رضوانی بیست (Beast) جدید

رضوانی بیست (Beast) هیولای هزار اسب بخاری اینجاست

شرکت خودروسازی رضوانی موتور که مالک آن یک ایرانی خوش‌ذوق است از مدل جدید رضوانی بیست (Beast) با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار رونمایی کرد.

کمپانی رضوانی که با ساخت خودروهای عجیب و خاص در جهان شناخته می‌شود، پس از معرفی چندین خودرو از مجموعه پرطرفدار خود با نام‌های تانک، هرکول، ونجنس و بیست، اکنون با نسخه جدید رضوانی بیست که یک خودرو اسپرت مبتنی بر طراحی و پلتفرم شورولت کوروت است، بار دیگر نظرها را به سمت و سوی خود جلب کرد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو به واقع هیولا می‌پردازیم.

فهرست مطالب

معرفی رضوانی بیست (Beast) جدید

نمای جلو رضوانی بیست (Beast) جدید

پس از معرفی نسل اول رضوانی Beast بر پایه Aerial Atom در سال ۲۰۱۵ میلادی و تولید ۵ نسخه متفاوت با نام‌های ، Beast Alpha، Beast X، Beast Alpha X و Beast Alpha X Blackbird از این خودرو، مدتی بود که شایعاتی مبنی بر معرفی یک نسخه جدید از بیست شنیده می‌شد و در نهایت نیز این کمپانی از مدل جدید این سری رونمایی کرد که آخرین ساخته کمپانی Rezvani مستقر در کالیفرنیا آمریکاست. این خودرو جدید مبتنی بر طراحی و شاسی شورولت کوروت C8 ساخته شده است.

طراحی بیرونی و داخلی رضوانی Beast 2024

طبق سنت طراحی محصولات رضوانی، در این خودرو نیز شاهد ظاهری خشن با چراغ‌های باریک و با خطوط بدنه تهاجمی هستیم که علاوه بر ظاهر اسپرت، ابهت رضوانی را نیز حفظ کرده است. بدنه این خودرو تماما از جنس فیبر کربن بوده که وزن این خودرو را به ۱۳۴۵ کیلوگرم رسانده است. بخش‌هایی از این خودرو مانند ورودی‌های کناری هوا و سقف قابل جدا شدن، الهام گرفته شده از طراحی شورولت کوروت هستند.

چهار خروجی اگزوز قرار گرفته شده در سپر عقب به‌همراه یک دیفیوزر بزرگ در قسمت پایین سپر این هیولا ظاهری زیبا، اسپرت و پخته به آن اعطا کرده است. لازم به ذکر است درها در این خودرو به‌صورت پروانه‌ای باز و بسته می‌شوند که باعث ایجاد زیبایی دوچندان برای بیست جدید شده است.

در بخش طراحی داخلی نیز شاهد تغییراتی در بخش داشبورد و کنسول مرکزی هستیم که کلاستر راننده با آن ترکیب شده و با طراحی خاص فرمان حالتی شبیه به کابین خلبان هواپیما یا خودروهای فرمول یک به خود گرفته است. متریال به‌کار رفته شده در Beast جدید تماما از جنس چرم طبیعی و آلکانتارا است.

مشخصات فنی Rezvani Beast

نمای پیشرانه رضوانی بیست (Beast) جدید

در بخش فنی نیز نسخه جدید رضوانی بیست با یک پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر با حداکثر توان ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۹۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود که شباهت زیادی به خودرو شورولت کوروت Stingray دارد. همانند نسخه قبلی، گیربکس قرار گرفته شده روی این پیشرانه از نوع اتوماتیک دو کلاچه هشت سرعته خواهد بود. طبق ادعای کمپانی Rezvani خودرو بیست جدید تنها به ۲.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت نیاز دارد.

آپشن‌های هیجان انگیز Rezvani Beast 2024

در بخش آپشن نیز این خودرو همانند سایر محصولات کمپانی رضوانی از امکانات عجیب و غریب و خاصی نظیر دستگیره‌های برقی شوک‌دار، شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله و قابلیت Smoke Screen Feature (ابری از دود برای پنهان کردن تجهیزات نظامی) بهره می‌برد.

همچنین مشتریانی که به مجموعه فیلم‌های جیمز باند علاقه‌مند هستند، می‌توانند یک پکیج 007 اختیاری با قیمت ۴۵ هزار دلار مازاد بر قیمت خودرو تهیه کنند که شامل ماسک گاز، سیستم دید در شب حرارتی، حفاظت در برابر پالس الکترومغناطیسی، دستگیره‌های برقی شوک‌دار، دستگاه پاشش اسپری فلفل، چراغ‌های چشمک‌زن، قفل‌های مغناطیسی، آژیر خطر و سایر امکانات خاص خواهد بود.

علاوه بر این، یک آپشن زره بدنه قانونی با قیمت ۵۵ هزار دلار برای این خودرو در دسترس خواهد بود که مشتریان با پرداخت این مبلغ، یک پکیج زره مقاوم برای بدنه خارجی خودرو و شیشه مقاوم در برابر گلوله‌های کالیبر بالا دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است یک سیستم تشخیص دستگاه و مواد منفجره نیز به‌صورت اختیاری برای این خودرو عرضه خواهد شد که قیمت آن از سوی کمپانی رضوانی اعلام نشده است.

قیمت رضوانی بیست (Beast)

رضوانی بیست (Beast) جدید

کمپانی رضوانی برای نسخه جدید Beast قیمت پایه ۴۸۵ هزار دلار را در نظر گرفته است که رقمی بسیار بالا محسوب می‌شود. در صورت نصب پکیج‌‌های اختیاری مانند زره بدنه و و پکیج 007، قیمت نهایی این محصول تا ۵۸۵ هزار دلار نیز افزایش می‌یابد. هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد تولید این خودرو منتشر نشده است؛ اما بر اساس برخی اخبار به‌دست آمده، به احتمال زیاد تنها ۲۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد.

همچنین بخوانید:
۹ حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی این خودرو عجیب ترین هاموی جهان با ۶ چرخ و بال واقعی هواپیما است + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*