کافی شاپ

مهم ترین تجهیزات کافی شاپ چیست ؟ + بار گرم و بار سرد

یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین مکان های اجتماعی و تفریحی در سراسر دنیا به ویژه در ایران، کافی شاپ ها هستند.

امروزه، اغلب افراد دوست دارند در کافی شاپ ها به همراه دوستان و خانواده خود، لحظات خوبی را تجربه و سپری کرده و از نوشیدنی خود لذت ببرند. اما برای این‌که میزبان خوبی برای مشتریان خود باشید، نیاز به داشتن تجهیزات مناسب و مدرن خواهید داشت. در صورتی که به دنبال رویای داشتن یک کافی شاپ موفق و با کیفیت هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله، ما به شما مهم ترین تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ که باید در بار گرم و بار سرد داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

مهم ترین وسایل و تجهیزات کافی شاپ

ما در ادامه، مهم ترین وسایل و تجهیزات یک کافی شاپ موفق را در 3 دسته تقسیم بندی کرده ایم.

قهوه ساز و آسیاب

قهوه سازها و آسیاب های قهوه از مهم ترین تجهیزات اصلی و ضروری هر کافی شاپی هستند. امروزه قهوه ساز ها بسیار گسترده هستند. قهوه سازها شامل :

1- قهوه ساز برقی

  • دستگاه اسپرسوساز صنعتی
  • دستگاه اسپرسوساز نیمه صنعتی
  • دستگاه اسپرسوساز خانگی

2- قهوه جوش

  • جذوه
  • موکاپات

3- قهوه سازهای نسل سوم

  • کمکس
  • ایروپرس
  • سایفون
  • فرنچ پرس
  • V-60
  • کالیتا
  • جینا
  • هریوسوئیچ

از مهم‌ترین قهوه سازها برای کافی شاپ، می‌توان به دستگاه‌های اسپرسوساز صنعتی اشاره نمود. اگرچه برخی از مشتریان شما، ممکن است طرفدار قهوه ترک یا به دنبال تجربه قهوه ای از قهوه سازهای نسل سوم باشند.

آسیاب قهوه

آسیاب قهوه برای خرد کردن دانه های قهوه به صورت تازه و با دقت در درجه‌های متفاوت استفاده می‌شود. برای خرید دستگاه اسپرسو ساز به توان و فشار دستگاه و برای خرید آسیاب قهوه به نوع تیغه، کیفیت، قابلیت تنظیم و ظرفیت توجه کنید. آسیاب قهوه در انواع برقی و دستی عرضه می‌شود که با توجه به امکانات در طبقه‌بندی زیر قرار می‌گیرند.

  • آسیاب قهوه صنعتی (فروشگاهی و آندیمند)
  • آسیاب قهوه خانگی برقی
  • آسیاب قهوه دستی

قهوه سازها و آسیاب قهوه از تجهیزات حیاتی و مورد نیاز هر کافی شاپ موفق است. در انتخاب دستگاه خود حساس باشید و با فروشندگان با تجربه، مشورت کنید. یکی از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری صنف تجهیزات کافی شاپ، فروشگاه کافه مال است که با ارائه بهترین مشاوره قبل از خرید، می‌تواند در انتخاب مناسب تجهیزات به شما کمک کند.

معرفی مهم ترین تجهیزات بار گرم

کافی شاپ

بعد از انتخاب قهوه ساز و آسیاب قهوه، به تجهیزات باریستا و اهمیت آنها خواهیم پرداخت. از دیگر تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ، اکسسوری بار گرم باریستا است. به کلیه ابزاری که باریستا، جهت ارائه نوشیدنی قهوه یا نوشیدنی های بر پایه قهوه مانند لته لازم دارد، تجهیزات بار گرم گفته می‌شود.

اسکیل

اسکیل یا ترازو، یک وزنه دیجیتالی برای اندازه‌گیری دقیق وزن دانه‌های قهوه یا آسیاب قهوه است. یکی از عوامل مهم در تهیه قهوه، رعایت نسبت حجم قهوه با آب است. اسکیل به شما کمک می‌کند تا به خوبی وزن قهوه خود را در تمامی مراحل در نظر بگیرید تا رسپی خود را به خوبی اجرا کنید.

پیچر

پیچر، یک ظرف استوانه‌ای فلزی است که برای تهیه شیر و فوم از آن استفاده می‌شود. از پیچر در تهیه انواع قهوه‌های لته آرت، کاپوچینو و … استفاده می‌شود. طراحی و شکل ظاهری پیچر، به شما اجازه می‌دهد تا شیر را به جوش آورده و به راحتی آن را بر روی قهوه بریزید. معمولا، مهارت باریستا را می‌توان در تهیه لته آرت با اشکال زیبا بر روی قهوه سنجیده می‌شود.

