کی ام سی تی 9 کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

نگاهی به محصولات کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران؛ از KMC T9 تا هیوندای النترا وارداتی

کرمان موتور خودروهای مختلفی نظیر KMC T9 را به اتو اکسپو تهران آورد. در ادامه با محصولات کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران آشنا شوید.

بنا به جدیدترین اخبار خودرو داخلی، کرمان موتور با محصولات مختلفی، از پیکاپ جدید کی ام سی تی 9 گرفته تا خودروهای وارداتی هیوندای به نمایشگاه خودرو تهران یا همان اتو اکسپو تهران آمد. در ادامه به‌طور مختصر محصولات این خودروساز بخش خصوصی در این نمایشگاه را معرف می‌کنیم.

فهرست خودروها

معرفی خودروهای کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

کی ام سی تی 9 در اتو اکسپو تهران

کی ام سی تی 9 کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

کرمان موتور با عرضه تی 8 به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد و در واقع، پرفروش‌ترین پیکاپ چینی بازار ایران را به نام خود زد. این شرکت پس از این تجربه موفق، پیکاپ جدید کی ام سی تی 9 (جک هانتر) را در نمایشگاه خودرو تهران 1402 در معرض دید عموم قرار داد. این خودرو با چهره جذاب و امکانات متعدد آمده است تا سهم قابل توجهی از بازار پیکاپ‌ها در کشور به دست آورد. زیر کاپوت این وانت یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که توانایی تولید قدرت 221 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر را دارد و برای انتقال نیرو محرکه متکی به یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با قابلیت تیپ ترونیک است.

کی ام سی تی 8 مانستر، پیکاپ آفرودی کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

کی ام سی تی 8 کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

در حالی که تی 9 در اتو اکسپو تهران توجهات را به خود جلب کرد، مانستر به‌عنوان نسخه آفرودی کی ام سی تی 8 هم مهمان نمایشگاه شد. این نسخه آفرودی که پیش‌تر با آن آشنا شده بودیم، ویژگی‌های مختلفی از جمله کاور سبز مات بدنه، گارد جلو، سپر آفرودی عقب، پروژکتور، مه‌شکن‌های ال‌ای‌دی، قلاب یدک‌کشی، سایه‌بان و لایت‌بار دارد. مهم‌تر از این‌ها شاید کیت سیستم تعلیق برند آیرون م ن3 هزار و 500 دلاری این پیکاپ باشد که افزایش ارتفاع از سطح زمین را به دنبال دارد.

بی ای سی ایکس 3 پرو

بی ای سی ایکس 3 پرو کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

از پیکاپ‌ها که بگذریم، نوبت به کراس اوورها می‌رسد. کراس اوور جمع و جور بی ای سی ایکس 3 پرو (BAC X3 Pro) هم که در چین با نام مپل یا میپل X3 پرو شناخته می‌شود، در غرفه کرمان موتور حضور پیدا کرد. این محصول جدید خط تولید کرمان موتور بازار کراس اوورهای زیر 1 میلیارد تومان را هدف گرفته است و در این مسیر رقبایی مثل ام وی ام ایکس ۳۳ کراس و ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را پیش رو خود خواهد داشت. انتظار می‌رود این کراس اوور تنفس طبیعی 113 اسب بخاری اواخر امسال یا اوایل سال آینده با قیمتی در محدوده 800 میلیون تومان به فروش گذاشته شود.

کی ام سی ایکس 5 کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

کی ام سی ایکس 5 کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

کراس اوور دیگر کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران، کی ام سی ایکس 5 بود. این خودرو که همچنین با نام‌های سهول X6 و جک JS5 معرفی می‌شود، هم‌خانواده کی ام سی کی 7 و کی ام سی جی 7 به حساب می‌آید. در واقع همه این‌ها محصولاتِ برند سهول خودروساز چینی جک هستند. کی ام سی ایکس 5 هم جزو کراس اوورهای جمع و جور دیگری است که کرمان موتور به سبد محصولات خود اضافه کرده و آن را با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ عرضه می‌کند. این موتور که برای انتقال نیرو از یک گیربکس دوکلاچه 6 سرعته استفاده می‌کند، قابلیت تولید قدرت 172 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر را دارد.

کی ام سی جی 7 بنزینی

کی ام سی جی 7 در اتو اکسپو

کرمان موتور سدان فست‌بک کی ام سی جی 7 را در اتو اکسپو تهران به نمایش گذاشت. J7 یکی از معدود سدان‌های صفر کیلومتر به‌روزتر در بازار ایران است که می‌تواند بین انبوه شاسی بلندهای چینی، طرفداران خاص خود را داشته باشد. این سدان چراغ‌های تهاجمی به هم پیوسته در جلو با دی‌لایت‌های برجسته، نمای کناری نسبتاً عضلانی و حجیم و چراغ‌های عقب سرتاسری با دو خروجی اگزوز دارد. این‌ها در کنار هم ظاهری جوان‌پسند به این سدان چینی بخشیده‌اند. ضمناً تامین‌کننده قوای محرکه جی 7 یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر است.

