نرم افزار هوش مصنوعی

6 اپلیکیشن مفید هوش مصنوعی برای آیفون

اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی متعددی برای گوشی‌های آیفون معرفی شده است. در این مطلب 6 مورد از مفیدترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.


این روزها هوش مصنوعی در هر بخشی از صنعت حضور پیدا کرده است. متاسفانه استفاده نادرست از این تکنولوژی پیشرفته مانند هنر هوش مصنوعی و سرقت ادبی پر رنگ دیده می‌شوند و باعث شده‌اند پرسشی کلیدی در این باره مطرح شود. با توجه به سو استفاده از هوش مصنوعی، حالا این سوال به وجود آمده که آیا هوش مصنوعی در آینده تکنولوژی و بشر حضور خواهد داشت یا صرفا ترندی زودگذر است؟

از طرفی فعلا که به نظر می‌رسد تا مدت‌ها شاهد حضور این تکنولوژی پیشرفته در جنبه‌های مختلف روزمره و صنعتی باشیم. با توجه به این موضوع، شاید بهتر باشد تا وقتی هوش مصنوعی محبوب است با این ترند تکنولوژی برای بهبود زندگی همراه شویم.

جالب اینجاست که تعداد قابل توجهی اپلیکیشن کاربردی با محوریت هوش مصنوعی برای دستگاه‌های همراه ما وجود دارند. حتما تا به حال درباره ChatGPT یا سایر چت بات‌های استاندارد دیگر شنیده‌اید یا با آن‌ها کار کرده‌اید. این ابزارها از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی متعددی به منظور اجرای وظایف بیشماری استفاده می‌کنند. منظور از این وظایف، برای مثال پاسخ دادن به پرسش‌های کاربران و تولید محتوای مد نظر آن‌ها است. این موارد مخصوصا در بخش خدمات مشتریان و تجارت اینترنتی (eCommerce) می‌توانند مفید باشند.

البته اگر کمپانی بزرگی را اداره می‌کنید، ChatGPT و سایر ابزارهای مشابه آن دیگر مناسب شما نخواهند بود. همچنین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی نامعمول دیگری وجود دارند که موارد استفاده‌شان می‌تواند از ایده‌های خلاقانه تا تمرین ورزشی و حتی درمانگری متفاوت باشد. بهترین بخش این ابزارها چیست؟ این اپلیکیشن‌ها عموما برای پلتفرم‌های متعددی در دسترس قرار دارند. قبلا درباره بهترین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مخصوص اندروید با شما صحبت کردیم.

مفیدترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی آیفون

امروز قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی برای آیفون را به شما معرفی کنیم که در بازار اپلیکیشنی اپل موجود هستند. با ما در گجت‌نیوز همراه باشید.

Grammarly

نرم افزار هوش مصنوعی

اجازه دهید این فهرست معرفی را با یک انتخاب نامتعارف شروع کنیم. شاید با Grammarly از قبل آشنایی داشتید؛ اما احتمالا نمی‌دانستید که پیشرانه اصلی خدمات آن هوش مصنوعی است. Grammarly بدون شک یکی از مفیدترین اپلیکیشن‌ها شناخته می‎‌شود.

Grammarly از هوش مصنوعی برای بررسی و مرور متن انگلیسی استفاده می‌کند تا به کاربران در اصلاح املایی، دستور زبانی، تلفظ و لحن نوشتار کمک کند. این اپلیکیشن عملا یک راهنمای کاربردی و تقلب گونه برای هر نوع نوشتن است که به کاربر پیشنهادهایی برای اصلاح متن در جهت صحیح ارائه می‌دهد. Grammarly همچنین در سال 2023 یک ابزار هوش مصنوعی جدید را به نام Grammarly Go معرفی کرد. Grammarly Go دستور کاربر را با متن توضیحی کوتاه و لحن مد نظرش دریافت کرده تا متنی تازه ایجاد کند و ظرف مدت چند ثانیه تحویل دهد.

