راهنمای فیسبوک

راهنمای کامل استفاده از فیسبوک؛ از شروع به کار تا تنظیمات مخفی

اگر شما هم دوست دارید به پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی تاریخ بپیوندید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید و چه مسیری را بروید، با آموزش کامل نصب، ساخت اکانت و فعالیت در فیسبوک با گجت نیوز همراه باشید.

شاید این فیسبوک دیگر برای ما ایرانی‌ها پلتفرم مهمی نباشد اما در بسیاری از نقاط جهان، این شبکه اجتماعی با توجه به قابلیت‌های متنوع و ویژگی‌های جذابش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران جهانی است. هر چند ‍۱۰ یا ۱۲ سال پیش میلیون‌ها ایرانی در فیس بوک فعال بودند اما حالا این آمار به شدت کاهش یافته است. با این وجود، فیس بوک می‌تواند برای ارتباط با کاربران خارجی، پیدا کردن دوستان قدیمی مدرسه یا دانشگاه، پیدا کردن دوستان جدید و … یکی از بهترین گزینه‌های ممکن باشد.

در ادامه می‌خوانید:

تاریخچه فیسبوک؛ یار قدیمی کاربران ایرانی!

مارک زاکربرگ، در سن 20 سالگی با همکاری چند نفر از دوستان دانشگاهی‌اش، یک ایده کوچک را به واقعیت تبدیل کرد و شبکه اجتماعی فیسبوک را در سال 2004 راه‌اندازی کرد. این وبسایت، ابتدا به عنوان یک پلتفرم ارتباطی بین دانشجویان دانشگاه هاروارد شناخته می‌شد. زاکربرگ با ایده‌هایی نوآورانه و استفاده از تجربیات گذشته در راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی دیگر، موفق به ایجاد یک شبکه اجتماعی بزرگ شد که هنوز به عنوان کامل‌ترین شبکه اجتماعی شناخته می‌شود.

آموزش فیسبوک

فیسبوک در عرض چند ساعت پس از راه‌اندازی، پتانسیل فوق‌العاده خود را نشان داد و در کمتر از 24 ساعت حدود 1200 نفر را به خود جذب کرد. با گذشت چند ماه، بیشتر از نیمی از دانشجویان دانشگاه هاروارد در این شبکه اجتماعی عضو شدند. این پیشرفت سریع، فیسبوک را به یک انقلاب در فضای اجتماعی تبدیل کرد و باعث گسترش آن به دیگر دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها شد. در آن زمان فیسبوک در مقایسه با مای اسپیس و دیگر پلتفرم‌ها، قابلیت‌های بیشتری را به کاربران ارائه می‌کرد و توجه جوانان را به سرعت به خود جلب می‌کرد.

با گذر زمان، فیسبوک به سرعت از یک پلتفرم دانشجویان به یک شبکه اجتماعی جهانی تبدیل شد. تعداد کاربران آن به سرعت افزایش یافت و پس از دو سال از راه‌اندازی، به یک میلیارد نفر رسید. این رشد بی‌سابقه، فیسبوک را به یکی از پرافتخارترین شرکت‌های فناوری جهان تبدیل کرد و مارک زاکربرگ را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل کرد.

از سال‌ها پیش تا به امروز، فیسبوک نقش بسزایی در ارتباطات اجتماعی دنیا ایفا کرده و در کنارش، حواشی و جنجال‌های زیادی نیز در مورد نقض حریم خصوصی کاربران داشته است. این شبکه اجتماعی نه تنها یک ابزار ارتباطات شخصی است، بلکه به یک پلتفرم تبلیغاتی قدرتمند تبدیل شده و تبلیغات در آن از پربازده‌ترین راه‌ها برای تبلیغات در کشورهای مختلف به حساب می‌آید. حتی اگر کسب و کار شما بین‌المللی نیست و فقط در ایران کار می‌کنید، حضور در فیسبوک می‌تواند سوشال سیگنال‌های مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال کند و میزان برند منشن شما را تا حد قابل قبولی افزایش دهد.