تمپر و لولر

این دو ابزار در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. به این صورت که در ابتدا، از لولر به منظور یکنواخت سازی قهوه در سبد پرتافیلتر استفاده می‌شود. در مرحله بعد، برای فشرده سازی قهوه، از تمپر استفاده می‌شود. با استفاده از لولر و تمپر، آب به صورت یکنواخت از کل سطح قهوه عبور کرده و عصاره‌گیری به درستی انجام می‌شود.

کتل

کتل یک ابزار برای تهیه آب جوش است که در انواع برقی و معمولی عرضه می‌شوند. اما دلیل استفاده از کتل، سرعت تهیه آب جوش و ریزش آب توسط لوله باریک و گردن غازی کتل است. طول بلند لوله خروجی آب جوش، این امکان را به باریستا می‌دهد تا مقدار مشخصی از حجم آب را به صورت دورانی و چرخشی در زمان دم‌آوری بر روی سطح قهوه بریزد.

کاپ

فنجان یا کاپ مخصوص سرو قهوه از دیگر تجهیزات مورد نیاز باریستا است. معمولا برای سرو قهوه اسپرسو از فنجان‌های سرامیکی کوچک به منظور حفظ دما و آرام نوشی استفاده می‌شود. در طرف مقابل، از کاپ‌های با دهانه بزرگ و پهن برای سرو قهوه لته، کاپوچینو و … به منظور نمایش هنر باریستا با فوم شیر استفاده می‌شود. جنس سرامیکی، در کنار ظاهر زیبای خود می‌تواند دمای قهوه را حفظ کند. انتخاب کاپ می‌تواند به سلیقه شما بستگی داشته باشد.

ناک باکس

سطل زباله قهوه یا ناک باکس، برای دور ریختن پودر قهوه درون پرتافلیتر بعد از عصاره‌گیری است. در نگاه اول شاید ناک باکس ضروری به نظر نرسد. اما با در نظر گرفتن تعداد بالای شات اسپرسو در روز، از خالی کردن آن در سینک یا سطل زباله بزرگ خسته خواهید شد و حتی ممکن است پرتافیلتر خود را آلوده کنید. از طرفی می‌توانید از تفاله قهوه خود در تهیه کمپوست به عنوان کود گیاهی استفاده کنید.

اسپازوله

اسپازولا یا اسپازوله، یکی از ابزارهای نظافت هدگروپ دستگاه اسپرسو است. در صورتی که به دنبال حفظ سلامت دستگاه اسپرسوساز خود هستید، نظافت آن امری ضروری خواهد بود. اسپازوله همانند پرتافیلتر بر روی هدگروپ دستگاه نصب و با روشن نمودن دستگاه، سطح خروجی آب شسته و رسوبات قهوه خارج می‌شوند.

معرفی مهم ترین تجهیزات بار سرد

کافی شاپ

قسمت مهم دیگر تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ، اکسسوری بار سرد است. در صورتی که به دنبال تهیه نوشیدنی سرد باشید، به تجهیزات آن هم نیاز خواهید داشت. در ادامه به مهم‌ترین ابزار بارتندر اشاره خواهیم کرد.

مت بار

به منظور جلوگیری از خیس شدن میز بار و قرار دادن تجهیزات بار سرد، از مت بار استفاده می شود. مت بارها معمولا به شکل مستطیل پلاستیکی با روکش های ضد لغزش در ابعاد های متفاوت است.

بلندر

ابزار مهم بعدی، مخلوط کن یا بلندر است که با استفاده از آن، هر ماده غذایی را به صورت مایع یا پوره‌ای تبدیل می‌شود. از مخلوط کن یا بلندر، در خرد کردن انواع میوه، یخ و … استفاده می‌شود. بلندرها قابلیت تنظیم سرعت و زمان دارند و می‌توانند در تهیه انواع نوشیدنی، بسیار پر کاربرد باشند.

یخ ساز

استفاده از یخ، در تهیه نوشیدنی‌های خنک بسیار اهمیت دارد. استفاده از دستگاه های یخ ساز، به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت، یخ‌ها را در ابعاد متفاوت تهیه کرده و نوشیدنی خود را به صورت خنک ارائه دهید.

