همه‌چیز درباره وان پلاس واچ ۲ - OnePlus Watch 2

همه‌چیز درباره وان پلاس واچ ۲ ؛‌ دومین نسل ساعت هوشمند OnePlus

به‌زودی ساعت هوشمند وان پلاس واچ ۲ عرضه خواهد شد. دومین نسل ساعت هوشمند OnePlus با چه ظاهر، مشخصات فنی و امکاناتی به‌دست مشتریان می‌رسد؟

وان پلاس می‌خواست تجربیات موفق خودش در ساخت و طراحی گوشی‌های هوشمند را به دنیای گجت‌های پوشیدنی نیز بیاورد. به‌همین خاطر وان پلاس واچ، نخستین نسل ساعت هوشمند خودش را با طراحی شکیل و قیمت مناسب روانه بازار کرد. ولی نواقصی که آن داشت، قابل چشم‌پوشی نبودند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نبود قابلیت نمایشگر همیشه روشن از همان ابتدا به‌صورت پیش‌فرض بود. قابلیتی که بعد از مدتی طولانی و با یک بروزرسانی به ساعت اضافه شد.

به‌همین خاطر هم این شرکت فورا به‌فکر توسعه دومین نسل ساعت هوشمند خودش افتاد تا بتواند این عقب‌ماندگی از رقبای توانمندش در بازار مثل اپل و سامسونگ را جبران کند. حالا همه‌چیز آماده رونمایی از وان پلاس واچ ۲ است.

همه‌چیز درباره وان پلاس واچ ۲

اما این محصول چه شکلی خواهد بود؟ آیا مثل نسل اول خودش طراحی گردی دارد؟ آیا از همان سیستم عامل بهره می‌برد؟ آیا پیشرفت چشمگیری در بخش‌های فنی آن ایجاد خواهد شد؟ در این مقاله می‌خواهیم به تمام این سوالات شکل گرفته در ذهن شما پاسخ دهیم.

تاریخ عرضه

هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه وجود دارد و ما دقیقا نمی‌دانیم که سازنده چینی چه زمانی از دومین نسل اسمارت واچ خودش پرده خواهد برداشت. اکثر منابع تأیید می‌کنند که OnePlus Watch 2 طی ماه‌های آینده و در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود. خبر خوب اینکه ساعت هوشمند جدید وان پلاس به‌تازگی در وب‌سایت گواهی Breau of Indian Standards هندوستان رویت شده است که می‌تواند نویدبخش نزدیک شدن به تاریخ عرضه آن باشد. اگر این گمانه‌زنی درست باشد، یعنی زمستان یا بهار پیش رو می‌توانیم با این گجت پوشیدنی ملاقات کنیم.

همه‌چیز درباره وان پلاس واچ ۲ - OnePlus Watch 2

قیمت

قیمت، یکی دیگر از نکاتی است که شایعات کمی در خصوص آن وجود دارد. نسخه اول این ساعت ۱۵۹ دلار قیمت داشت که در مقایسه با دیگر ساعت‌های پرچمدار بازار خیلی رقابتی بود. ما انتظار داریم قیمت دومین نسل این ساعت کمی افزایش پیدا کند؛ هرچند هنوز هم کمتر از اپل واچ سری ۹ و سامسونگ گلکسی واچ ۶ خواهد بود.

طراحی

اینجا جاییست که ما اطلاعات زیادی از وان پلاس واچ ۲ داریم. چرا که رندرهای رسمی این محصول به‌بیرون درز کرده است. این رندرها نشان می‌دهند که ساعت دقیقا همان طراحی گرد نسل اول خودش را در بر می‌گیرد. طراحی این دو نسل به‌طور کلی شبیه به یکدیگر است، اما وقتی دقت می‌کنیم تفاوت‌هایی هم وجود دارد. به‌طور مثال در سمت راست ساعت یک برآمدگی روی بدنه ساعت دیده می‌شود. در لبه‌های بیرونی دو دکمه مثل نسل قبلی وجود دارد، با این تفاوت که دکمه بالایی گرد و دکمه پایینی کشیده است.

همه‌چیز درباره وان پلاس واچ ۲ - OnePlus Watch 2

آیا این بخش کشیده می‌تواند عملکردی مثل یک تاج دیجیتالی در دیگر ساعت‌ها را برای پیمایش آسان روی نمایشگر ساعت ایفا داشته باشد؟ آیا این یک حسگر اثر انگشت است؟ برای الکتروکاردیوگرافی استفاده می‌شود؟ یا شاید هم در هر سه مورد کارایی دارد؟ از آنجا که این برآمدگی کشیده باعث خراب کردن ظاهر شیک ساعت می‌شود، کنجکاویم بدانیم که آن چه چیزی خواهد بود.

سخت افزار

گزارش‌های مختلفی به‌بیرون درز کرده که اطلاعاتی از ساعت هوشمند OnePlus Watch 2 را ارائه می‌کنند. اولی مربوط به نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED آن است که ظاهرا کمی بزرگ‌تر از پنل ۱.۳۹ اینچی نسل قبلی خواهد بود. این نمایشگر رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسلی خواهد داشت. حال باید دید که آیا این نسل هم مثل نسل قبلی خودش فاقد قابلیت نمایشگر همیشه روشن است، یا آنکه وان پلاس سر عقل آمده و این ویژگی را از همان ابتدا به گجت پوشیدنی جدیدش افزوده است.

همه‌چیز درباره وان پلاس واچ ۲ - OnePlus Watch 2

از سایر جزئیات فنی آن می‌توان به حضور چیپست اسنپدراگون W5 Gen 1 در زیر قابش گفت که عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به چیپست STM32‌ نسل قبلی می‌دهد و می‌تواند در مصرف انرژی هم کارآمدتر باشد. همچنین گفته می‌شود این محصول دارای سنسورهایی برای انجام الکتروکاردیوگرافی، نمایشگر فشار خون و نظارت روی استرس و خواب است.

سیستم عامل وان پلاس واچ ۲

اگر اخباری که از گوشه و کنار می‌شنویم درست باشد، سیستم عامل یکی دیگر از بزرگ‌ترین تغییرات این نسل خواهد بود. نسل نخست وان پلاس واچ از سیستم عامل سفارشی RTOS خود این شرکت استفاده می‌کرد. این پلتفرم عمر باتری طولانی و عملکرد سریع و قابل اعتمادی داشت، اما امکان نصب اپلیکیشن‌های پلتفرم همگانی Wear OS روی آن وجود نداشت.

سیستم عامل Wear OS 4

اما اگر شایعات واقعیت داشته باشد، وان پلاس Watch 2 می‌تواند به سیستم عامل Wear OS 4 مجهز شود. این یعنی شما می‌توانید  طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های متفرقه را برخلاف نصب قبلی، روی این ساعت نصب کنید.س

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*