راهنمای فیسبوک

Facebook از زمان آغاز به کار خود در سال 2004، در خط مقدم فضای شبکه‌های اجتماعی ایستاده است. پایگاه کاربران این رسانه با نزدیک به سه میلیارد کاربر فعال در هر ماه، حتی از جمعیت بعضی از قاره‌ها نیز بیشتر است! اگر در این پلتفرم تازه کار هستید و برای شروع به یاد گرفتن و آموزش فیسبوک اندروید نیاز به راهنمایی دارید، کافی است تا پایان این مطلب گجت‌نیوز را همراهی کنید.

چرا باید از فیس بوک استفاده کنیم؟

قبل از شروع به آموزش فیسبوک، خوب است که اطلاعاتی را در مورد این پلتفرم به دست آورید. همانطور که قبلا هم گفتیم، فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی است و پس از آن یوتیوب و اینستاگرام قرار دارند. این شبکه اجتماعی به عنوان یک موتور جستجو برای یافتن افراد مختلف، فضایی برای ایجاد گروه‌های مختلف، راهی برای سازمان‌ها و برندها برای تبلیغ بیزینس خود و موارد بسیار دیگر عمل می‌کند. هر کسی می‌تواند در فیسبوک یک پروفایل، صفحه‌ی کسب و کار یا یک گروه به صورت کاملا رایگان ایجاد کند و از دیگران دعوت کند تا صفحه‌شان را دنبال یا با آنها دوست شوند.

نصب فیس بوک

در کنار این موضوع، نکته دیگری که باید در آموزش فیسبوک بدانید این است که Facebook به شما این امکان را می‌دهد که شبکه‌سازی حرفه‌ای کنید و با افرادی در حوزه‌های مشابه یا صنایع مشترک ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات حرفه‌ای می‌توانند به شما در کسب فرصت‌های شغلی و حتی مهاجرتی به شما کمک کنند. البته بهتر است بدانید شبکه اجتماعی لینکدین انتخاب مناسب‌تری برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی است اما بسیاری از شرکت‌های معتبر، فعالیت پررنگی در پلتفرم مارک زاکربرگ دارند.

این پایان ماجرا نیست و با استفاده از فیسبوک، می‌تواند هر پستی با هر فرمتی که دوست دارید را منتشر کنید. این یعنی محدودیتی از نظر نوع پست در این پلتفرم وجود ندارد و شما می‌توانید عکس، ویدیو، صوت، فیلم طولانی، گیف، متن، نظرسنجی و … را منتشر کنید.

فیسبوک یک منبع اصلی برای دریافت اطلاعات جدید و خبرهای روز است. با دنبال کردن صفحات قابل اطمینان، شما می‌توانید اخبار، مقالات و مطالب جدید را به‌سرعت مشاهده کنید و از آخرین تحولات در زمینه‌های مختلف مطلع شوید. خبرگزاری‌های معتبر زیادی از سرتاسر جهان در فیس بوک حاضر هستند و می‌توانند اطلاعات جامعی از وقایع روز دنیا به شما بدهند.

حتی اگر این موارد هم برایتان کافی نیستند، بهتر است بدانید با استفاده از فیس بوک شما می‌توانید دوستان قدیمی خود از ابتدایی تا دانشگاه و محل کار را با استفاده از فیلترهای پیشرفته این پلتفرم پیدا کنید. همچنین می‌توانید وضعیت فعلی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آموزش قدم به قدم استفاده از فیسبوک: ساخت حساب کاربری

حالا وقت این است که مراحل ساختن یک حساب در فیسبوک را یاد بگیرید؛ هیچ نگران نباشید زیرا انجام این کار بسیار راحت است و حتی می‌توانید بدون شماره تلفن این کار را انجام دهید.

آموزش حساب فیسبوک

فقط قبل از شروع به یاد داشته باشید که به دلیل فیلتر بودن این شبکه اجتماعی در کشور ما، برای استفاده از این پلتفرم به فیلترشکن نیاز است. حالا کافی است آدرس facebook.com را در مرورگر خود جستجو کنید؛ این کار هم با رایانه و هم با گوشی هوشمند شما امکان پذیر است. حالا باید روی دکمه‌ی سبز رنگ ایجاد حساب جدید کلیک کنید و پس از آن مشخصات خود را وارد کنید. یادتان باشد که در این مرحله نباید از نام‌های جعلی و مشخصات جعلی استفاده کنید، اما از طرفی هم شما نیازی به ارائه‌ی هیچگونه مدرک شناسایی رسمی ندارید.

