی اندرویدی شما را به یک کنسول پلی استیشن 5 دستی تبدیل کند!

در سال‌های اخیر، مساله کنسول‌های دستی و استریم بازی‌های ویدیویی اهمیت فراوانی یافته‌اند؛ به‌طوری که نینتندو سوییچ با بهره‌گیری از همین ایده توانسته به یک کنسول فوق‌العاده موفق و پرفروش تبدیل شود.

سونی البته کنسول دستی Project Q را در دست ساخت دارد که به کاربران امکان استریم سریع بازی‌های PS5 و تجربه آن‌ها به‌صورت دستی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این وجود، گیمرهای پلی استیشن 5 گزینه‌ای دیگر تحت نام Backbone One را هم در اختیار دارند که می‌تواند با اتصال به گوشی اندرویدی، تجربه بازی با کنسول نسل نهمی سونی روی آن را فراهم کند.

البته Backbone One به هیچ وجه مخصوص پلی استیشن 5 نیست و با اتصال آن به طرفین یک گوشی موبایل می‌توان عناوین تمامی پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی را از طریق استریم تجربه کرد.

البته سرویس PlayStation Remote Play قادر است با به‌کار گرفتن این دسته‌ها، قابلیت‌هایی جذاب و منحصربفرد را در اختیار گیمرها قرار دهد؛ قابلیت‌هایی که تجربه آن‌ها در سایر پلتفرم‌ها امکان‌پذیر نیست.

Blackbone One اساسا محصولی است که تحت لیسانس سونی و برند پلی استیشن طراحی و ساخته شده است. با این وجود، چینش کلیدهای آن تفاوت‌هایی با دسته‌های دوال سنس دارد.

در عین حال قابلیت‌های اضافی مثل جک هدفون ارزشی بالاتر به این دسته افزوده‌اند.

البته قابلیت های دسته Backbone One در مقایسه با نینتدو سوییچ چندان حرفی برای گفتن ندارند؛ اما ارائه تجربه بازی با سطح کیفی عناوین PS5 چیزی نیست که به‌سادگی بتوان از آن گذشت!

کنترل از راه دور PS5

کنترل از راه دور PS5

چند سال پیش، استفاده از یک کنسول بازی برای کارهایی مثل تماشای فیلم، گوش دادن به موزیک و سایر کاربری‌ها چندرسانه‌ای قابلیتی بسیار خاص به شمار می‌رفت و کمپانی‌های تولیدکننده کنسول‌ها نیز مانورهای فراوانی روی این مساله می‌دادند.

با این وجود، کنسول‌ها به‌تدریج به کاربری اصلی خود بازگشته و صرفا برای تجربه بازی‌های ویدیویی به کار گرفته شدند.

در عین حال هنوز هم افراد بسیاری هستند که از کنسول پلی استیشن 5 خود برای تماشای فیلم و سریال و محتوای چندرسانه‌ای در نتفلیکس و دیگر سرویس‌های استریم استفاده می‌کنند.

این دسته کاربران می‌توانند با استفاده از دسته دوال سنس در میان منوها و گزینه‌های مختلف هریک از این سرویس‌ها جابجا شوند؛ اما استفاده از کنترل از راه دور پلی استیشن 5 می‌تواند تضمین‌کننده تجربه جالب‌تری از تماشای محتوا در این سرویس‌های استریم باشد.

در وهله اول، ظاهر این ریموت کنترل در مقایسه با دسته‌های دوال سنس، بیشتر حس و حال کار کردن با یک تلویزیون یا دستگاه چندرسانه‌ای را به کاربر القا می‌کند. علاوه بر این، با استفاده از این ریموت کنترل نیازی به جدا کردن دسته از شارژر نخواهد بود. بنابراین نیازی نیست کاربران نگران خالی شدن شارژ باتری دسته خود در حین تماشای یک فیلم یا سریال باشند!

داک شارژ دسته های دوال سنس

داک شارژر دسته PS5

دسته‌های دوال سنس پلی استیشن را باید شاهکارهایی در طراحی و مهندسی نامید.

این دسته‌ها ارگونومی فوق العاده‌ای داشته و به‌خوبی در دست جای می‌گیرند. علاوه بر این، قابلیت‌های متعددی چون پاسخ ارتعاشی و بهره بردن از شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای کنترل حرکت نیز از قابلیت‌های منحصربفردی هستند که دسته‌های DualSense را به یک پیشرفت انقلابی در مقایسه با دسته‌های PS4 تبدیل می‌کنند.