استرینر

استرینر یا صافی، از دیگر وسایل پر کاربرد بارتندر است. از استرینر در جداسازی مواد ترکیبی درون شیکر ماندد تکه‌های میوه، سبزی، یخ و … استفاده می‌شود. استرینر یا فیلترها، در انواع متفاوتی نسبت به کارایی خود عرضه می‌شوند. از محبوب‌ترین استرینرها می‌توان به استرینر جولپ، هاتورن و فاین اشاره کرد. این دسته‌بندی، با توجه به شکل ظاهری، کارایی آنها در نظر گرفته می‌شود.

پوراسپات

پور اسپات یا آرام ریز، ابزار کاربردی دیگر جهت تهیه نوشیدنی است. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که مقدار خاصی سیروپ نیاز داشته باشید اما حجم بیشتری از بطری خارج شده باشد. آرام ریز یا پور اسپات بر دهانه بطری‌ها نصب می‌شود و ریزش مایع را به خوبی کنترل می‌کند. پور اسپات‌ها در جنس‌های تمام پلاستیک و پلاستیک فلز تولید می‌شود.

بار اسپون

استفاده از قاشق‌ها به ویژه قاشق‌های بلند (تال اسپون) در تهیه و سرو نوشیدنی‌ها، بسیار پر کاربرد است. قاشق بار یا همان بار اسپون در اندازه و شکل‌های متفاوت تولید می‌شود. از تال اسپون در تهیه و هم زدن انواع نوشیدنی درون شیکر و میکسینگ گلس‌ها استفاده می‌شود. وظیفه اصلی باراسپون هم زدن و کنترل ریزش مایعات است.

تیگی ماگ

این ماگ‌ها، گزینه‌های ایده‌آل و جذابی برای سرو نوشیدنی‌های بار سرد هستند که در اشکال متفاوت در بازار عرضه می‌شوند. تیگی ماگ‌ها می‌توانند از جنس‌های متفاوتی مانند سرامیکی، کریستالی یا شیشه‌ای باشند.

جیگر

جیگر یک پیمانه و ابزار اندازه‌گیری عصاره، سیروپ و یا سایر مواد نوشیدنی است که به بارتندر این امکان را می‌دهد تا مقدار مشخصی از مایع را در نوشیدنی خود استفاده کند. دقت جیگر بر اساس انس و میلی‌لیتر است که یک ابزار دقیق برای اندازه‌گیری محسوب می‌شود.

شیکر

یکی از پرکاربردترین و ضروری‌ترین ابزار بارتندر، شیکر است. از شیکرها در تهیه و ترکیب انواع مواد اولیه نوشیدنی ترکیبی استفاده می‌شود. وظیفه اصلی شیکر، ترکیب کردن مواد مختلف با یکدیگر (سیروپ، آب، پالپ میوه و سبزی و … ) است. از دیگر کاربرد شیکر، می‌توان به خنک سازی نوشیدنی با استفاده از یخ اشاره کرد. عمل شیک کردن محتویات نیز به صورت دستی انجام می‌شود.

توییزر

برای قرار دادن تکه های میوه، سبزی و گیاهان معطر و … بر روی نوشیدنی و کنترل دقیق‌تر مراحل گارنیش، از توییزر یا پنس بار استفاده می‌شود. اغلب توییزرها از جنس استیل ساخته می‌شوند که طول آن حدود 21 سانتی‌‌متر است. توییزر ابزاری کاربردی در تزئین دقیق نوشیدنی نهایی است.

مادلر

از دیگر ابزارهای پر کاربرد تجهیزات بار سرد می‌توان به مادلر اشاره کرد. از مادلر جهت کوبیدن تکه‌های میوه، سبزی ، جهت بیرون کشیدن طعم و رایحه و عصاره آن‌ها استفاده می‌شود. مادلرها در جنس‌های متفاوتی اعم از سیلیکونی، فلزی، پلاستیکی و با سختی‌های متفاوت تولید می‌شود.

سخن پایانی

کافی شاپ و رستوران‌ها، به عنوان یکی از مکان‌های محبوب برای ارائه قهوه و نوشیدنی‌ها شناخته می‌شوند. ما در این مقاله، به معرفی تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ اعم از تجهیزات بار گرم و بار سرد پرداختیم تا بتوانید کافی شاپ موفق خود را با بهترین خدمات به مشتریان ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که استفاده از تجهیزات با کیفیت تاثیر مهمی در نوشیدنی های شما خواهند داشت. بنابراین تجهیزات مورد نیاز خود را با دقت انتخاب کنید تا مسیر موفقیت شما را تضمین کند.  برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات و اکسسوری کافی شاپ می‌توانید به فروشگاه کافه مال مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*