راهنمای انتخاب و تغییر نام در فیسبوک

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر شما به طور مثال از نام‌هایی مانند میکی ماوس یا از این قبیل اسم‌ها استفاده کنید، دوستان و یا خانواده‌تان نمی‌توانند شما را در فیسبوک پیدا کنند. هر چند در توییتر کاربران از نام اصلی خود به ندرت استفاده می‌کنند اما فضای فیسبوک این‌گونه نیست و اکثر کاربران با نام و نام خانودگی اصلی خود فعالی می‌کنند.

متا فیسبوک

اگر در ابتدا نامی را برای حساب فیسبوک خود انتخاب کردید اما پس از مدتی تصمیم به تغییر آن گرفتید، باید به شما بگوییم که تغییر نام در فیسبوک چندان کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین خبر خوب دیگر این است که شما همیشه می‌توانید جزئیات و مشخصات حساب خود مانند آدرس ایمیل و زبان را تغییر بدهید. اما در مورد تاریخ تولد این موضوع صدق نمی‌کند و شما همراه با محدودیت‌هایی در تعداد دفعات تغییر تاریخ تولدتان رو به رو هستید. اگر این کار را پس از چندبار تکرار کنید، حساب شما مسدود خواهد شد و باید با فیسبوک تماس بگیرید تا مشکل شما را رفع مسدودی کند.

آموزش به وجود آوردن پروفایل در فیسبوک

پس از اینکه حسابتان را در فیسبوک ایجاد کردید، وقت آن است که پروفایل خود را تنظیم نمایید. در این مرحله اگر روی آیکون دوربین در قسمت تصویر پروفایل کلیک کنید، می‌توانید عکس پروفایل فیسبوک خود را آپلود نمایید. همچنین می‌توانید یک تصویر را به عنوان کاور پروفایل خود در قسمت بالای آن قرار دهید. افزودن این تصاویر به افراد دیگر کمک می‌کند تا شما را بشناسند و شروع به دنبال کردن شما در فیس بوک کنند. افزودن عکس همچنین باعث می‌شود تا افراد بتوانند حساب شما را از حساب‌های هم‌نامتان تمییز دهند.

راهنمای فیسبوک

در این مرحله می‌توانید روی ویرایش پروفایل کلیک کنید و جزئیاتی را که مایل هستید اضافه نمایید. در این قسمت شما این قابلیت را دارا هستید تا میزان شخصی بودن هر اطلاعاتی را با کلیک کردن روی آیکون کره در کنار آن مشخص کنید. گرچه باید بدانید فیسبوک در هر صورت می‌تواند اطلاعات شخصی شما را مشاهده کند! فقط کاربران عادی فیسبوک توانایی دیدن آن را نخواهند داشت. اگر اطلاعات منتشر شده درست باشند، فیس بوک اطلاعات کاربران را به شرکت‌ها، دولت‌ها، احزاب سیاسی و … برای مصارف سیاسی، تبلیغاتی و موارد مشابه می‌فروشد.

تنظیمات و تغییر زبان فیس بوک به زبان فارسی

پیش از هر چیز، خوب است بدانید فیسبوک سال‌هاست از زبان فارسی به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به سادگی این زبان را فعال کرده و از آن استفاده کنید.

تغییر زبان فیس بوک
برای تغییر زبان فیسبوک به فارسی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  وارد حساب فیسبوک خود شوید.
  2.  در بالا سمت راست، به ناحیه تنظیمات (Settings) بروید.
  3.  در منوی تنظیمات، گزینه “Language and Region” یا «زبان و منطقه» را انتخاب کنید.
  4.  در قسمت “Language”, زبان را به فارسی تغییر دهید.
  5.  تغییرات را ذخیره کنید.

با این کار، صفحات و منوهای فیسبوک به زبان فارسی نمایش داده خواهند شد.

