اپل واچ ایکس

ساعت هوشمند جدید اپل واچ ایکس با سخت افزار و طراحی کاملا جدید در راه است

اپل یکی از غول بزرگ دنیای ساعت‌های هوشمند است و به تازگی تصمیم گرفته یک ساعت جدید و به شدت قدرتمند را به مدل‌های فعلی‌اش استفاده کند. ساعت هوشمند جدید این شرکت، اپل واچ ایکس نام خواهد داشت.

اپل سال‌های سال است که طراحی اپل واچ‌های پرطرفدارش را تغییر نداده و از سال ۲۰۱۴ تا به امروز، از یک طراحی نسبتا یکسان استفاده کرده است. با این حال کوپرتینویی‌ها برنامه‌هایی برای معرفی یک ساعت هوشمند جدید با نام اپل واچ ایکس دارند تا طرحی جدید را وارد دنیای ساعت‌های هوشمندشان کنند. آن طور که بلومبرگ اعلام کرده، اپل واچ ایکس یا همان اپل واچ سری ۱۰ در زمینه طراحی و مشخصات فنی تفاوت‌های زیادی با نسل‌های قبلی خواهد داشت.

اپل واچ ایکس

اپل سال‌ها است طراحی ساعت‌های خود را تغییر نداده اما در اپل واچ ایکس این روند تغییر خواهد کرد. اولین تغییر، در بند اپل واچ X خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده، اپل می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵، اپل واچ ایکس را راهی بازار کند. این ساعت باریک‌تر از نسل قبل خواهد بود. با این که برای کمتر کردن ضخامت، در حالت عادی اپل باید بیخیال بعضی از قابلیت‌ها می‌شد اما در واقع، مهندسان اپل در تلاش هستند تا با وجود کمتر کردن ضخامت، قابلیت‌های بیشتری را به کاربران ارائه کنند. اگر اطلاعات منتشر شده درست از آب دربیایند این مدل از حسگر فشار خون بهره خواهد برد. سیستم مانیتورینگ فشار خون این مدل در مقایسه با رقبا قدرتمندترین خواهد بود.

البته اپل اولین شرکتی نخواهد بود که این حسگر را به ساعت هوشمند خود اضافه می‌کند. در گذشته شرکت‌های مختلفی مانند سامسونگ و هواوی قابلیت پایش فشار خون را به ساعت هوشمند خود اضافه کرده بودند و حتی ساعت‌های قدیمی مثل گلکسی واچ اکیتو ۲ هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند (البته قابلیت فشار خون برای کاربران ایرانی در دسترس نیست). گلکسی واچ‌های سامسون از سنسور اپتیکال بهره می‌برد اما هواوی واچ D از یک پمپ هوا برای اندازه‌گیری فشار خون استفاده می‌کند.

قطار ویژگی‌های جدید به ایستگاه اپل واچ ایکس می‌رسد

گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل برای بهبود عملکرد حسگر فشار خون اپل واچ ایکس، از یک بند مغناطیسی استفاده خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست ویژگی‌های مدنظر اپل تا سال ۲۰۲۴ آماده تولید باشند یا خیر. اگر اپل بخواهد طراحی بند اپل واچ ایکس را تغییر دهد، دیگر بندهای قدیمی این ساعت هوشمند با نسل جدید سازگار نخواهد بود. ظاهرا پس از معرفی اپل واچ سری ۸، نباید به این زودی‌ها منتظر معرفی نسل جدید ساعت‌های اپل باشیم.

اپل واچ X

قرار است اپل واچ ایکس در مقایسه با دیگر ساعت‌های اپل باریک‌تر باشد اما این به معنای داشتن ویژگی‌ها و عمر باتری کمتر نیست.

یکی دیگر از آپگرید‌های جذاب اپل واچ ایس، مجهز بودن به میکرو ال ای دی است. پنل‌های MicroLED در مقایسه با انواع دیگر پنل‌های نمایشگر روشنایی بیشتری دارد و از نظر دقت رنگ، دارای عملکرد بهتری است. در کنار این موارد، پنل‌های میکرو ال ای دی مصرف انرژی پایین‌تری هم دارند؛ این موضوع باعث می‌شود اپل بتواند ضخامت اپل واچ را کاهش دهد و به عمر باتری آسیبی وارد نکند.

هنوز مشخص نیست اپل می‌خواهد اپل واچ ایکس را به عنوان یک گزینه مجزا در کنار ساعت‌های دیگرش معرفی کند یا این ساعت قرار است به طور کلی مسیری جدید برای ساعت‌های اپل باشد اما نکته‌ای که مشخص است، تلاش اپل برای به دست آوردن بخش بزرگ‌تری از بازار ساعت‌های هوشمند است.

اپل همین حالا هم گزینه‌های زیادی پیش روی خریداران گذاشته اما اپل واچ ایکس می‌تواند با طراحی به‌روز شده و قابلیت‌های سلامتی‌محور بیشتر، بخش بزرگ‌تری از بازار این گجت‌ها را برای اپل تصاحب کند.

نظر شما درباره ساعت‌های هوشمند اپل چیست؟ آیا حاضر به خرید این ساعت‌ها هستید یا ترجیح می‌دهید سراغ ساعت‌های دیگر برندها مثل سامسونگ یا شیائومی بروید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*