اما این همه قابلیت ریز و درشت طبیعتا باعث می‌شود که شارژدهی باتری این دسته‌ها چندان عالی نباشد و خصوصا زمانی که از تمام قابلیت‌های این دسته استفاده کنید، احتمالا باید زودتر از انتظارتان آن‌ها را به شارژ متصل نمایید.

شارژ کردن دسته‌های DualSense در ساده‌ترین حالت با وصل کردن آن‌ها به کنسول از طریق کابل یو اس بی امکان‌پذیر است. اما این سیستم شارژ مورد پسند بسیاری افراد نیست و به همین جهت، سونی یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 یعنی داک شارژ را ساخته و به بازار عرضه کرده است.

به کمک این دسته‌ها می‌توانید بدون نیاز به سیم، دسته‌ها را به‌طور مستقل از کنسول شارژ کنید تا هرگز به‌طور ناگهانی در وسط بازی با اعلان مربوط به اتمام شارژ باتری روبرو نشوید.

داک شارژر رسمی پلی استیشن تنها 30 دلار قیمت دارد و به دلیل شباهتی که در طراحی آن و خود PS5 وجود دارد، می‌توانید آن را به‌راحتی در کنار خود کنسول خود در هال یا پذیرایی قرار دهید!

شارژ کامل هر دسته دوال سنس توسط این داک حدودا سه ساعت زمان می‌برد. این زمان اصلا فوق‌العاده نیست؛ اما قابلیت شارژ همزمان دو دسته باعث می‌شود که بتوانید دسته‌ها را در میان بازی تعویض کنید و همیشه یک دسته آماده در اختیار داشته باشید.

داک شارژ دسته پلی استیشن به هیچ وجه محصولی انقلابی به شمار نمی‌رود. با این وجود کاربرد فراوانی داشته و یکی از اکسسوری‌هایی‌ست که باید همیشه در کنار یک گیمر PS5 باشد.

 کابل HDMI برند PowerA

لوازم جانبی پلی استیشن 5

احتمالا برای بسیاری از شما، کابل اچ دی ام آی کم‌اهمیت‌ترین اکسسوری کنسول پلی استیشن 5 باشد! به همین جهت احتمالا از کابل تعبیه شده درون جعبه دستگاه برای اتصال کنسول به تلویزیون استفاده می‌کنید. همچنین در صورتی که کابل دچار مشکل نشود، احتمالا در تمام طول عمر کنسول خود از همان کابل استفاده خواهید کرد!

با این وجود اگر کمی حرفه‌ای‌تر به مقوله استفاده از یک کنسول بازی نگاه کنید، برخی لوازم جانبی ریز مانند کابل HDMI می‌توانند تاثیر گسترده‌ای در تجربه بازی شما داشته باشند.

کابل اچ دی ام آی PowerA محصولی تحت لیسانس سونی است که سه متر طول داشته و از الیاف مقاوم و مستحکمی تشکیل شده است.

این کابل قادر است بهترین خروجی ممکن از کنسول نسل نهمی سونی، یعنی ویدیوهای با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم را به‌سادگی و بدون کوچکترین مشکلی روی تلویزیون یا صفحه نمایش به تصویر کشیده و تجربه بصری فراموش‌نشدنی از بازی‌های این کنسول را ارائه دهد.

دقت کنید که بازی‌های مدرن روز به روز پرجزئیات‌تر و باگرافیک‌تر شده و رزولوشن اجرا شدن آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین اگر قصد داشته باشید همواره از یک کابل قدیمی برای اتصال کنسول به تلویزیون استفاده کنید، احتمالا در آینده از بسیاری جزئیات گرافیکی شگفت‌انگیز بازی‌های PS5 محروم خواهید شد.

بنابراین کابل HDMI یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 5 است که باید با دقت و وسواس انتخاب شود.

هدست پالس سه بعدی سونی

هدست پالس 3D

بازار هدفون‌های سازگار با PS5 بازاری شلوغ است و محصولات متنوعی در آن حاضر هستند. با این وجود، علیرغم حضور برندهای سرشناس و محصولاتی فوق‌العاده، هدست Pulse 3D سونی، هدفونی بسیار عالی است که با وجود ارائه کیفیت صوتی پایین‌تر در مقایسه با برخی رقبا، به لطف سازگاری فراوان با پلی استیشن 5 و قیمت بسیار رقابتی که دارد، توانسته نظر مثبت بسیاری کاربران را به خود جلب کند.