کی ام سی جی 7 برقی، تاکسی کرمان موتور

در غرفه کرمان موتور همچنین کی ام سی جی 7 برقی (در اصل سهول E50A) به چشم خورد. البته علاقه‌مندان پیش از این در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با این خودرو آشنا شده بودند. حتی مدتی قبل درباره تحویل جی 7 برقی به سازمان تاکسیرانی در راستای برقی‌سازی حمل و نقل در کشور شنیدیم. این خودرو به‌عنوان نسخه برقی جی 7 یک موتور الکتریکی با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن متر را به کار می‌گیرد. همچنین با اتکا به باتری 50.1 کیلووات ساعتی آن می‌توان مسافت 400 تا 500 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کرد.

کی ام سی ایگل 

کی ام سی ایگل (Eagle) به‌عنوان نسخه بومی‌سازی شده جک J4 معرفی شده است و همچنین اولین خودرویی به شمار می‌رود که یک خودروساز بخش خصوصی بر پایه پلتفرم خود توسعه می‌دهد. این سدان که قرار است به‌عنوان یک گزینه اقتصادی جدید روانه بازار ایران شود، از همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی J4 با 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور به‌همراه گیربکس‌های دستی و اتوماتیک بهره می‌برد. گفتنی است که کرمان موتور برای عرضه نسخه الکتریکی این سدان هم برنامه دارد.

هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور در نمایشگاه خودرو تهران

هیوندای النترا وارداتی در اتو اکسپو

کرمان موتور که در گذشته سابقه عرضه محصولات هیوندای را در ایران داشته، در دور جدید واردات مدل جدید برخی از خودروهای این خودروساز کره‌ای را به کشور می‌آورد. یکی از آن‌ها هیوندای النترا است که اگر دنبال‌کننده اخبار مربوط به واردات ماشین بوده باشید، احتمالاً بارها نام آن به چشمتان خورده باشد. البته کرمان موتور نسخه‌ای پایین‌رده از Elantra با موتور کم‌توان‌تر را عرضه می‌کند. این نسخه به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که می‌تواند 127.5 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیرو محرکه را به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌ها هدایت می‌کند.

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت وارداتی در اتو اکسپو

کرمان موتور یکی دیگر از سدان‌های هیوندای یعنی اکسنت را هم به کشور وارد کرده است و به همین مناسبت، این خودرو را در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش گذاشت. البته این شرکت مدل 2023 اکسنت را برای واردات به ایران در نظر گرفته، در حالی که سال گذشته میلادی از مدل 2024 نسل جدید این سدان با چهره‌ای متفاوت رونمایی شد. اکسنت مدل 2023 به‌عنوان یکی از محصولات مقرون به صرفه‌تر هیوندای، طراحی ساده‌تری هم دارد و برای تامین قوای محرکه از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 121 اسب بخاری استفاده می‌کند.

هیوندای کرتا

هیوندای کرتا وارداتی در اتو اکسپو

کراس اوور ساب‌کامپکت کرتا به‌عنوان یکی از محصولات هیوندای در بازار هند به‌واسطه کرمان موتور راهی ایران شده است. کرتا در طراحی نمای بیرونی، خصوصاً جلوچنجره شباهت‌هایی به توسان دارد و همین شاید بتواند یکی از ویژگی‌های جذاب آن باشد. با وجود این، مشابه بقیه محصولات وارداتی، با امکانات دندان‌گیری ارائه نمی‌شود و باید انتظار امکاناتی حداقلی از آن داشت. ضمناً باید اشاره کرد که یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی 115 اسب بخاری این شاسی بلند کره‌ای را به حرکت در می‌آورد.

بقیه مطالب و اخبار مربوط به نمایشگاه خودرو تهران:
اتو اکسپو تهران یا نمایشگاه ماشین چین؛ صنعت خودرو ایران در انحصار چینی ها نگاهی به تمام خودروهای وارداتی که به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آمدند آشنایی با تمام پیکاپ های جدیدی که به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آمدند نمایش محصولات برند فونیکس مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران + عکس نگاهی به محصولات برند اکستریم مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران محصولات بی ام کارز در نمایشگاه خودرو تهران؛ از سدان لوکس هونگچی تا کراس اوور برقی نتا U بهمن موتور یک کراس اوور جدید و چندین محصول دیگر را به نمایشگاه خودرو تهران آورد مکث موتور با ۶ محصول جذاب به نمایشگاه خودرو تهران آمد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*