مهم‌‎ترین تنظیمات فیس بوک که باید تغییر دهید

تنظیمات فیسبوک می‌توانند تأثیر زیادی بر حریم خصوصی، امنیت و تجربه کاربری شما داشته باشند. در زیر، به برخی از مهم‌ترین تنظیمات فیسبوک اشاره می‌شود که با تغییر زبان به فارسی، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید:

تنظیمات حریم خصوصی:

اطلاعات حساب: در قسمت «تنظیمات»، بخش «حساب»، تنظیمات حریم خصوصی را بررسی کنید و تصمیم بگیرید چه اطلاعاتی از پروفایل شما برای دیگران قابل مشاهده باشد. اگر دوست دارید پست‌ها و اطلاعات شما را کاربران دیگر نبیند، بهتر است حساب پابلیک نداشته باشید. خوشبختانه با تغییر زبان، تمام تنظیمات فارسی می‌شوند و بدون آموزش می‌توانید گزینه‌های مورد نظرتان را اعمال کنید.

تنظیمات امنیتی:

احراز هویت دو مرحله‌ای: برای افزایش امنیت حسابتان، احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند حتی اگر رمز عبور شما در دسترس دیگران قرار گیرد، حساب شما امن باقی بماند. البته بهتر است روشی که برای دریافت رمز عبور دو مرحله‌ای انتخاب می‌کنید، همیشه در دسترس باشد تا مشکلی برای حساب کاربری شما به وجود نیاید.

گزینه‌های تنظیمات شخصی‌سازی فیسبوک

تنظیمات اطلاع‌رسانی: تصمیم بگیرید چه نوع اطلاعات و اعلاناتی از طریق فیسبوک به شما اطلاع داده شود. این شامل اعلانات دوستان، نظرات، و رویدادها می‌شود.

تنظیمات پست: در قسمت تنظیمات و بخش پست‌ها، مشخص کنید چه کسانی می‌توانند مطالب شما را ببینند و به آنها واکنش نشان دهند.

لیست مسدودی‌ها: در صورت نیاز، افراد مسدود شده را بررسی کنید و از مسدود بودن افراد غیرمطمئن خودداری کنید.

اطلاعات وب‌سایت‌ها: در بخش تنظیمات و قسمت تبلیغات، تنظیمات برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که از اطلاعات فیسبوک شما استفاده می‌کنند را مرور کنید و برنامه‌هایی که نیاز ندارید را حذف کنید.

برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها: در بخش «اعمال مجوزها»، برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که دسترسی به حساب فیسبوک شما دارند را بررسی کنید و به مرور اجازه دسترسی آنها را مدیریت کنید.

با انجام این تنظیمات، می‌توانید از امنیت و حریم خصوصی حساب فیسبوک خود مطمئن شوید. همچنین، موارد مربوط به تنظیمات و امکانات فیسبوک به‌روزرسانی می‌شوند، بنابراین به مرور زمان نیز مطالبه و تنظیمات جدیدی افزوده می‌شود.

روش پیدا کردن دوستان و آشنایان در Facebook

پس از تنظیم پروفایل خود، می‌توانید شروع به جستجوی خانواده، دوستان و همکاران خود کنید؛ زیرا یک شبکه اجتماعی بدون تشکیل دادن اجتماعی از دوستان و ارتباط گرفتن با آنها رسما بی‌معنی است. یافتن و اد کردن دوستان و آشنایان در فیسبوک کار بسیار ساده‌ای است و اگر در هنگام اد کردن آنها درخواست اشتباهی برای افراد ناآشنا ارسال کردید، نگران نباشید. شما به راحتی می‌توانید درخواست خود را پس بگیرید یا آنها را از لیست دوستان خود خارج کنید.

پیدا کردن دوستان در فیسبوک

اگر قصد ندارید که افراد خارج از حلقه‌ی دوستانتان در فیسبوک شما بدانند که دوستان دیگر شما چه کسانی هستند، به راحتی می‌توانید لیست را پنهان کنید.

نکته مهمی که فیس بوک را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند، ویژگی‌هایی است که در جستجوی پیشرفته به کاربران ارائه می‌کند. برای مثال شما می‌توانید در زمان جستجوی نام یک فرد در کنار تصویر، مشخصات متنوعی مانند نام مدرسه یا دبیرستان، دانشگاه، محل کار، شهر محل زندگی، سن، وضعیت رابطه و … را در صورتی که کاربر تنظیم کرده باشد مشاهده کنید. این ویژگی تقریبا در هیچ شبکه اجتماعی دیگری وجود ندارد.

