گوشی جمع و جور 2024

اگر به گوشی های جمع و جور علاقمند هستید، این 5 گوشی بهترین‌های 2024 هستند

با وجود روند افزایش اندازه نسبی گوشی های پرچمدار اندرویدی، حتی در سال 2024 هم می‌توان محصولاتی جمع و جور پیدا کرد که عملکردی عالی داشته باشند!

روند رو به گسترش مشاهده محتوای چندرسانه‌ای و انجام بازی‌های ویدیویی روی گوشی‌های موبایل باعث شده که کمپانی‌های گوشی‌ساز هر ساله اندازه محصولاتشان را بالاتر ببرند؛ به‌طوریکه در سال‌های اخیر پرچمداران سامسونگ، اپل، گوگل، شیائومی، وان پلاس و دیگر گوشی‌سازان مطرح دنیا همگی اندازه‌هایی بسیار بزرگ داشته‌اند! برای مثال گوشی وان پلاس 11 صفحه نمایشی 6.7 اینچی دارد؛ درحالیکه صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا 6.8 اینچی است.

این گوشی‌های بزرگ پر از نکات مثبت بوده و ضمن ارائه میدان دید گسترده‌تر معمولا باتری‌های بزرگتر و در نتیجه شارژدهی بیشتری هم دارند. با این حال بسیاری افراد، خصوصا آن‌هایی که دستان کوچکی دارند یا مایلند یک‌دستی با گوشی خود کار کنند، دستگاه‌های با اندازه بزرگتر را نپسندیده و ترجیح می‌دهند یک گوشی جمع و جور در اختیار داشته باشند.

جمع و جورترین گوشی های سال ۲۰۲۴

با وجود این که صنعت گوشی‌سازی به‌طور کلی در حال حرکت به سمت ساخت دستگاه‌های با اندازه بزرگتر است، هنوز هم می‌توان گوشی‌هایی با اندازه کوچک و جمع و جور پیدا کرد که برای افراد با دست‌های کوچک مناسب باشد! در ادامه این متن سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی جمع و جور قابل خرید در سال 2024 بپردازیم که علاقمندان به این دسته محصولات می‌توانند خریداری کنند. در این متن منظور ما از گوشی های جمع و جور محصولاتی با اندازه صفحه نمایش 6.3 اینچی یا کمتر است. البته این گوشی‌ها بعضا قیمت‌هایی بالاتر از پیش‌بینی شما خواهند داشت. بنابراین گمان نکنید چون دستگاهی با صفحه نمایش کوچکتر انتخاب کرده‌اید، باید هزینه کمتری بپردازید!

سامسونگ گلکسی اس 23

گلکسی اس 23

گلکسی اس 23 کوچکترین و ارزانترین عضو از خانواده پرفروغ گلکسی S23 سامسونگ به شمار می‌رود که علیرغم ابعاد جمع و جورش، عملکردی خیره‌کننده داشته و از مشخصات سخت افزاری گرفته تا دوربین و رابط کاربری، در همه‌چیز در قد و قواره یک پرچمدار واقعی ظاهر می‌شود!

این گوشی 800 دلاری یکی از کوچکترین اندازه‌های صفحه نمایش در میان تمامی پرچمداران اندرویدی را ارائه داده و از نمایشگری 6.1 اینچی با نسبت ایده‌آل 19.5:9 بهره می‌برد. علاوه بر این، وزن 168 گرمی اس 23 نیز آن را به یکی از سبک‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار تبدیل می‌کند.

البته همان‌طور که اشاره شد، این ظاهر کوچک و سبک به‌معنای ضعف سخت افزاری نیست؛ چرا که در این گوشی شاهد استفاده از بروزترین و قدرتمندترین اجزای سخت افزاری ممکن هستیم. پرچمدار کوچک سامسونگ از یک پانل داینامیک امولد با نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد که حداکثر روشنایی 1750 نیتی داشته و شاید بهترین پانل در کل گوشی‌های اندرویدی باشد. از سوی دیگر تراشه پرچمدار سال گذشته بازار یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز تضمین‌کننده قدرتمندترین عملکرد ممکن در اجرای سخت‌ترین پردازش‌ها از سوی این گوشی است.

در گجت نیوز بخوانید:

چرا شیائومی گوشی کوچک و جمع و جور نمی‌سازد؟

البته ممکن است گمان کنید باتری 3900 میلی آمپر ساعتی این دستگاه توانایی شارژدهی طولانی مدت را نداشته باشد؛ اما هر بار شارژ این گوشی قادر است کاربران را حداقل یک روز همراهی کند. Galaxy S23 همچنین تنها گوشی حاضر در لیست امروز است که به دوربین تله فوتو مجهز بوده و قادر است با ارائه بزرگنمایی نوری با بهترین کیفیت تصاویر پرتره باورنکردنی ثبت کند.