بالشتک‌ها و گیره‌های این هدفون همگی تنظیم‌پذیر هستند و ارگونومی بسیار خوبی به این محصول بخشیده‌اند. علاوه بر این، طراحی ظاهری این هدفون نیز سازگاری فوق‌العاده‌ای با PS5 داشته و پشتیبانی آن از فناوری صدای سه‌بعدی این کنسول می‌تواند حس غرق شدن در بازی را بهتر از بسیاری محصولات گران‌قیمت‌تر به کاربران ارائه کند.

به تمام آنچه گفته شد عمر باتری 12 ساعته و میکروفون‌های توانمند حذف نویز را اضافه کنید تا متوجه شوید با چه پکیج کاملی طرف هستید.

از همه جالب‌تر آن که قیمت این هدفون تنها صد دلار اعلام شده است!

کیف مسافرتی USA Gear

کیف مسافرتی USA Gear

PS5 به‌طور کلی کنسول چندان حمل‌پذیری نیست و معمولا همیشه در کنار تلویزیون جا خوش می‌کند.

در عین حال ممکن است شرایط خاصی هم پیش آمده و شما را مجبور به جابجا کردن کنسول کند. در این شرایط بدون شک در اختیار داشتن یک جعبه مطمئن که بتواند پلی استیشن 5 را از ضربات فیزیکی، نفوذ آب و سایر خطرات محیطی در امان نگه دارد، مساله‌ای بسیار حیاتی است.

بنابراین، کیف مسافرتی هم یکی دیگر از لوازم جانبی ضروری و مهم پلی استیشن 5 است.

کیف حمل PS5 یو اس ای گیر محصولی فوق‌العاده برای انجام این کار است که از کنسول ارزشمند شما محافظت کرده و دارای فضای کافی برای نگهداری کنسول و اکسسوری‌های مختلف آن است.

این کیف حمل‌پذیری بالایی داشته و طراحی قرص و محکمی دارد. علاوه بر این، قاب بیرونی دستگاه کاملا ضدآب طراحی شده و خیالتان را از بابت نفوذ رطوبت به درون دستگاه راحت می‌کند.

علاوه بر این، فضای داخلی کیف حمل پلی استیشن 5 کمپانی USA Gear قابل شخصی‌سازی بوده و به شما اجازه می‌دهد که بسته به آیتم‌هایی که قصد حمل کردنشان را دارید، محفظه‌های مختلف آن را کوچکتر یا بزرگتر کنید.

قیمت این کیف 100 دلار است که اصلا ارزان به نظر نمی‌رسد. با این وجود در ازای پرداخت این هزینه می‌توانید با خیال راحت کنسول خود را همراه خود به مسافرت ببرید و نگران هیچ آسیب فیزیکی به آن نباشید.

آسودگی خیال، چیزی است که قطعا صد دلار و حتی بیشتر می‌ارزد!

استند و خنک‌کننده Cykoarmor برای پلی استیشن 5

لوازم جانبی پلی استیشن 5

گرما و حرارت بزرگترین دشمن تجهیزات الکترونیکی هستند و این مساله برای PS5 هم صادق است.

در اکثر مواقع، فن های داخلی پلی استیشن 5 در صورت وجود فضای مناسب برای تهویه، عملکرد بسیار خوبی در خنک کردن دستگاه ارائه می‌دهند. با این وجود، اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید کنسول شما هنگام اجرای بازی‌ها، داغ‌تر از حد معمول کار کرده یا تهویه آن به‌درستی انجام نمی‌شود، لازم است از اکسسوری‌های مخصوص این کار استفاده کنید.

استند سایکوآرمور یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه است که به فن‌های سه سرعته مجهز بوده و قادر است در هر شرایطی کنسول شما را خنک نگه دارد.

این اکسسوری همچنین وضعیت دمایی کنسول را از طریق کدهای رنگی به کاربر اطلاع‌رسانی کرده و به‌گونه‌ای طراحی شده که هم نسخه دیسک‌خور و هم دیجیتال PS5 را نگه دارد.

استند Cykoarmor همچنین قابلیت نگهداری و شارژ کردن دو دسته دوال سنس را داشته و از یک هاب با سه سوکت USB بهره می‌برد و می‌تواند از طریق آن دستگاه‌های مختلف را شارژ کند.