آموزش فیسوک؛‌ پست گذاشتن

هنگامی که راه‌اندازی حسابتان به پایان رسید و مخاطبینتان قادر به مشاهده‌ی صفحه‌ی شما شدند، می‌توانید شروع به گذاشتن پست کنید. برای پست گذاشتن دست شما باز است و به صورت‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید پیش نویس پست خود را ذخیره کنید؛ مگر اینکه به جای داشتن یک پروفایل، صفحه‌ای در فیسبوک داشته باشید. البته در مورد نسخه‌ی اندروید این شبکه اجتماعی هم استثنائاتی وجود دارد. پس به خاطر داشته باشید که فقط زمانی باید پست خود را آپلود نمایید که کاملا آماده باشید.

آموزش پست گذاشتن فیسبوک

بهترین پلتفرم استفاده از فیسبوک، در رایانه‌های شخصی است اما می‌توانید در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هر گجتی که به اینترنت متصل می‌شود و یک مرورگر دارد، به FB دسترسی داشته باشید.

محتوای پست شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

    • عکس: عکس شما می‌تواند هر چیزی از یک فرمت استاندارد JPG گرفته تا یک تصویر GIF باشد. فرمت PNG نیز پشتیبانی می‌شود.
    • تگ کردن: شما می‌توانید کاربر دیگری از فیسبوک را در پست خود تگ کنید. پروسه تگ کردن در این پلتفرم چیزی شبیه به اینستاگرام است.
    • احساسات: شما می‌توانید احساسات خود را در پست‌هایتان نشان دهید یا بگویید در حاظر مشغول انجام چه کارهایی هستید.
    • بازخورد به پست‌ها: در فیسبوک لایک کردن تنها گزینه شما نیست و می‌توانید با استفاده از چند ایموجی، احساسات خود نشان دهید.
    • تگ کردن مکان جغرافیایی: شما می‌توانید از این گزینه برای نشان دادن موقعیت کنونی خود به افراد دیگر استفاده کنید. با این حال بهتر است برای این گزینه تنظیمات حریم خصوصی‌تان را دوباره چک کنید؛ زیرا تگ کردن مکان جغرافیایی شما ابزار بسیار کارآمدی برای سارقانی است که برای دزدی به دنبال خانه‌هایی خالی که صاحبانشان در آنجا حضور ندارند می‌گردند.
    • ایجاد یک پرسش و پاسخ: با انجام این کار می‌توانید از افراد دیگر دعوت کنید تا از شما سوال‌هایی در موضوعات مختلف بپرسند و سپس شما پاسخ دهید. همان طور که پیش از این هم گفتیم، امکان آپلود نظرسنجی نیز وجود دارد.
    • رویداد زندگی (Life event): اگر اتفاق مهمی در زندگی شما رخ دهد (عروسی، سالگرد و موارد دیگر)، می‌توانید آن را در یک پست به عنوان رویداد زندگی با دیگران به اشتراک بگذارید.
    • ویدیوی لایو (زنده): آیا می‌خواهید نمایشی اجرا کنید؛ بازی مورد علاقتان را به دیگران نشان دهید یا با فردی مصاحبه‌ زنده‌ای انجام دهید؟ پس ویدیوی لایو که یکی از بهترین آپشن‌های فیسبوک برای شماست. لایو فیسبوک در مقایسه با اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
    • جمع‌آوری پول: اگر به دنبال انجام کار خیر هستید، می‌توانید پستی را در جهت جمع‌آوری مبلغی برای اهدا به موسسات خیریه بگذارید و از مردم دعوت نمایید تا به آن موسسات کمک مالی کنند. همان طور که احتمالا می‌دانید، کاربران ایرانی نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

آموزش ساختن صفحه یا پیج در فیس بوک

یک صفحه در فیسبوک، چیزی شبیه به یک صفحه عمومی در اینستاگرام یا یک کانال در تلگرام است. در صفحه‌ها کاربران می‌توانند چند ادمین داشته باشند و پست‌ها را به جای انتشار در پیج شخصی خود، در صفحه مورد نظرشان به اشتراک بگذارند.

