برنامه ایلان ماسک برای تاسیس دانشگاه در تگزاس

ایلان ماسک رئیس دانشگاه آزاد آمریکا می‌شود!

گزارشی جدید حکایت از این دارد که ایلان ماسک با سرمایه‌گذاری دست کم 100 میلیون دلاری به دنبال تاسیس یک دانشگاه در ایالت تگزاس آمریکا است.

ایلان ماسک، کارآفرین بلندپرواز دنیای تکنولوژی در حوزه‌های مختلفی، از خودروسازی و هوش مصنوعی تا هوافضا دست برده و حتی شنیده‌ها حکایت از این دارند که او در تلاش برای تاسیس موسسات آموزشی در ایالات متحده است. به‌تازگی بلومبرگ با استناد به پرونده‌های مالیاتی ماسک گزارش کرد که او برای تاسیس یک مدرسه ابتدایی و متوسطه و همچنین دانشگاه در تگزاس برنامه دارد.

ایلان ماسک، به دنبال تاسیس دانشگاه در تگزاس

برنامه ایلان ماسک برای تاسیس دانشگاه در تگزاس

بر اساس درخواست معافیت مالی تایید شده در ماه مارس، ایلان ماسک از طریق خیریه خود The Foundation ابتدا 100 میلیون دلار صرف تاسیس یک مدرسه ابتدایی و متوسطه در شهر آستین ایالت تگزاس می‌کند. این مدرسه که قرار است روی علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) متمرکز باشد، کار خود را با حدود 50 دانش‌آموز شروع می‌کند تا به مرور زمان اقدام به گسترش ظرفیت خود کند. این مدرسه در آینده دریافت تاییدیه از موسسه اعتبارسنجی آموزشی SACSCOC را پیگیری می‌کند، اما این ابتدای راه این خیریه برای تاسیس یک دانشگاه با هدف «آموزش در بالاترین سطوح» خواهد بود.

انگیزه ایلان ماسک از سرمایه‌گذاری در موسسات آموزشی در حال حاضر مشخص نیست؛ خصوصاً از آنجایی که دانشگاه مذکور ربطی به دانشگاه‌های دولتی آمریکایی ندارد و بدون حمایت دولت به‌صورت خصوصی اداره خواهد شد. با توجه به آنچه در گذشته از ماسک دیده‌ایم، به نظر می‌رسد او با این اقدام همان مسیر کمک به بشریت را دنبال می‌کند. او در گذشته از تلاش خود برای محقق کردن سکونت در ماه جهت نجات بشریت گفته بود و سال گذشته هدفش از خرید توییتر را گسترش آزادی بیان و در نهایت کمک به بشریت اعلام کرد!

البته این اولین فعالیت ایلان ماسک در حوزه آموزش نیست. او در سال 2014 به همراه چند نفر دیگر موسسه‌ای با نام «اد استرا» (Ad Astra) را برای 5 فرزند خود و همچنین تعداد محدودی از دانش‌آموزان دیگر راه‌اندازی کرده بود. این مدرسه نهایتاً تعطیل شد و آن‌ها مدرسه کاملاً مجازی «استرا نوا» (Astra Nova) را در سال 2020 تاسیس کردند که تا سال گذشته حدود 50 دانش‌آموز مشغول تحصیل در آن بودند. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره تلاش ایلان ماسک برای تاسیس دانشگاه در تگزاس چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*