سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید

سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید در راه است + عکس و مشخصات

تیپ جدید سورن پلاس دوگانه سوز به‌زودی راهی بازار خواهد شد. این خودرو به نسبت تیپ‌های قدیمی چه تغییراتی در مشخصات داشته است؟

اگر صفحه اخبار خودرو گجت نیوز را دنبال کرده باشید، بر اساس اخبار منتشر شده به‌نظر می‌رسد ایران خودرو قصد تولید یک تیپ جدید برای خودرو سمند سورن پلاس را دارد. سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید تا 6 ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تا پیش از این دو نمونه معمولی و مالتی‌مدیا سورن پلاس در بازار وجود داشت که از سطح آپشنی پایینی برخوردار بودند. حال به‌نظر می‌رسد تیپ جدید سورن پلاس دوگانه سوز علاوه بر پاس کردن استانداردهای ایمنی 85 گانه سازمان استاندارد و مجهز شدن به سیستم کنترل کشش و پایداری، به آپشن‌های رفاهی دیگری نیز مجهز شده است.

کد کلاس نمونه جدید سورن پلاس 55508 نام دارد که به‌تازگی به محصولات ایران خودرو اضافه شده است. این تیپ سورن پلاس علاوه بر امکانات بیشتر به نسبت نسخه دوگانه سوز قدیمی، از نمونه‌های بنزینی موجود بازار هم امکانات بیشتری خواهد داشت.

مشخصات و امکانات سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید

سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید

سورن پلاس دوگانه سوز جدید به موتور EF7 مجهز شده است که در حالت استفاده از سوخت بنزینی، توانی معادل 113 اسب بخار و 153 نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. در حالت استفاده از گاز CNG این توان به 97 اسب بخار و  گشتاور 136 نیوتن‌متر کاهش پیدا خواهد کرد. این پیشرانه از نوع 4 سیلندر با 16 سوپاپ است.

باک سوخت سورن پلاس تیپ جدید، گنجایش 60 لیتر بنزین و 100 لیتر گاز طبیعی را خواهد داشت. جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت در نمونه جدید به نسبت محصولات قبلی تغییری نداشته و شاهد همان گیربکس 5 سرعته دستی هستیم که نیروی موتور را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. نکته منفی سیستم ایمنی این خودرو که انتظار می‌رفت ایران خودرو آن را در تیپ جدید برطرف سازد، ترمز‌های آن است. در نمونه جدید شاهد ترمز دیسکی برای چرخ‌های جلو و ترمز کاسه‌ای برای چرخ‌های عقب هستیم.

از لحاظ آپشن‌ها، سورن پلاس دوگانه سوز جدید به مواردی نظیر دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، تهویه اتوماتیک، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترلی، تریم داخلی پارچه، جنس نرم پلاستیک قسمت بالایی داشبورد، 3 عدد سنسور پارک عقب با فاصله سنجی 3 حالته، دی‌لایت، تغییر زاویه لامپ، رینگ‌های آلومینیومی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های عقب دودی، پشتی برقی صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در 6 حالت برای راننده و 4 حالت برای دیگر سرنشین جلو، دوربین دنده عقب به‌همراه خطوط راهنمای پارک، نمایشگر لمسی، کروز کنترل اشاره کرد. تیپ جدید سورن پلاس فاقد سیستم آنتی‌تروپ و پاور ویندوز است.

سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید

از لحاظ طراحی ظاهری هم این نسخه با نسخه‌های پیشین هیچ تفاوتی ندارد و تنها از روی بچ CNG می‌توان متوجه دوگانه سوز بودن این خودرو شد.