ساخت صفحه در فیس بوک

  • ورود به حساب کاربری :برای شروع، وارد حساب کاربری فیس بوک خود شوید. اگر حساب کاربری ندارید، ابتدا یک حساب ایجاد کنید. آموزش ساخت حساب کاربری را می‌توانید چند پاراگراف بالاتر بخوانید.
  • رفتن به بخش «صفحات» :پس از ورود به حساب کاربری، در قسمت سمت چپ صفحه به «صفحات» بروید. این گزینه معمولاً در بخش اکتشاف یا “Explore” قرار دارد.
  • ایجاد صفحه جدید: در بخش صفحات، گزینه «صفحه جدید ایجاد کنید» یا “Create New Page” را انتخاب کنید.
  • انتخاب نوع صفحه: فیسبوک شما را به چند نوع صفحه مختلف هدایت می‌کند. انتخاب کنید که صفحه شما یک «کسب‌وکار یا برند»، «مشاهیر یا گروه‌ها»، یا «سازمان یا موسسه» باشد.
  • تکمیل اطلاعات اولیه: پس از انتخاب نوع صفحه، اطلاعات اولیه خود را وارد کنید. این شامل نام صفحه، دسته‌بندی، و توضیحات مختصر است.
  • افزودن تصویر پروفایل و کاور: تصویر پروفایل و تصویر کاور صفحه را اضافه کنید. این تصاویر باید برای مخاطب هدف شما جذاب و با موضوع یا فعالیت صفحه مرتبط باشند. اگر یک برند هستید، بهتر است هویت و شخصیت برندتان را در آواتار صفحه به نمایش بگذارید.
  • تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی: تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی صفحه را مدیریت کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که تنظیمات به درستی اعمال شده باشند.
  • افزودن اطلاعات بیشتر: اطلاعات دقیق‌تری درباره صفحه‌تان اضافه کنید. این شامل ساعات کاری، اطلاعات تماس، وب‌سایت، و لینک به شبکه‌های اجتماعی دیگر است.
  • ایجاد محتوا و انتشار: حالا که صفحه آماده است، شروع به ایجاد محتوا و انتشار پست‌ها کنید. به دوستان خود درخواست دوستی بفرستید و نظر مخاطبان خود را جلب کنید. یادتان باشد تولید محتوا در فیسبوک در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی تا حدی متفاوت است و فضای دوستانه‌تری در جریان است؛ پس بهتر است از لحن‌های خشک و رسمی استفاده نکنید.
  • تبلیغ و ارتقاء صفحه: متاسفانه در فیسبوک خبری از اینفلوئنسرهای ایرانی نیست اما اگر می‌خواهید محصول، خدمت یا هر چیز دیگری را به مخاطبان جهانی معرفی کنید، می‌توانید از تبلیغات درون‌برنامه‌ای این شبکه اجتماعی بهره ببرید. برای استفاده از این خدمات، به مواردی مانند حساب بانکی در خارج از کشور، آدرس تایید شده و … نیاز دارید. البته برخی از شرکت‌های ایرانی این خدمات را انجام می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش پیدا کردن دوستان جدید در فیس بوک

در دنیای این شبکه اجتماعی، خبری از فالور نیست و کاربرانی که در صفحه شما حضور دارند، دوستان شما محسوب می‌شوند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها، استفاده از ویژگی پیش‌فرض این شبکه اجتماعی برای اتصال به مخاطبین است. با این کار شما می‌توانید مخاطبین خود را به سادگی پیدا کرده و آن‌ها را به لیست دوستان خود استفاده کنید. دوستان شما می‌توانند پست‌هایتان را ببینند، با شما در دایرکت صحبت کنند و تعامل بیشتری در مقایسه با کاربران معمولی با شما داشته باشند.

آموزش پیدا کردن دوستان جدید در فیسبوک

یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن دوستان جدید در فیسبوک، به اشتراک گذاری آدرس شخصی fb است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که «آدرس فیسبوک من چیست؟»؛‌ پیدا کردن آدرس فیس بوکتان کار به شدت آسانی است. شما باید به بخش پروفایل خودتان بروید، روی سه نقطه کلیک کنید و سپس روی گزینه Copy Link کلیک کنید. پس این می‌توانید آدرس فیسبوک خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر یا وبسایتتان به اشتراک بگذارید.