به این ترتیب گلکسی اس 23 نیز یکی از بهترین گوشی های جمع و جور سال 2023 است که احتمالا با رونمایی قریب‌الوقوع از سری گلکسی اس 24 قیمت بسیار مناسب‌تری هم پیدا خواهد کرد.

ایسوس زنفون 10

گوشی جمع و جور 2024

ایسوس زنفون 10 شاید کوچکترین گوشی پرچمدار دنیای اندروید باشد که طراحی جالب و مینیاتوری آن بسیاری افراد را عاشقش کرده است. اندازه صفحه نمایش این گوشی 5.92 اینچ است تا با نزدیک‌ترین گوشی اندرویدی به ابعاد و اندازه سلطان پرچمداران جمع و جور دنیا، آیفون 13 مینی، طرف باشیم!

صفحه نمایش این گوشی از پانل‌های بسیار باکیفیت سوپر امولد با نرخ رفرش 144 هرتز بهره می‌برد و حداکثر میزان روشنایی 1100 نیت را ارائه می‌نماید. علاوه بر این، تراشه پرچمدار و مطمئن اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در دل این پرچمدار کوچک ایسوس به کار رفته و قابلیت‌های مالتی تسکینگ برجسته‌ای به این گوشی بخشیده است. علاوه بر این، ضبط ویدیوهای با رزولوشن 8K با نرخ 24 فریم بر ثانیه در کنار اجرای بازی‌های ویدیویی سنگین با حداکثر کیفیت و جزئیات بصری از جمله دیگر مزایای استفاده از این تراشه پرچمدار است.

با وجود ابعاد جمع و جور این گوشی پرچمدار، ایسوس موفق شده یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی را درون این دستگاه قرار دهد. همچنین ماژول دوربین دوگانه این گوشی هم علیرغم این که عملکرد قابل قبولی دارد؛ اما به هیچ وجه در حد و اندازه‌های پرچمداران دیگری چون پیکسل 8 یا گلکسی اس 23 نیست.

در کنار عملکرد نه چندان عالی دوربین، دیگر ایراد Asus Zenfone 10 نیز دریافت تنها یک آپدیت دیگر اندروید؛ یعنی اندروید 15 است! بنابراین اگر این گوشی را در سال 2024 خریداری کنید، پشتیبانی نرم افزاری آن حتی از یک سال هم کمتر خواهد بود. البته ایسوس پشتیبانی امنیتی از این گوشی پرچمدار خود را تا سه سال دیگر ادامه خواهد داد.‌ با این وجود اگر بتوانید از این مسائل چشم‌پوشی کنید، زنفون 10 به‌طور کلی پرچمدار بسیار قابلی است.

مدل پایه Zenfone 10 به هشت گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز بوده و قیمت آن 700 دلار است. البته کاربران حرفه‌ای‌تر همچنین می‌توانند مدل مجهز به 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی این گوشی را نیز با قیمت 800 دلار خریداری کنند.

گوگل پیکسل 8

گوگل پیکسل 8

دیگر گوشی جمع و جور فوق‌العاده‌ای که در سال 2024 می‌توانید خریداری کنید، پیکسل 8 گوگل است. این گوشی صفحه نمایشی 6.2 اینچی و مجهز به پانل‌های اولد داشته و با نرخ نوسازی 120 هرتزی خود تجربه بصری روان و بسیار باکیفیتی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، حاشیه‌های متقارن، چگالی 428 پیکسل بر اینچی و حداکثر روشنایی 2000 نیت نیز باعث شده که صفحه نمایش هم خوانایی مناسب و هم زاویه دید گسترده‌ای را ارائه دهد.

در عین حال، مهم‌ترین مشخصه Google Pixel 8 را باید سیستم دوربین بهبودیافته آن دانست. البته از گذشته سری گوشی‌های پیکسل به‌خاطر قابلیت‌های برجسته عکسبرداری و فیلمبرداری خود معروف بوده‌اند. با این وجود پیکسل 8 سطح کار را یک پله بالاتر برده و پیشرفتی تاثیرگذار در این حوزه به شمار می‌رود. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (f/1.8) این گوشی یک دستاورد بزرگ برای گوگل به شمار می‌رود که تصاویر و ویدیوهایی بسیار باکیفیت و با رنگ‌های دقیق می‌گیرد.

Pixel 8 همچنین به تراشه تنسور G3 خود گوگل مجهز است که عملکردی هم‌تراز با سایر چیپست‌های پرچمدار بازار دارد. علاوه بر این، سری پیکسل 8 نخستین محصولات گوگل به شمار می‌روند که با وعده پشتیبانی خیره‌کننده نرم افزاری و آپدیت‌های امنیتی هفت ساله روانه بازار می‌شوند. به این ترتیب حتی اگر همین الان هم این گوشی را خریداری کنید، حداقل پنج یا شش نسخه بعدی اندروید را روی این گوشی دریافت خواهید کرد!

