خودرو برقی نبکا

آغاز تولید انبوه خودرو برقی نبکا به‌عنوان اولین خودرو برقی هوشمند ایران

تولید انبوه خودرو برقی نبکا در ایران آغاز شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های اولین خودرو برقی هوشمند بازار ایران بیشتر آشنا می‌شویم.

روز هشتم آبان ماه امسال، برند نوپای نبکا، طی یک رویداد خلاقانه و نوآورانه، یک خودرو برقی جدید با آخرین تکنولوژی خودروهای برقی دنیا را معرفی کرد. مراسم معرفی این محصول خیلی شبیه به رویدادها و معرفی‌های دنیا، خلاقانه و جالب بود. خودرو برقی نبکا از سال پیش چند بار در خیابان‌های شهر تهران دیده شد؛ خودروی شاسی بلندی که در حال انجام آزمایش‌های اولیه‌اش بود و نشانگر این بوده که در عرصه خودروهای برقی همت و جدیتی در کشور وجود دارد. حالا بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، ظاهرا تولید انبوه این خودرو هوشمند برقی آغاز شده است.

معرفی شرکت و خودرو برقی نبکا

نبکا

شرکت نوین ماهان با برندی به‌نام نبکا، با این هدف تاسیس شد که خودروهای برقی را در کلاس‌های مختلف تولید و عرضه کند. نبکا ET5 اولین خودروی برقی نبکا است که با سرمایه‌گذاری گروه کرمان خودرو و گروه مپنا معرفی شد و اولین خودروی برقی تمام مونتاژ داخلی است. این محصول به‌خاطر طراحی و ویژگی‌های لوکس و خاصش بسیار مورد توجه قرار گرفت.

خودرو برقی نبکا، خودرویی متصل بوده و به سیستم خودران نسخه 2.5 مجهز شده است. این خودرو با داشتن باتری‌ با ظرفیت 72 کیلووات‌ساعت، رکوردی در ظرفیت باتری در بین دیگر خودروهای برقی معرفی شده توسط سایر خودروسازان دارد و گفته شده که با هر بار شارژ کامل، قادر به پیمایش مسافت 520 کیلومتر است. نبکا حاوی یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر است و با حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می‌توان با آن رانندگی کرد. شتاب صفر تا صد آن 9.6 ثانیه است و وزنی در حدود 1.9 تن دارد.

شرکت صنعتی مپنا قصد توسعه زیرساخت‌ها در شهرها را دارد که با ساخت ایستگاه‌های شارژ سریع، خودروهای برقی مانند همین خودرو امکان استفاده و شارژ شدن را داشته باشند.

خودرو برقی نبکا

این خودرو در آسیا و اروپا با ویژگی‌های مختلف عرضه شده و نسخه‌ای که در ایران است، کامل‌ترین و فول آپشن‌ترین نسخه آن محسوب می‌شود. خودروی برقی نبکا با استانداردهای روز دنیا و اروپا در کشور عرضه می‌شود و این ویژگی‌ها تا الان در کشورمان بی‌نظیر بوده‌اند.

پروژه خودرو برقی نبکا که با وسواس زیادی از طرف دو گروه صنعتی مطرح انتخاب شده، چندی پیش تولید آزمایشی را پشت سر گذاشت و از ابتدای آذر ماه وارد فاز تولید انبوه شد. این پروژه در حال حاضر جدی‌ترین پروژه خودروی برقی کشور است که توسط گروه نبکا آغاز شد. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویر خط تولید این خودرو در کارخانه را مشاهده کنید:

خودرو برقی نبکا خط تولید خودرو برقی نبکا

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این خودرو چیست و آیا می‌تواند پروژه موفقی باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*