گیربکس جدید تویوتا

گیربکس جدید تویوتا، 14 دنده دارد!

خودرو برقی جدید تویوتا به گیربکس 14 دنده مجهز شده است که تجربه متفاوتی از رانندگی با ماشین‌های سوپر اسپرت الکتریکی را به شما ارائه می‌دهد.

شرکت تویوتا تقریبا جزو آخرین خودروسازان بزرگ جهان است که بالاخره در برابر خودروهای برقی تسلیم شده و قصد دارد تا آن‌ها را در قالب محصولات جدید خود، به خط تولید ژاپنی‌ها راه دهد. این محصولات شامل بزرگانی مثل لندکروز برقی یا پیکاپ پر آوازه‌ هایلوکس برقی می‌شوند که در کنار کراس اور برقی تویوتا bz4X یا حتی کانسپت‌های حیرت انگیزی مثل کانسپت FT-Se و تویوتا FT-3e، به زودی راهی خیابان‌های جهان می‌شوند. اما مگر می‌شود که محصولات تویوتا، شبیه به دیگر خودروسازان باشد؟ البته که خیر!

معرفی گیربکس جدید اتوماتیک تویوتا با سیستم تعویض 14 دنده

سیستم تعویض دنده 14 سرعته اتوماتیک تویوتا

همانطور که همه ما می‌دانیم، خودروهای برقی از نعمت‌های دلنوازی مثل صدای جذاب اگزوز و دنده معکوس، بی‌بهره هستند. طی سال‌های گذشته، خودروسازان سعی داشته‌اند تا با اضافه کردن صدای مصنوعی اگزوز به سیستم صوتی، ضعف اول را از بین ببرند ولی به هر حال وجود گیربکس با موتورهای برقی در تضاد است؛ اما این چیزها در کَت تویوتا نمی‌رود.

در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ جدیدترین ایده تویوتا رفتیم که شاید دنیای ماشین های برقی را برای همیشه تغییر دهد. به تازگی تصاویر دسته اولی از آخرین پتنت تویوتا به دست رسانه‌ها رسیده که نشان می‌دهد این خودروساز ژاپنی به دنبال اضافه کردن گیربکس به خودروهای سوپر اسپرت و حتی شهری خودش است. طبق این تصاویر، سیستم جعبه دنده اتوماتیک جدید تویوتا با 14 دنده که قرار است تا در خودروهای برقی این شرکت حاضر شود، میزبان یک اهرم دنده 7 سرعته است که به کمک یک دکمه، پدال یا اهرم در قسمت زیرین خود، می‌تواند وضعیت سنگین یا سبک بودن هر دنده را کنترل کند؛ یعنی در نهایت، گیربکس جدید اتوماتیک تویوتا میزبان سیستم تعویض دنده 14 سرعته خواهد بود.

گیربکس جدید تویوتا

پدال زیر اهرم دنده برای تعویض حالت سبک و سنگین گیربکس

همچنین باید اشاره کنیم که گیربکس جدید تویوتا اصلا وجود خارجی یا بهتر بگوییم، مکانیکی ندارد و صرفا به کمک سیستم‌های الکتریکی و اعمال برخی تغییرات در گشتاور موتور برقی، عملکرد گیربکس را شبیه سازی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*