عکاسی اقیانوس 2023

خیره کننده‌ترین تصاویر سال ۲۰۲۳ از دنیای زیر آب

با برندگان بهترین تصاویر ثبت شده در مسابقه عکاسی اقیانوس 2023 که جانداران دریایی و دنیای زیر آب را با جذابیتی خیره‌کننده به نمایش گذاشته‌اند آشنا شوید.

تصاویر برنده مسابقه عکاسی اقیانوس در سال ۲۰۲۳ اعلام شدند که در آن یک زیست شناس دریایی و عکاس آماتور به نام جیالینگ کای – Jialing Cai توانست عنوان برنده این دوره را به نام خود ثبت کند. برنده‌ی اصلی عکاسی اقیانوس 2023 یک آرگونات (اختاپوس) که روی تکه‌ای از زباله‌های احاطه شده توسط رسوبات سنگین در فیلیپین حرکت می‌کند را به تصویر کشیده است.

کای با اهدای جوایزی به ارزش بیش از 607135 دلار (500 هزار دلار) توسط برگزارکنندگان مسابقه مجله Oceanographic Magazine، جایزه برتر 1823 دلاری را به خانه برد. وی هنگام فوران آتشفشانی در فیلیپین در حال غواصی در دریای سیاه و مشغول تحقیق بود، درست زمانی که زئوپلانکتون‌ها از اعماق اقیانوس به طرف سطح آب حرکت می‌کردند. کای ثبت چنین تصویر جذابی در آن زمان را تجربه‌ای شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت شیفته‌ی عکاسی در دریای سیاه شده است.

عکاسی اقیانوس 2023

بهترین تصاویر مسابقه عکاسی اقیانوس 2023

در ادامه می‌توانید دیگر برندگان مسابقه عکاسی اقیانوس 2023 که زیبایی‌های دنیای زیر آب را به تصویر کشیده‌اند در گجت نیوز مشاهده کنید. تمام تصاویر امسال در یک نمایشگاه 5 ماهه در موزه ملی دریایی استرالیا در سیدنی به نمایش گذاشته خواهند شد. این نمایشگاه در 17 نوامبر برای عموم مردم باز خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت مسابقه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

منتخب تصاویر مسابقه عکاسی Siena 2023 + گالری تصویر و حضور عکاس ایرانی

برنده دسته‌بندی هنرهای زیبا – اثری از Jade Hoksbergen

عکاسی اقیانوس 2023 - کوسه نهنگ

این تصویر یک کوسه‌نهنگ را نشان می‌دهد که توسط ماهی‌های چسبنده (remoras) احاطه شده است. کوسه‌نهنگ، وال کوسه یا کوسه کولی کر گونه‌ای کوسه است که از حیوانات کوچک دریایی مانند پلانکتون‌ها تغذیه می‌کند و به علت جثه بزرگ خود به کوسه‌نهنگ شهرت یافته‌ و یکی از ده‌ها نوع کوسه‌ای است که به انسان‌ها حمله نمی‌کند.

رتبه دوم در رده حیات وحش – اثری از کریگ پری

عکاسی اقیانوس 2023 - پنگوئن جنتو

پنگوئن جنتو سریع‌ترین گونه پنگوئن در جهان است که در آب‌های قطب جنوب زندگی می‌کند. عکاس در این تصویر پنگوئن را به‌گونه‌ای ثبت کرده است که گویی روی آب پرواز می‌کند. این پنگوئن در سال ۱۷۸۱ توسط یوهان رینهولد فورستر در جزایر فالکلند کشف شد و ارتباط نزدیکی با پنگوئن‌های آدلی دارد.

برنده دسته‌بندی امید به حفاظت – اثری از Sylvie Ayer

عکاسی اقیانوس 2023 - گاو دریایی

در این تصویر یک گاو دریایی را می‌بینید که از شنا در آب‌های شفاف رودخانه هوموساسا در فلوریدا لذت می‌برد. گاو دریایی‌ پستانداری آبزی از راسته گاودریاییان، خانواده تن‌موییان و سرده تریککوس است. این جانداران کاملا گیاه‌‌خوار هستند و تقریباً تمام آنها بدون مو و اندام حرکتی عقبی‌اند.

تصویر تحسین شده در رده ماجراجویی – اثری از مارتین برون

عکاسی اقیانوس 2023 - لاکهید مارتین غرق شده

اين تصوير زیبا یک فروند لاکهید مارتین L1011 Tristar را به نمایش گذاشته است که در دریای سرخ غرق شده و اکنون پیکر آن به جا مانده است. لاکهید تری‌استار یک هواپیمای سوختگیری هوایی و ترابری نظامی در حال خدمت در نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا بود.

بیشتر بخوانید:

جذابترین تصاویر از مسابقه عکاسی حیوانات خانگی ۲۰۲۳ + آلبوم عکس

برنده‌ی مقام سوم در عکاسی اقیانوس 2023 – اثری از Alvaro Herrero Lopez-Beltran

عکاسی اقیانوس 2023 - نهنگ

در این عکس نهنگی در حال مبارزه در مکزیک دیده می‌شود که در نتیجه درهم تنیدگی، بالش به شدت آسیب دیده است.

برنده جایزه بهترین عکاس سال – اثری از آندری ساوین

عکاسی اقیانوس 2023 - خرچنگ

در این عکس یک خرچنگ در مرکز یک شقایق دریایی در حالی که در جریان اقیانوس در فیلیپین تاب می‌خورد نشسته است.

برنده تحسین شده در رده هنرهای زیبا – اثری از Merche Llobera

عکاسی اقیانوس 2023

در این عکس پرتو شیطان شیلیایی به زیبایی از میان طعمه‌ای چرخان از ماهی‌های فانوس می‌چرخند.

برنده در دسته‌بندی تاثیر حفاظتی – عکس از دیمیتری کوخ

عکاسی اقیانوس 2023 - دو دنیای متفاوت

دو دنیای متفاوت در اين اثر هنری به نمایش درآمده‌اند. یک خرس قطبی روی یخ دریا ایستاده است، در حالی که یک کشتی اعزامی بزرگ گردشگران را برای دیدار با حیات‌ وحش به اقیانوس منجمد شمالی می‌آورد. این خرس‌ها بومی محدوده مدار شمالگان، اقیانوس منجمد شمالی و دریاها و خشکی‌های پیرامون آن هستند و یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های خرس به شمار می‌روند که از لحاظ بزرگی با خرس کودیاک برابری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

منتخب خنده‌دارترین تصاویر مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش ۲۰۲۳

تصویر تحسین شده در دسته‌بندی حفاظت دریایی – عکسی از راس لانگ

عکاسی اقیانوس 2023 - لاکپشت دریایی

در این عکس یک لاک پشت دریایی در خطر انقراض که درحال تخم‌گذاری است مسیر یک لاک پشت بالغ را پس از تخم‌گذاری در جزیره ویلسون، استرالیا دنبال می‌کند.

برنده بخش ارتباط انسانی – اثر Jingyi Wang

عکاسی اقیانوس 2023 - حصار ماهیگیری در چین

در این تصویر حصارهای ماهیگیری مصنوعی در چین را می‌بینید که در دریا ایستاده‌اند.

برنده مسابقه عکاسی اقیانوس 2023

برندگان مسابقه عکاسی اقیانوس 2023

این عکس از نیکلاس هولتون یک نهنگ گوژپشت را نشان می‌دهد که پس از پرتاب هیکل عظیم خود به بیرون از اعماق اقیانوس آرام، به زیبایی بر پشت خود فرود می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*