گوشی های MWC 2024

4 گوشی هوشمند هیجان انگیزی که بی‌صبرانه منتظر دیدن آنها در MWC 2024 هستیم

با نزدیک شدن رویداد MWC 2024 وقت آن رسیده که تعدادی از جذاب‌ترین گوشی های موبایل که در این مراسم رونمایی می‌شوند را معرفی کنیم.

زمان زیادی تا آغاز کنگره دنیای موبایل 2024 در بارسلونا باقی نمانده است. این رویداد مطابق هر سال توسط انجمن GSM از 26 تا 29 فوریه برگزار شده و در آن، کمپانی‌های فعال در حوزه گوشی‌های موبایل به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در این حوزه خواهند پرداخت. در کنار سخنرانی‌ها و همایش‌هایی که همه ساله در این رویداد برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین اتفاقات همیشگی که در MWC رخ می‌دهد رونمایی از گوشی های هوشمند شناخته شده و جذاب است. البته کمپانی‌های بزرگ معمولا تا آخرین لحظه در خصوص برنامه خود برای کنگره دنیای موبایل بارسلونا سکوت اختیار می‌کنند؛ اما تا کنون اطلاعات و اخبار مختلفی از برخی محصولات جذابی که در این رویداد معرفی می‌شوند، در اختیارمان قرار گرفته است.

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های هوشمندی که منتظر معرفی آن‌ها در MWC 2024 هستیم خواهیم پرداخت.

چهار گوشی جذاب و هیجان انگیز MWC 2024

بر اساس آمار و اخبار منتشر شده، چهار گوشی زیر از جمله جذاب‌ترین محصولاتی هستند که در کنگره آتی دنیای موبایل حضور خواهند داشت. البته تعدادی از این گوشی‌ها قبلا به‌طور رسمی معرفی شده‌اند؛ اما برخی از آن‌ها هم برای نخستین بار MWC 2024 رونمایی خواهند شد.

OnePlus 12 و OnePlus 12R

وان پلاس 12

دو مورد از گوشی های هوشمند جذابی که انتظار می‌رود در MWC 2024 حضور داشته باشند، وان پلاس 12 و وان پلاس 12R هستند که مدتی پیش رونمایی و عرضه شده و با استقبال باورنکردنی علاقمندان نیز روبرو شده‌اند. سری وان پلاس 12 متشکل از گوشی پرچمدار OnePlus 12 با قیمت 800 دلار و محصول میانرده OnePlus 12R با قیمت 500 دلار است. بد نیست بدانید که هردوی این گوشی‌ها در بررسی‌های انجام شده عملکردی خیره‌کننده داشته و امتیازاتی عالی به دست آورده‌اند.

به‌طور خاص وبسایت خوشنام Engadget از عملکرد فوق‌العاده وان پلاس 12 شگفت‌زده شده و به این نکته اشاره کرده که OnePlus 12 مشخصات و عملکردی مشابه با گلکسی اس 24 پلاس را با قیمتی 200 دلار کمتر به علاقمندان ارائه می‌کند. این وبسایت البته ضمن ستایش عملکرد کلی و شارژدهی باتری این گوشی، برخی ایرادات را نیز به آن وارد نمود. به‌عنوان مثال، پرچمدار جدید وان پلاس از استاندار IP65 مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت برخوردار است که در مقایسه با برخی رقبا و استاندارد IP68 در آنان، اندکی ضعیف‌تر به شمار می‌رود. این کمپانی همچنین هنوز بر استفاده از تکنولوژی شارژ سریع منحصربفرد خود تاکید دارد و این مساله نیز باعث عدم سازگاری آن با بسیاری محصولات بازار شده است.

از طرف دیگر OnePlus 12R هم توانسته به‌طور مشابه با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو شود و عملکردی در حد و اندازه قاتلین پرچمدار همیشگی وان پلاس که به‌نوعی تخصص این کمپانی به شمار می‌رود ارائه دهد. البته وان پلاس چند سالی بود که ارائه میانرده‌های با توانایی به چالش کشیدن پرچمداران را با هدف عرضه پرچمداران پریمیوم رها کرده بود. با این وجود 12R بازگشت باشکوه این کمپانی به خاستگاهش به شمار می‌رود.

Huawei Pocket S2

گوشی MWC 2024

غول گوشی‌سازی کشور چین، هواوی، یکی از مطرح‌ترین برندهایی‌ست که در MWC 2024 حضور خواهد داشت و احتمالا از نسل جدید گوشی‌های تاشوی سری Pocket S خود رونمایی خواهد کرد. از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت که هواوی پاکت اس 2 در فصل بهار 2024 به‌طور رسمی رونمایی شود.‌ بر همین اساس افراد زیادی معتقدند MWC 2024 مناسب‌ترین زمان برای این اتفاق خواهد بود.‌ این گوشی تاشو احتمالا از تراشه Kirin 9000S بهره برده و به یک باتری 4520 میلی آمپر ساعتی با توان شارژ سریع 66 واتی مجهز خواهد شد.‌ علاوه بر این احتمالا بسیاری از المان‌های طراحی پاکت اس در این گوشی تاشو هم حضور پررنگی خواهند داشت؛ بنابراین باید انتظار یک گوشی تاشو فلیپ فون (طراحی مشابه گلکسی زد فلیپ) را داشت که به صفحه نمایشی ثانویه روی قاب پشتی مجهز خواهد بود.

