LA تایمز: مشکلات اپل با iOS همانند مایکروسافت با ویندوز است

چندی پیش، Michael Hiltzik مقاله‌ای در رابطه با مشکلات پیش روی اپل نوشت که در L.A تایمز منتشر گردید.در این مقاله، وی به “ناپدید شدن” ادغام بین سخت افزار و نرم افزار اپل اشاره می‌کند. همچنین روی صحبت خود را به سوی بر انگیخته شدن “هیاهو نازضایتی ها” در میان کاربران iOS قرار می‌دهد. بحث هایی که در رابطه با کیفیت هسته برنامه های اپل روی آیفون ها و آی پد ها به وجود آمده و همچنان در حال گسترش است.

برای نشان دادن جبهه‌ی غیر معمولی که کاربران iOS نسبت به این سیستم عامل پیدا کرده اند، مقاله نویس تایمز اشاره ای به نظر نویسنده‎‌ی اسبق وال استریت دارد که گفته بود: ” تخریب تدریجی اپل در کیفیت و قابل اعتماد بودن، از هسته برنامه های اپل صورت می‌گیرد”

Hiltzik در نوشته خود به ریز نکاتی اشاره می‌کند که در نوبه خود جالب است. وی اشاره ای به شباهت بین مشکلات اپل با iOS و مایکروسافت با ویندوز دارد. وی بر این باور است که هر دو شرکت به جای اینکه از ابتدا شروع کنند؛ در حال اضافه کردن توابع جدید به “هسته منسوخ شده” خود هستند.

تقصیر اصلی به گردن برنامه ریزی غلط اپل است که طراحی شده و هر ساله برای تولید آیفون های جدید تکرار می‌شود. حتی مدل های “S” که سالانه ارائه می‌شوند، ویژگی های جدیدی داردند. به طور کلی اپل به دنبال این است تا با روش های جدید فروش بیشتری را برای آیفون رقم بزند.

appleدر حاکی که رکورد شگفت انگیز ۷۴.۵ میلیونی سال ۲۰۱۴ با رقم ۷۴.۸ میلونی سال ۲۰۱۵ شکسته شد اما برای سه ماهه جاری، فروش آیفون ها مطابق انتظارات پیش نرفت. در واقع  حتی تیم کوک، مدیر عامل این شرکت برای گزارش سه ماهه جاری انتظار رقمی پایین تر از حد را دارد.

همانطور که اطلاع دارید، اپل قصد دارد آیفون جدیدی را با صفحه نمایشی کوچک ارائه کند. اما با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد از کاربران هنوز هم آیفونی با صفحه نمایش ۴ اینچی را ترجیح می‌دهند، هیچ دلیلی وجود ندارد که معنقد باشیم در نیمه دوم سال جاری، وضعیت اپل بهبود خواهد یافت. همچنین فراموش نکنید که آیفون ۷ قرار است در ماه سپتامبر معرفی شود. بنا بر گزارش ها، اپل تصمیم دارد آیفون جدید را ضد آب بسازد و یک سیستم دوربین دوگانه را به آیفون ۶ پلاس اضافه. همچنین ممکن است جک هدفون ۳.۵ میلی‌متر در این دستگاه حذف شود تا فضای کافی برای استفاده  باتری با ظرفیت بالاتر وجود داشته باشد.

Michael Hiltzik می‌نویسد:

حدس و گمان ها برای اینکه چرا اپل نمی‌تواند اقدامی برای نرم افزار خود انجام دهد زیاد است. شایع ترین آنها این است که کمپانی در چرخه ارتقا سخت افزاری به دام افتاده است. آیفون های جدید هر سپتامبر بهتر می‌شود. به طوری که به سادگی قادر اند نرم افزار را اجرا کند.

یکی از برنامه نویسان، Marco Arment می‌‌گوید:

افت سریع نرم افزار اپل، نشان دهنده این است که بازاریابی، اصلی ترین اولویت اپل است. در حال حاضر، مهندسان اپل توانایی این را ندارد که هر ساله نسخه‌ای جدیدی را با حفظ کیفیت سابق ارائه دهند.

به نظر نمی‌رسد که مشکلات فعلی اپل به سخت افزار مربوط شود. اگر حق با Hiltzik باشد، اپل باید تمرکزش را از سخت افزار به بخش نرم افزاری معطوف کند و بیشتر توانش را برای iOS صرف کند. چیزی که اگر به آن پرداخته نشود، ممکن است اپل را با مشکلاتی جدی تری رو به رو کند.

منبع: phonearena

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*