پیکسل 8 در مدل‌های 128 و 256 گیگ به‌ترتیب با قیمت‌های 550 و 610 دلار روانه بازار شده و ترکیبی برنده از ابعاد جمع و جور و قابلیت‌های کاربردی به شمار می‌رود که کمتر گوشی اندرویدی یارای رقابت با آن را دارد. البته کسانی که قصد صرفه جویی در هزینه‌ها را دارند، می‌توانند Pixel 7a گوگل را انتخاب کنند که 400 دلار قیمت داشته و با حافظه 128 گیگ خود محصولی فوق‌العاده باارزش به شمار می‌رود.

فیرفون 4

گوشی Fairphone 4

یکی از گوشی های جمع و جور و جذاب بازار در سال 2024، فیر فون 4 است که جوایز متعددی را به خاطر تعمیرپذیری به دست آورده است. این گوشی هلندی صفحه نمایشی 6.3 اینچی داشته و برای نخستین بار در سال 2020 رونمایی شد. با این وجود، از آن زمان، Fairphone 4 یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار بوده که طرفداران پروپاقرصی برای خود دست و پا کرده است.

مدل‌های 128 و 256 گیگ این گوشی به‌ترتیب 550 و 620 دلار قیمت دارند. در قلب این گوشی میانرده شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 750G 5G هستیم که هرچند در حد محصولات پریمیوم بازار نیست، اما به‌خوبی از پس اجرای فعالیت‌های روزمره مانند مطالعه ایمیل‌ها، تماشای محتوا، استفاده همزمان از چندین اپلیکیشن یا دیگر موارد بر می‌آید. این گوشی همچنین از یک سیستم عامل منحصربفرد به نام /e/OS استفاده می‌کند که بر پایه اندروید بوده و تمرکز ویژه‌ای روی امنیت کاربران دارد.

همچنین بخوانید:

اینها کوچکترین گوشی های موبایل حال حاضر جهان هستند

در کنار این صفحه نمایش کوچک، دیگر ویژگی جالب توجه Fairphone 4 اجزای قابل تعویض مثل صفحه نمایش، دوربین، میکروفون و سایر بخش‌هاست که آن را عملا به یک گوشی ماژولار تبدیل کرده است. علاوه بر این، کمپانی سازنده همچنین گوشی Fairphone 4 را تا پایان سال 2026 نیز پشتیبانی نرم افزاری خواهد کرد که این مساله ارزش خرید آن را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا خواهد داد.

ویژگی‌های گفته شده فیر فون 4 را در میان بهترین گوشی های جمع و جور بازار قرار داده و به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که دنبال یک گوشی ساده و ایمن برای کاربری روزمره می‌گردند، تبدیل می‌کند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

گوشی جمع و جور 2024

پایان‌بخش لیست بهترین گوشی های جمع و جور سال 2024 هم محصولی دیگر از سامسونگ، یعنی گلکسی زد فلیپ 5 است. اندازه صفحه نمایش داخلی این گوشی تاشو برابر با 6.7 اینچ است. با این وجود می‌توان با تا کردن صفحه نمایش، اندازه آن را به نصف رسانده و دستگاه را حتی در کوچکترین جیب‌ها جا داد!

بر خلاف نسل قبلی، صفحه نمایش بیرونی این دستگاه اندازه‌ای 3.4 اینچی داشته و کاملا با برنامه و فکر طراحی شده است. سامسونگ به‌طور پیش‌فرض امکان قرار دادن تنها چند ابزارک روی صفحه کاور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال به کمک اپلیکیشن اختصاصی Good Lock می‌توانید از برخی قابلیت‌های جذاب روی گوشی‌تان بهره‌مند شوید.

در بخش عملکرد، گلکسی زد فلیپ 5 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره خواهد برد و 8 گیگ رم خواهد داشت که برای انجام سنگین‌ترین انواع مالتی تسکینگ کاملا کافی‌ست. گلکسی زد فلیپ 5 همچنین از یک ماژول دوربین دوتایی در پشت بهره می‌برد که متشکل از دو حسگر 12 مگاپیکسلی بوده و ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه می‌گیرد.

سامسونگ ادعا کرده که نسل جدید گوشی‌های گلکسی زد فلیپ 25 درصد مقاوم‌تر از نسل قبلی خواهد بود. این گوشی همچنین موفق به کسب استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت هم شده و به‌راحتی قادر است سقوط‌های اتفاقی در یک حوض یا سطل آب را تحمل کند.

در کنار تمامی این نکات مثبت، مهم‌ترین نقطه ضعف گوشی گلکسی زد فلیپ 5 را باید شارژدهی باتری نه چندان درخشان آن دانست که در حد و اندازه‌های یک پرچمدار هزار دلاری نیست! با این حال با در نظر گرفتن تمامی جوانب، Galaxy Z Flip 5 با صفحه نمایش بیرونی کارآمدی که دارد می‌تواند اکثر کاربری‌ها را بدون نیاز به باز شدن انجام دهد و به همین دلیل قادر است در لیست کوچکترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال 2024 قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*