راهنمای استفاده از فیسبوک مسنجر

فیسبوک مسنجر، یک ابزار قدرتمند برای ارتباط فوری، نامحدود و رایگان میان کاربران فیسبوک است. این اپلیکیشن پیام‌رسان، امکان ارسال پیام‌های متنی، صوتی، و تصویری را فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که با دوستان، خانواده و همکاران خود در هر زمان و مکانی در ارتباط باشید. هر چند در ایران تلگرام حرف اول را می‌زند اما اگر جزو کاربران فیس بوک هستید، می‌توانید از آموزش مسنجر Facebook بهره ببرید و با دوستان خود در یک فضای جدید در ارتباط باشید.

پیام رسان فیس بوک

با ویژگی‌های پیشرفته مسنجر، شما می‌توانید گروه‌های چت را ایجاد کرده و چت‌های گروهی با دوستان یا همکاران خود داشته باشید. همچنین، امکان ارسال عکس‌ها، ویدئوها و حتی فایل‌های مختلف نیز وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب فیسبوک مسنجر، توانایی اجرای تماس‌های صوتی و تصویری با افراد دیگر است. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که با دوستان خود در هر نقطه جهان به صورت صوتی یا تصویری صحبت کنید.

این برنامه در میان کاربران فیسبوک بسیار محبوب است. فیسبوک مسنجر همانند اغلب پیام‌رسان‌ها دارای ویژگی‌هایی از قبیل حذف پیام‌ها و ایجاد گروه است. شما در این مسنجر به راحتی می‌توانید خانواده و دوستان خود را پیدا کنید. نکته‌ی جالب و قابل توجه در مورد فیسبوک مسنجر این است که شما حتی بدون داشتن حساب فیسبوک نیز می‌توانید از آن استفاده نمایید. برای این کار کافی است اپلیکیشن فیسبوک مسنجر را دانلود کرده و یک حساب کاربری بسازید و به دوستان خود پیام دهید.

آموزش استفاده از فیسبوک در کسب و کارها

با توجه به گستردگی پلتفرم فیسبوک و میلیاردها کاربر فعال آن، کسب و کارهای زیادی آن را پذیرفته و از آن در راستای بیزینس خود استفاده می‌کنند. شما با راه‌اندازی یک صفحه‌ی تجاری می‌توانید رویداد‌هایی را به صورت آنلاین ایجاد کنید، خرید و فروش داشته باشید و کسب و کار خود را تبلیغ کنید. در واقع فیسبوک در کنار اپلیکیشن‌های دیگر کمپانی متا مانند اینستاگرام و واتساپ، باعث ایجاد کسب‌ و کارهای بسیاری شده‌اند و در واقع حرفه‌ای کاملا جدید ایجاد نموده‌اند.

گروه های فیسبوک

فیسبوک همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، فضایی کارآمد برای ارتباط گرفتن با دیگران و حتی برای گسترش کسب و کارهای شماست. به یاد داشته باشید که هر فردی نیاز به داشتن یک حساب فیسبوک دارد پس درنگ نکنید و حساب خود را در این پلتفرم محبوب ایجاد نمایید.

همان طور که احتمالا می‌دانید، استفاده از فیس بوک برای کسب و کارهایی که داخل ایران فعالیت می‌کنند سود زیادی ندارد اما اگر مشتریان خارجی دارید یا می‌خواهید کسب و کار خود را به گوشی یا کامپیوتر مخاطبان خارجی ببرید،‌ فیس بوک بهترین ابزار شماست.

جمع‌بندی نهایی

هر چند فیس بوک دیگر در کشور ما کاربران زیادی ندارد اما همچنان در بسیاری از کشورهای جهان، شبکه اجتماعی اول کاربران است و عدم حضور در آن، شما را از دریایی از محتواهای جذاب و تازه دور می‌کند. حتی اگر از این موضوع هم بگذریم، دانستن این که فیس بوک برای ارتباط با کاربران خارجی یکی از بهترین ابزارهاست، می‌تواند دلیلی دیگر برای استفاده از این شبکه اجتماعی باشد.

فیس بوک برای علاقمندان به میم، پست‌های اجتماعی، دانستی‌های عمومی، رشد شخصی و کسب و کار، علم و دانش و هر چیزی که فکرش را بکنید، هزاران هزار صفحه مختلف دارد و می‌تواند تا چندین سال شما را سرگرم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*