Grammarly در گوشی آیفون، یک کیبورد به دستگاه اضافه می‌کند که در پس زمینه همه اپلیکیشن‌ها فعال است و می‌تواند بازخورد زنده به متن نوشته کاربر ارائه دهد. این اپلیکیشن مثل قابلیت “تصحیح خودکار” البته در سطح پیشرفته‌تر عمل می‌کند؛ اما از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا گاهی یک بخش کامل از متن را بازنویسی کند. Grammarly حتی می‌تواند به صدای شما گوش دهد و آن را به یک متن ویرایش شده و بی نقص تبدیل کند. امکان استفاده از این اپلیکیشن کاربردی رایگان است؛ اما برای بهره گرفتن از برخی قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی آن مانند بازنویسی کامل جملات و تنظیم لحن باید اشتراک ویژه تهیه کنید. اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید یا می‌خواهید مقاله علمی بنویسید، نصب این اپلیکیشن هوش مصنوعی روی آیفون شما ضروری به نظر می‌رسد.

Nova AI

نرم افزار هوش مصنوعی

البته که باید یک چت بات رایج هم در این فهرست قرار می‌دادیم و انتخابمان Nova AI بود. Nova AI قدرت گرفته از ChatGPT و GPT-4، حالا از پرچمداران چت بات‌ها به شمار می‌رود. اپلیکیشن آیفون این ابزار، همه امکانات پیشرفته آن را در اندازه جیبی به کاربر ارائه می‌کند.

می‌توانید هر سوالی که دارید را از Nova AI بپرسید تا همه اینترنت و پایگاه داده‌های خود را برای یافتن پاسخ مناسب انسانی جستجو کند. هر چه پرسش شما دقیق‌تر باشد، پاسخ بهتری هم دریافت می‌کنید. Nova AI می‌تواند به شما در انجام تکالیف درسی، برنامه ریزی تعطیلات آینده یا بررسی و اصلاح تکلیف نوشتن کمک کند. این اپلیکیشن فضایی فراهم کرده است که تعامل با آن شبیه صحبت کردن انسان با دوست خودش به نظر برسد نه یک ربات! این همان قابلیتی است که اغلب چت بات‌ها فاقدش هستند.

از طرفی هم برخلاف اغلب اپلیکیشن‌های موجود در این فهرست، Nova AI یک مورد استفاده به خصوص ندارد. خود کاربر انتخاب می‌کند که چطور از این اپلیکیشن بهره بگیرد. از نظر حرفه‌ای، می‌توانید از این اپلیکیشن کمک بگیرید تا رزومه تهیه شده شما را بررسی کند و بهبود ببخشد. از نظر تفریحی یا تفننی، Nova AI می‌تواند به شما در انتخاب لباس مناسب برای مهمانی رفتن کمک کند یا کتاب و فیلم تازه برای تماشا در روزهای آخر هفته پیشنهاد دهد. Nova AI از این نظر کمی پیچیده‌تر از سایر اپلیکیشن‌ها به نظر می‌رسد، اما قطعا موارد استفاده گسترده‌تری هم دارد. با این اپلیکیشن می‌توانید روی آیفون، اپل واچ و مک او اس به صورت رایگان کار کنید.

Canva

نرم افزار هوش مصنوعی

Canva بهترین ابزار هوش مصنوعی مخصوص تصاویر، ویدیوها و فایل‌های گرافیکی در بخش تولید و ویرایش خلاقانه است. این اپلیکیشن امکان ویرایش کردن تصاویر و ویدیوها را برای کاربر فراهم می‌کند و از نظر محبوبیت، شانه به شانه تیک تاک پیش می‌رود. کاربران با استفاده از این دو ابزار در کنار هم، پست‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی خود را تولید کرده و بازنشر می‌دهند.
در گجت‌نیوز بخوانید:

شایعاتی غلط درباره ربات چت ChatGPT که نباید باور کنید اپلیکیشن هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت بعد از اندروید، به پلتفرم iOS رسید

Canva اخیرا یک ابزار آنلاین رایگان را برای ایجاد تصاویر هوش مصنوعی معرفی و به خدمات فعلی خود اضافه کرد. کاربران می‌توانند تنها با تایپ کردن یک توصیف کوتاه و دقیق از تصویر ذهنی خود، یک تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را از Canva تحویل بگیرند. به عبارتی Canva توصیف خیالی را از کاربر دریافت و آن را به تصویر تبدیل می‌کند. فرقی ندارد که می‌خواهید یک کاراکتر تخیلی را به واقعیت تبدیل کنید یا یک محصول ذهنی را به تصویر بکشید، در هر صورت Canva از همه سازندگان تصاویر هوش مصنوعی Text to Image، DALL.E و Imagen کمک می‌گیرد تا تصویری برای شما ایجاد کند.