البته نسل اول این گوشی بیشتر مخصوص بازار چین بوده و به‌سختی در دیگر بازارهای دنیا عرضه شد. با این وجود بررسی‌های انجام شده روی نسخه قدرتمندتر این گوشی، P50 Pocket، همگی از عملکرد فنی بسیار قدرتمند و طراحی زیبای آن خبر می‌دادند. البته عدم پشتیبانی از شبکه 5G و سرویس‌های گوگل که هردو ریشه در تحریم‌های فلج‌کننده این کمپانی داشتند نیز به‌عنوان مهم‌ترین ایرادات P50 Pocket معرفی شدند. به این ترتیب با پشتیبانی از 5G، احتمالا هواوی پاکت اس 2 به یکی از جذاب‌ترین گوشی های هوشمند رویداد MWC 2024 تبدیل شده و توجهات بسیاری را به خود جلب خواهد نمود. هرچند که احتمالا عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل همچنان در این گوشی هم مشاهده خواهد شد!

Motorola Glory

موتورولا گلوری

گوشی موتورولا گلوری یکی از موردانتظارترین محصولات امسال موتورولاست که در عین بی سر و صدا بودن طرفداران فراوانی دارد! این گوشی در حقیقت محصولی تاشو خواهد بود که نسل جدید موتو ریزر 40 پلاس و ریزر 40 اولترا به شمار رفته و انتظار می‌رود در MWC 2024 رسما رونمایی شود. اطلاعات مربوط به این گوشی مدتی پیش توسط MSPowerUser منتشر شد و در آن خبر از عرضه این پرچمدار تاشو در ماه ژانویه 2024 داده شد. البته این اتفاق رخ نداد؛ اما پیش بینی می‌شود کنگره بارسلونا مناسب‌ترین زمان برای رونمایی آن باشد.

Motorola Glory پرچمدار تاشوی امسال موتورولا خواهد بود که قرار است با رقبای سرشناسی مثل گلکسی زد فلیپ 5 و حتی زد فلیپ 6 رقابت کند.‌ برند Razr از قدیم‌الایام عنوانی بوده که به محصولات پرچمدار موتورولا اطلاق می‌شده و حتی پیش از تصاحب این کمپانی توسط لنوو نیز طرفداران زیادی داشته است. MSPowerUser همچنین گزارش می‌دهد که موتورولا گلوری قرار است به جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام مجهز باشد و ضمن ارائه عملکرد فنی فوق‌العاده، شارژدهی بسیار خوبی هم داشته باشد.

بد نیست بدانید که به دنبال تسلط کمپانی چینی لنوو بر کسب و کار موبایل موتورولا، این برند بیشتر به خاطر محصولات میانرده و اقتصادی خود به شهرت رسیده است. بنابراین گوشی های سری Moto E و Moto G این کمپانی در سطح جهانی شناخته‌شده‌تر از پرچمداران آن به شمار می‌روند.‌ گوشی‌های موتورولا البته به‌طور کلی به ارائه عملکرد بسیار خوب در مقایسه با سایر محصولات کلاس قیمتی خود شهرت دارند. با این وجود سابقه ضعیف این کمپانی در آپدیت کردن دستگاه‌هایش باعث می‌شود که بسیاری افراد قید خرید محصولات این برند را بزنند.

این وضعیت البته در سال 2023 برای موتورولا به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافت؛ چرا که محصولات مختلف این کمپانی با تضمین سه سال دریافت آپدیت اندروید و چهار سال دریافت بروزرسانی‌های امنیتی روانه بازار شدند.

همچنین بخوانید:
۵ دلیل که وان پلاس ۱۲ از گلکسی اس ۲۴ اولترا گوشی بهتری است اولین عکس Huawei Pocket 2، گوشی تاشو جدید هواوی منتشر شد

Nothing Phone 2a

گوشی MWC 2024

یکی دیگر از جذاب‌ترین گوشی هایی که می‌توان انتظار رونمایی آن در رویداد MWC 2024 را داشت، ناتینگ فون 2a است که به‌طور رسمی توسط کمپانی Nothing تایید شده و قرار است به‌زودی روانه بازار شود! بنا به ادعای مدیر بازاریابی Nothing، این گوشی قرار است چه در عملکرد فنی، چه در دوربین و چه سایر بخش‌ها عملکرد بهتری در مقایسه با Nothing Phone (1) داشته باشد  و هسته کلی عملکردی و طراحی ناتینگ فون 2 را حفظ کند. با این حال به جز این اطلاعات گنگی که خود کمپانی ناتینگ در اختیارمان قرار داده، تقریبا هیچ چیز دیگری در خصوص آن نمی‌دانیم!

کمپانی آوانگارد Nothing در سال 2020 تاسیس شد و نخستین گوشی موبایل آن موسوم به Nothing Phone (1) دو سال بعد رونمایی شد. این گوشی میانرده با نقدهای بسیار مثبتی روبرو شد و منتقدین صفحه نمایش باکیفیت 120 هرتزی، رابط نرم افزاری سفارشی، سخت افزار سریع و طراحی منحصربفرد این گوشی را به‌عنوان نقاط قوت آن برشمردند. از سوی دیگر عملکرد محدود دوربین و عرضه بسیار محدود به بازار، مهم‌ترین ایرادات نخستین گوشی ناتینگ بودند.

نسل دوم این گوشی هم سال گذشته در قامت یک گوشی پرچمدار رونمایی شد و با پیشرفت‌هایی که نسبت به نسل اول داشت، تبدیل به یک گوشی محبوب بین هواداران شد. ناتینگ فون 2 تقریبا در تمامی بخش‌ها مثل دوربین، رابط نرم افزاری، کیفیت ساخت و حتی طراحی محصولی بهتر از نسل قبل بود؛ اما به خاطر قیمت دو برابری آن نسبت به ناتینگ فون 1 با انتقادهای فراوانی روبرو شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*