هوش مصنوعی موبایل

مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ از عصر هوش مصنوعی موبایل می‌گوید

مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ طی یادداشتی به آغاز عصر هوش مصنوعی موبایل اشاره کرد و به تشریح قابلیت‌های آن پرداخت.

بیش از 1 ماه از معرفی گوشی های جدید سری گلکسی اس 24 سامسونگ می‌گذرد و در همین راستا تی‌ام رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ طی یک یادداشتی در خصوص بازخوردها و نظرات کاربران، قابلیت انقلابی هوش مصنوعی و نوآوری‌های آینده گوشی های گلکسی اظهار نظر کرد. در ادامه می‌توانید متن یادداشت مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ در خصوص عصر هوش مصنوعی موبایل را بخوانید.

آغاز عصر هوش مصنوعی موبایل

تی‌ام رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ در این یادداشت عنوان کرد توسعه گوشی های گلکسی اس 24 به‌عنوان درخشان‌ترین دوره فعالیت من تا به امروز محسوب می‌شود. به‌عنوان یک مهندس تاکنون ظهور نمونه‌های متعددی از نوآوری‌های خارق‌العاده را مشاهده کردم، اما هوش مصنوعی به‌عنوان فناوری تحول‌آفرین قرن به‌شمار می‌رود. فقط تعداد کمی از مهندسان، شانس مشارکت در چنین پروژه‌های بزرگی را پیدا می‌کنند. هوش مصنوعی علاوه بر سامسونگ و صنعت موبایل می‌تواند برای تمام مردم جهان نیز تغییرات بزرگی را به‌همراه داشته باشد.

هوش مصنوعی موبایل

ورود هوش مصنوعی به گوشی های موبایل باعث ایجاد یک انقلاب جدید در این صنعت خواهد شد. اکنون عصر جدیدی در تجربیات موبایل شروع شده و گلکسی سامسونگ نیز پیشگام این عصر جدید محسوب می‌شود. گوشی های موبایل از این پس به نقطه کانونی دسترسی به هوش مصنوعی تبدیل خواهند شد.

سامسونگ از طیف گسترده و کاملی از محصولات بهره می‌برد. این شرکت در بخش نوآوری نیز دارای سابقه درخشانی است و با رویکرد باز که طی همکاری با دیگران دارد، توانسته در جایگاه مناسبی برای کمک به رشد جهانی این فناوری قرار بگیرد. ما سعی داریم دسترسی به هوش مصنوعی موبایل را آسان کنیم تا تمام مردم به امکانات جدیدی دسترسی پیدا کنند.

به سوی فرصت‌های نو

علاوه بر این‌که سامسونگ در هوش مصنوعی موبایل به یک شرکت پیشگام تبدیل شده است، این شرکت در مورد این‌که این فناوری جدید و هیجان‌انگیز چگونه باعث بهبود زندگی مردم می‌شود و چگونه الهام‌بخش گام‌های بعدی جامعه خواهد بود نیز فکر کرده است. سامسونگ هوش مصنوعی گلکسی را با دقت و طبق نیازهای کاربران طراحی کرده تا آنها بتوانند آسان‌تر از قبل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، کارهای روزمره را انجام دهند و به تجربیات جدیدی از کار با موبایل دست پیدا کنند.

سامسونگ پس از عرضه سری گلکسی اس 24 توانسته بازخوردهای مثبتی را در خصوص نحوه استفاده کاربران از قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) در زندگی روزمره دریافت کند. امکان Circle-to-Search یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌ها بوده که ابزاری فوق‌العاده برای جستجوی سریع و مستقیم در گوگل محسوب می‌شود.

ضمن این‌که ابزارهای ارتباطی سامسونگ شامل ترجمه زنده (Live Translate)، دستیار چت (Chat Assist) و مترجم (Interpreter) که ارتباطی فراتر از مرزهای زبانی را به‌همراه دارند نیز مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. همچنین دستیار عکس (Photo Assist) نیز به قابلیت محبوبی نزد کاربران تبدیل شده است؛ این دستیار مبتنی بر موتور ProVisual بوده و مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانه را شامل می‌شود.

مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ در ادامه با اعلام این‌که ما در ابتدای مسیر قرار داریم، گفت طی ساخت سری گلکسی اس 24 به ایده‌ها و مفاهیم زیادی توجه کردیم و سعی داشتیم آنها را عملی کنیم. کاربران گلکسی در آینده به قابلیت‌های متنوعی بر پایه هوش مصنوعی دسترسی پیدا خواهند کرد؛ چرا که توسعه و ارتقای تجربیات هوش مصنوعی روی گوشی های سامسونگ تداوم خواهد داشت و و ایده‌ها و مفاهیم ارائه شده را گسترش خواهد داد.

سامسونگ به‌دنبال گسترش Galaxy AI به دستگاه‌هایی فراتر از گوشی های هوشمند است؛ به بیانی دیگر سامسونگ قصد دارد این نوآوری را برای انواع مختلف دستگاه‌ها و خدمات بهینه‌سازی کند. برخی از گجت‌های پوشیدنی گلکسی در آینده نزدیک به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد تا سطح سلامت دیجیتال را بهبود بخشند و عصری جدید از تجربه پیشرفته سلامت هوشمند را به‌وجود آورند. سامسونگ سعی دارد با شرکای پیشرو در حوزه هوش مصنوعی همکاری کند تا تجربیات Galaxy AI را در تمام بخش‌ها گسترش دهد.

تی‌ام رو افزود طی یک سال اخیر بارها این پرسش را مطرح کردیم که نیاز کاربران چیست و طی همکاری ما به چه دستاوردهایی خواهند رسید؟ در واقع با این پرسش‌ها توانستیم سری گلکسی اس 24 را به‌عنوان نخسین گوشی های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی برای کاربران طراحی کنیم. این گوشی‌ها با قابلیت‌های متنوع هوشمند خود باعث تحول در زندگی کاربران خواهند شد. این گوشی‌ها به آینده تعلق دارند و با تعیین استانداردهای جدید برای هوش مصنوعی موبایل باعث تحول در این حوزه خواهند شد.

قطعا در این مسیر، چالش‌ها و مسئولیت‌های زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. مدل‌های هوش مصنوعی در مرحله یادگیری با خطا و توهم مواجه هستند و موضوع حقوق مالکیت معنوی آنها نیز همچنان مورد بحث است. از این رو شرکت‌ها باید با یکدیگر همکاری باز و آزادانه‌ای انجام دهند تا بتوان تجربیات هوش مصنوعی را به‌شکل دقیق تعریف کرد و کاربران نیز بدون تردید و با اطمینان خاطر بتوانند از قابلیت‌های جدید استفاده کنند.

امروزه تجربیات موبایلی مبتنی بر داده‌های متمرکز، ارتقای استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی بیش از پیش حائز اهمیت است. به همین دلیل سامسونگ از رویکرد ترکیبی استفاده می‌کند که باعث یکپارچه کردن هوش مصنوعی بر پایه فضای ابری و روی دستگاه می‌شود. این رویکرد، کارکرد راحت و روان هوش مصنوعی را تضمین می‌کند و همچنین امکان محدود کردن برخی از قابلیت‌ها به‌شکل کامل روی دستگاه را برای کاربران به‌همراه دارد. در واقع این رویکرد باعث کنترل بیشتر بر نحوه استفاده از داده‌های مهم خواهد شد. سامسونگ خود را متعهد به ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی در دستگاه‌های گلکسی می‌داند و به کاربران، شفافیت و حق انتخاب را ارائه می‌دهد.

در هوش مصنوعی موبایل، این‌که کاربر با ابزارهای صحیح به چه دستاوردی می‌رسد، بسیار حائز اهمیت است. از این پس کاربران تصمیم خواهند گرفت که چه چیزی مفید و معنادار خواهد بود. فصل بعدی تجربیات موبایل اکنون به کاربران گلکسی سامسونگ تعلق دارد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*