موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

۵ تا از موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

در حالی که به معرفی گوشی‌های سری Galaxy S24 نزدیک می‌شویم، در اینجا به موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ اشاره خواهیم کرد.

انتظار می‌رود گوشی‌های سری Galaxy S24 سامسونگ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی ماه) به‌صورت رسمی رونمایی شوند. اما در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا این رویداد، ما اطلاعات بسیار زیادی را از این محصولات در دست داریم. شاید این اطلاعات از شیرینی و جذابیت کنفرانس خبری سامسونگ در آن تاریخ کم کند، اما طرفداران دو آتشه سامسونگ نمی‌توانند تا آن روز منتظر انتشار امکانات و قابلیت های گلکسی اس ۲۴ بمانند.

بهترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ که منتظرشان هستیم

البته فراموش نکنید که هیچ یک از این جزئیات رسما توسط خود سامسونگ تأیید نشده‌اند؛ اما منابع قابل اعتمادی آن‌ها را منتشر کرده‌اند که می‌تواند به آن‌ها اعتماد کرد. پس اگر می‌خواهید بدانید که باید منتظر چه امکاناتی در نسل آینده گوشی‌های پرچمدار سامسونگ باشید، در ادامه این مقاله با گجت نیوز همراه باشید.

۱. توانمندی‌های هوش مصنوعی

موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

در بین تمام پیشرفت‌های سخت افزاری، شاید یکی از موردانتظارترین امکانات این گوشی نرم افزاری باشد؛ چرا که سامسونگ به‌دنبال خلق «نخستین گوشی مجهز به هوش مصنوعی» خودش است. شایعات زیادی را در این خصوص شنیده‌ایم، اما پررنگ‌ترین آن‌ها ابزارهای پیشرفته ویرایش تصویر قدرت گرفته از هوش مصنوعی هستند. ابزارهایی که به کاربران امکان جابجایی انسان/اشیاء/حیوان در تصویر یا حذف آن‌ها و همینطور خلق یک عکس پس زمینه برای گوشی با استفاده از هوش مصنوعی را می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

با ویرایشگر تصاویر هوش مصنوعی در گوشی های گلکسی S24 سامسونگ آشنا شوید

هوش مصنوعی در مونتاژ ویدیویی با گوشی‌های سری گلکسی S24 نیز به کمک کاربر خواهد آمد و می‌تواند باعث کاهش نویز تصاویر یا حذف یک فرد ناخواسته از کلیپ ویدیویی شود. اما هوش مصنوعی فقط در بخش مالتی‌مدیا حضور ندارد. این تکنولوژی می‌تواند قابلیت جذاب ترجمه زنده مکالمات صوتی را هم در اختیار کاربر بگذارد. ظاهرا برای استفاده از این قابلیت نیازی نیست طرف مقابل هم از گوشی سامسونگ استفاده کند. فقط کافیست شما یک گلکسی اس ۲۴ داشته باشید.

۲. یک چیپست توانمند و جدید

موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

سامسیونگ با هر نسل جدید، گوشی‌های سری گلکسی S خودش را به جدیدترین چیپست‌ها مجهز می‌کند. امسال هم همین رویه ادامه دارد. این گوشی‌ها با دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام و اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ روانه بازارهای جهانی می‌شوند. در حال حاضر این دو، قدرتمندترین چیپست‌هایی هستند که گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته سامسونگ چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ را به‌صورت انحصاری برای گوشی‌های خودش تولید می‌کند.

۳. یک نمایشگر بسیار روشن

موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

نمایشگر گلکسی اس ۲۳ می‌توانست روشنایی ۱،۷۵۰ نیت را به‌دست بیاورد که نرخ خوبی محسوب می‌شد. اما حالا یک سال از آن زمان گذشته و تکنولوژی نمایشگرهای موبایل دستخوش پیشرفت‌های چشمگیری شده است. به‌همین خاطر هم سامسونگ توانسته روشنایی صفحه این گوشی را به ۲،۶۰۰ نیت ارتقا دهد.

البته گوشی وان پلاس ۱۲ با نرخ روشنایی ۴،۵۰۰ نیتی روشن‌ترین نمایشگر دنیای موبایل را در اختیار دارد و هیچ موبایلی حتی به گرد پای آن هم نمی‌رسد. با این حال، افزایش روشنایی صفحه گلکسی اس ۲۴ هم یکی از جذاب‌ترین قابلیت های این گوشی محسوب می‌شود که باعث راحت‌تر استفاده کردن از آن در زیر نور مستقیم آفتاب می‌شود.

۴. طراحی بهسازی شده

موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

رندر گلکسی S24

ما انتظار تغییرات خیلی بزرگی را در طراحی گلکسی S24 نداریم. با توجه به اطلاعاتی که به بیرون درز پیدا کرده، این گوشی ظاهری بسیار شبیه به نسل قبلی خودش خواهد داشت. اما وقتی دقیق‌تر به آن نگاه کنیم، تغییرات و بهسازی‌هایی را روی آن می‌توان دید.

یکی از قابل توجه‌ترین این تغییرات، حاشیه‌های باریک‌تر شده دور نمایشگر در مقایسه با نسل گذشته است. علاوه بر این هفت رنگی که گفته می‌شود برای گوشی گلکسی S24 در نظر گرفته شده، متفاوت از آن چیزی هستند که در گلکسی S23 وجود داشت. سامسونگ اگر نمی‌خواهد طراحی این گوشی را دستخوش تغییرات بزرگی کند، حداقل باید در رنگ‌بندی آن تجدید نظر کند تا یک چیز جدید برای ارائه داشته باشد.

۵. یک باتری بزرگ‌تر

موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

فناوری باتری گوشی‌ها در طول یک سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم ظرفیت باتری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ نسبت به نسل قبلی تغییرات چشمگیری کرده باشد. ولی ما شنیده‌ایم که باتری نسخه معمولی این خانواده ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر شده و از ۳،۹۰۰ به ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است.

ما همچنین شنیده‌ایم که این گوشی در مصرف انرژی باملاحظه‌تر است و نتیجه این خبرها می‌تواند بهبود عمر باتری گوشی نسبت به گلکسی اس ۲۳ باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*