Canva همچنین قابلیت دیگری را به نام Magic Design معرفی کرده است. این امکان هم مانند ویژگی سازنده تصاویر هوش مصنوعی، از این تکنولوژی پیشرفته بهره می‌گیرد تا ایده‌های طراحی کاربر را از رویا به حقیقت تبدیل کند. کافیست فقط یک دستور پرامپت بنویسید یا فایل تصویری خود را ارسال کنید تا Magic Design دست به کار شود. در نتیجه طراحی‌ها‌، قالب‌ها، ارائه‌ها و ویدیو‌های سفارشی مرتبط ایجاد شده و به کاربر تحویل داده می‌شوند. سپس کاربر می‌تواند این موارد را ویرایش کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد. امکان استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی Canva تا ایجاد 50 تصویر به طور رایگان فراهم شده است.

هوش مصنوعی Character

نرم افزار هوش مصنوعی

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خلاق محور دیگر که از هوش مصنوعی به روش سنتی‌تری استفاده می‌کند، character نام دارد. این اپلیکیشن دارای قابلیت‌های چت بات است و به کاربران این امکان را می‌دهد با افراد مختلف شامل شخصیت‌‌های انیمه و تاریخی مکالمه کنند. البته موارد استفاده خلاقانه آن بیشتر از این امکانات باعث شده به فهرست پیش رو راه پیدا کند.

کاربران به کمک character AI قادر به ساخت یک شخصیت خواهند بود. شما پس از پاسخ به چند سوال در پرامپت‌ها و ارائه توصیفاتی درباره ویژگی‌های مورد نظرتان می‌توانید کاراکتر را از این ابزار هوش مصنوعی تحویل بگیرید. سپس می‌توانید جزئیات را درباره این شخصیت تغییر دهید و با ویرایش موارد جزئی، همچنان که با آن‌ها صحبت می‌کنید توسعه‌شان دهید. این ایده ممکن است برای وقت گذرانی و سرگرمی جالب به نظر برسد و قطعا همینطور است. البته character AI می‌تواند مخصوصا برای نویسندگان ، توسعه دهندگان بازی و هر شخصی که درگیر طراحی و ساخت شخصیت‌های پیچیده است، مناسب باشد. به طرز مشابهی اگر بازیکنی خبره در بازی Dungeons & Dragons هستید، اپلیکیشن character AI ابزاری فوق العاده برای تکمیل کمپین بعدی شما با شخصیت‌های هیجان انگیز خواهد بود.

استفاده از همه قابلیت‌های character AI روی آیفون رایگان است. بدین ترتیب رایگان و آسان می‌توانید با دستگاه جیبی خودتان چند کاراکتر بسازید. خدمات character AI همچنین امکان عضویت ماهانه ارائه می‌دهد؛ اما خوشبختانه محدودیتی در تعداد پیام‌های ارسالی یا شخصیت‌های که ایجاد می‌کنید ندارد. در حالی که عضویت ماهانه می‌تواند پشتیبانی از شما را به عنوان کاربر تضمین کند، همچنان قادر خواهید بود از character AI به طور رایگان استفاده کنید.

هوش مصنوعی Otter

نرم افزار هوش مصنوعی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر یک دستیار شخصی داشتید، کار کردن چقدر برایتان ساده‌تر می‌شد؟ شاید اصلا در موقعیت شغلی مناسبی برای درخواست استخدام یک دستیار شخصی نباشید؛ اما ابزار Otter.ai می‌تواند این جای خالی را برای شما پر کند. Otter یک دستیار شخصی با هوش مصنوعی در دستان شماست.

Otter.ai یک اپلیکیشن هوش مصنوعی اصلی برای خدمات ضبط و نسخه برداری از مکالمه‌ها است. این اپلیکیشن صدا ضبط می‌کند، یادداشت برمی‌دارد، خلاصه تولید می‌کند و حتی قادر است در خلال جلسه اسلاید‌های ارائه را ثبت کند تا شما همه حواستان را بدون نگرانی از جا انداختن اطلاعات مهم به همان لحظه و محتوا معطوف کنید. همچنین می‌توانید Otter را به تقویم گوگل و مایکروسافت متصل کنید تا به طور خودکار همه جلسه‌های برنامه ریزی شده را شرکت و ضبط کند. این جلسه‌ها ممکن است در Zoom، Microsoft Teams یا Google Meet برگزار شوند؛ اما در هر حالت Otter می‌تواند به آن‌ها ملحق شود. این اپلیکیشن می‌تواند همه کارها را به جای شما انجام دهد و زمانی که از آن می‌پرسید “چه چیزی فروش ما را افزایش داده؟” همه اطلاعات ثبت شده را جستجو می‌کند تا پاسخ صحیح را بیابد.

همچنان که کار از منزل و دورکاری ادامه پیدا می‌کند، ارزش Otter هم بیشتر می‌شود. اپلیکیشن‌هایی مانند Zoom، Meets و Teams هنوز پرطرفدار هستند و Otter وقتی با یکی یا همه این برنامه‌های برگزاری جلسه جفت می‌شود، بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. هوش مصنوعی Otter تنها با فشردن یک دکمه همه محتوای جلسه شما را ضبط و رونویسی می‌کند تا شما فقط به آنچه اهمیت دارد توجه کنید. شپش وقتی جلسه به اتمام رسید، می‌توانید به محتوای متنی جلسه و همچنین یادداشت‌ها، اسلایدها و خلاصه‌ها دسترسی پیدا کنید. با این روش مطمئن می‌شوید که همه اطلاعات مورد نظر در اختیارتان قرار دارد.

Youper

نرم افزار هوش مصنوعی

این اپلیکیشن ممکن است شگفت زده‌تان کند. آیا تا به حال به استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود وضعیت روان خود فکر کرده‌اید؟ خوب ظاهرا تیم توسعه Youper به این موضوع حسابی فکر کرده‌اند و نتیجه‌اش ارائه یک تجربه بی نظیر هوش مصنوعی بوده است. Youper می‌تواند به شما در شرایط سخت ذهنی و روانی کمک کند.

اگر راحت نیستید پیش یک غریبه از وضعیت روحی خود صحبت کنید یا هزینه درمان برایتان زیاد است، تراپی می‌تواند تجربه دشوار شود. همینجاست که Youper وارد می‌شود تا به شما کمک کند. این خدمات هوش مصنوعی سلامت روان با مداخله مبتنی بر شواهد و استفاده از درمان‌های اثبات شده موفق حمایت می‌شود و هدفش درمان مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب است.
شاید ایده این اپلیکیشن برای برخی افراد شبیه خدمات در آینده ویران شهر به نظر برسد، اما Youper با هدف کمک به انسان‌ها توسعه یافته است. این چت بات با استفاده از هوش مصنوعی همیشه در دسترس شما قرار دارد و هر زمان که مایل بودید، می‌توانید از آن کمک بگیرید.

دیگر لازم نیست احساسات خودتان را سرکوب کنید یا آن‌ها را تا فرا رسیدن زمان جلسه بعدی روان درمانی منتظر نگه دارید. Youper همیشه در دسترس است و از همه مهم‌تر اینکه پشتوانه علمی دارد. محققان ورای توسعه این اپلیکیشن هوش مصنوعی مدت‌ها وقت و انرژی خود را برای تحقیق درباره این روش درمانی گذاشته‌اند و برخی از آن‌ها تا به حال موفق به کسب جوایز برجسته‌ای هم شده‌اند. Youper به کمک همین کارشناسان خبره به ابزاری مفید و کاربردی تبدیل شده است که از هوش مصنوعی برای بهبود سلامت روان ما بهره می‌گیرد.

مطالب مرتبط:
هوش مصنوعی اپل سرانجام رونمایی شد؛ یک ویرایشگر تصاویر با فرامین متنی اپل تأیید کرد: هوش مصنوعی مولد به آیفون ۱۶ اضافه می‌شود چگونه تصاویر جعلی هوش مصنوعی را از واقعی تشخیص دهیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*