همکاری بنز و ایران‌خودرو برای تولید خودرو سواری در کشور

علی نمکین، مدیرعامل شرکت ستاره ایران در مراسم آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز ، از همکاری این دو شرکت برای تولید خودروهای سواری در کشور خبر داد.

بر همین اساس، قرارداد شرکت ستاره ایران به عنوان نماینده انحصاری فروش سواری بنز با شرکت مرسدس بنز مجدداً تمدید شد. با تمدید قرارداد و همکاری مستقیم با بنز دیگر شاهد بازار خاکستری محصولات این شرکت در ایران نخواهیم بود.

ikco-benz (5)

مدیرعامل شرکت ستاره ایران با بیان اینکه در گذشته تجربه تولید و واردات محصولات بنز در ایران وجود داشته است، گفت : در دوره جدید همکاری‌ها موضوع تولید سواری بنز در ایران در دستور کار است.به عنوان مثال یکی از موارد در دست بررسی ورود خودروهای بنز تولیدی در ایران به شبکه تاکسیرانی است. ضمن اینکه با آغاز تولید موضوع داخلی‌سازی برخی قطعات نیز در دستور کار خواهد بود.

براساس بررسی‌های صورت گرفته در سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه از سواری‌های مختلف بنز وارد ایران خواهد شد.

در این مراسم استفان باومن، مدیرفروش منطقه‌ای شرکت مرسدس بنز اظهار کرد: بعد از لغو تحریم‌ها مذاکرات لازم انجام شده و ارتباط بنز با شرکت ستاره ایران و گروه ایران‌خودرو مجدداً برقرار شد.

ikco-benz (6)

وی با بیان اینکه توافقات کلی برای تولید خودروهای سواری بنز در ایران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شروع دوباره تولید محصولات بنز در ایران نیازمند نهایی شدن مطالعات است و در زمان مقتضی تولید آغاز شد.بازار ایران یکی از بازارهای خوب منطقه خاورمیانه در حوزه خودرو است ضمن آنکه در نظر داریم مدل‌های پیشرفته از جمله هیبریدی را وارد ایران کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره بازدید از خطوط تولید ایران‌خودرو اظهار کرد: ایران‌خودرو بزرگترین شرکت تولید و مونتاژ خودرو در خاورمیانه است بنابراین پتانسیل تولید سواری بنز در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: در گذشته برخی مدل‌های خودرو بنز از جمله سواری کلاس E در ایران تولید می‌شد. بنابراین با توجه به این تجربه در آینده نیز این کار صورت خواهد گرفت.

منبع : isna

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خخخخ واقعا اگه بخواد با این کیفیت خودروهای داخلی باشه و قیمت هم نسبتا بالا باشه ابروی بنز میره زیر سوال چهار روزه دیگه پراید بنز وانت و … میاد تو بازار خخخخخ :Sad: :Overjoy: